Gå til innhold

Medieharddisker fra Iomega


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært perfekt hvis den i tillegg hadde nettverks-tilkopling for overføring av filer (helst trådløst?), utover det så må jeg si meg svært så fristet.

5200196[/snapback]

 

Har den ikke nettverkstilkobling? Er det ikke det "nettverksharddisk" betyr? hmm.. Hva er en nettverksharddisk da? ..og hvordan i hele tatt få filer over til boksen!?

Lenke til kommentar
Ingen nettilkobling og for veik støtte av musikkformater. God ide, ikke bra nok gjennomføring (i mine øyne)

5200832[/snapback]

De støtter Ogg Vorbis så hva mer trenger man, FLAC?

 

Mangel på nettverk må utvilsomt være det største ankepunktet.

Wifi må inn på denne typen produkter og printere (for å være litt off-topic)

Lenke til kommentar
Ingen nettilkobling og for veik støtte av musikkformater. God ide, ikke bra nok gjennomføring (i mine øyne)

5200832[/snapback]

De støtter Ogg Vorbis så hva mer trenger man, FLAC?

 

Mangel på nettverk må utvilsomt være det største ankepunktet.

Wifi må inn på denne typen produkter og printere (for å være litt off-topic)

5200959[/snapback]

 

Litt etter eget smak og behag, men populære formater den ikke støtter:

 

AAC, ALAC, Flac, for min egen del skulel den gjerne ha støttet Flac, pluss wavpack og mpc som en fin bonus, det er jo forsåvidt greit nok at den ikek gjør, men AAC og flac burde en slik "datamaskinliknende" sak støtte synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hadde vært perfekt hvis den i tillegg hadde nettverks-tilkopling for overføring av filer (helst trådløst?), utover det så må jeg si meg svært så fristet.

5200196[/snapback]

 

Har den ikke nettverkstilkobling? Er det ikke det "nettverksharddisk" betyr? hmm.. Hva er en nettverksharddisk da? ..og hvordan i hele tatt få filer over til boksen!?

5200949[/snapback]

 

Det er vel storcenter og ikke screenplay pro som har nettilkobling?

 

AtW

Lenke til kommentar

AAC er jo MPEG4, så den støtter det. Fra iomega-europe sine sider:

 

MPEG-4 (AAC: except for Digital Rights Management-DRM versions of AAC files),

 

Må si jeg synes dette ser ut som en bra boks jeg. Har lenge grublet på hvordan jeg skal få hele musikksamlinga mi samlet på et sted og enkelt tilgjengelig for stereoanlegget mitt. Har vurdert dvd-opptager, htpc, xbox 360 og Mac Mini men ikke kommet i mål. Dette må være en ideell "vente-boks" for meg :-)

 

Hadde jo vært fint om den hadde hatt nettverk og dvi, men jeg tror jeg skal klare meg uten :o)

 

Noen som vet hvem som kommer til å ta den inn i Norge??

Lenke til kommentar
AAC er jo MPEG4, så den støtter det. Fra iomega-europe sine sider:

 

MPEG-4 (AAC: except for Digital Rights Management-DRM versions of AAC files),

 

Må si jeg synes dette ser ut som en bra boks jeg. Har lenge grublet på hvordan jeg skal få hele musikksamlinga mi samlet på et sted og enkelt tilgjengelig for stereoanlegget mitt. Har vurdert dvd-opptager, htpc, xbox 360 og Mac Mini men ikke kommet i mål. Dette må være en ideell "vente-boks" for meg :-)

 

Hadde jo vært fint om den hadde hatt nettverk og dvi, men jeg tror jeg skal klare meg uten :o)

 

Noen som vet hvem som kommer til å ta den inn i Norge??

5209320[/snapback]

 

Greit nok, men bare fordi den støtter mpeg4 så betyr ikke det at alle mpeg4-varianter støttes (på samme måte som mpeg-støtte ikke nødvendigvis betyr mp3). Men iogmed at de skriver at de støtter AAC, så stemmer vel det :). (Ikke AAC som er kjøpt på itunes dog...)

 

AtW

Lenke til kommentar

Nettverk:

Jeg synes en slik enhet(ikke 2 enheter) alene må ha støtte for nettverk og streaming før den er attraktiv nok.

 

Med og uten harddisk:

Den burde også selges uten harddisk for å gjøre prisen mer attraktiv og gjøre det mulig for å bruke den kun som nettverks klient og at man heller kan montere inn harddisk selv hvis man trenger/ønsker det til reiser på hytta, naboer osv.

 

Opptak:

Opptaksmuligheter blir nok mer det som skiller store stueenheter fra disse små boksene, dermed ser jeg det som naturlig at dette er forbeholdt de større stueenhetene.

 

Formater:

Ellers begynner det å hjelpe på formater. Om den støtter HD i både Divx og Xvid(denne er ofte problemet) kommer ikke helt frem. Og den mangler litt på lydformater. Men det er et pluss at den støtter surround lyd.

 

Utganger:

Her har det virkelig begynt å hjelpe og man får skikkelige bilde og lydutganger! Et stort pluss.

 

Ankepunkter:

- at den ikke har nettverk ved rj45 og/eller trådløst

- at den ikke har mulighet for ftp, streaming, upnp osv.

- at den ikke selges uten harddisk for å få ned prisen og la den stå som en ren avspiller via nettverk, og at man evt. kan ettermontere harddisk.

- mangler noen lydformater som hadde gjort den ennå mer attraktiv.

 

Hadde den hatt alt dette hadde det vært en boks jeg straks hadde kjøpt og kanskje vurdert å ha den istedet for en HTPC.

 

Men husk at en HTPC er mye mer enn en mediaavspiller, du har 2 klasser HTPC. En som er mest beregnet på mediaavpsiller, internett surfing, men gjerne også med egen tuner/dekoder som gjør opptak til harddisk mulig osv. samt andre lettere oppgaver. Dernest har du en som også er for litt tyngre multimediaopplevelser som spill osv.

 

Mindre ankepunkter:

- kommer ikke helt frem om den støtter de nyeste divx/xvid formatene, og xvid i HD.

- støtte for vmw hd(men absolutt ikke nødvendig).

- Den kunne heller vært laget slik at man legger den ned og at man hadde plassert et LCD display med status info i front og hatt knappene på oversiden. Det oppfatter jeg som mer fornuftig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg skrev "AAC er jo MPEG4". Dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg jobber med audio og video codecer på jobb, så jeg vet godt at ikke AAC==MPEG4. Skammer meg litt ;-)

 

Jeg begynner as we speak jobben med å digitalisere musikksamlinga mi. Har for lenge siden rippet den til 128kB mp3, men det er ikke akkurat det beste. Nå tenkte jeg at jeg skulle velge et annet format. Startet med AAC på 160kB og ripper med iTunes.

 

Noen som har noen synspunkter på hvilket format og hvilken bitrate jeg bør velge. Ogg Vorbis og FLAC er formater jeg bare såvidt har hørt om. Hva er fremtiden? :-)

Lenke til kommentar
Jeg skrev "AAC er jo MPEG4". Dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg jobber med audio og video codecer på jobb, så jeg vet godt at ikke AAC==MPEG4. Skammer meg litt ;-)

 

Jeg begynner as we speak jobben med å digitalisere musikksamlinga mi. Har for lenge siden rippet den til 128kB mp3, men det er ikke akkurat det beste. Nå tenkte jeg at jeg skulle velge et annet format. Startet med AAC på 160kB og ripper med iTunes.

 

Noen som har noen synspunkter på hvilket format og hvilken bitrate jeg bør velge. Ogg Vorbis og FLAC er formater jeg bare såvidt har hørt om. Hva er fremtiden? :-)

5209573[/snapback]

 

Ooh, dette er min baby! Jeg vil såklart anbefale deg flac. Av to hovedgrunner:

 

1. Det er lossless, så du slipper å rippe samlingene din noen gang igjen, komemr supermp3 som gir cd-kvlaitet på 2 kbps i morra, så er det bare å transkode, no stress, du trenger aldri å digitalisere det samme igjen.

 

2. Å ha en perfekt kopi gir en varm og god følelse selv om du ikke klarer å høre forskjellen ;)

 

Og det tar ikke sååå stor plass. Jeg vil som alltid anbefale deg å rippe med EAC (Å få en totalt 100% bitperfekt kopi er faktisk litt mindre trivielt enn man skulle tro).. Bare spør om du lurer på noe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv om det er litt OT lurer jeg også på dette. Jeg hadde den forderdelige opplevelsen å miste alt jeg hadde rippa på en raid-5 hikke som gjorde min NTFS korrupt(gjett om den svei).

 

Så nå når jeg går i gang på CD bunken på nytt vil jeg velge et format som gjør at jeg aldri må gjøre dette igjen.

 

ATwindsor:

Hva er ditt forslag til format, program og settinger for dette? Og hvis jeg har plass, burde jeg rippe alle cd'er til wav og encode alt i en batch etterpå? (hva som er mest fornuftig arbeidsmessig)

 

Jeg har en BenQ Dw1640 for å gjøre ripping jobben, håper ikke laseren dør av så mange cd'er hehe.

Lenke til kommentar
Selv om det er litt OT lurer jeg også på dette. Jeg hadde den forderdelige opplevelsen å miste alt jeg hadde rippa på en raid-5 hikke som gjorde min NTFS korrupt(gjett om den svei).

 

Så nå når jeg går i gang på CD bunken på nytt vil jeg velge et format som gjør at jeg aldri må gjøre dette igjen.

 

ATwindsor:

Hva er ditt forslag til format, program og settinger for dette? Og hvis jeg har plass, burde jeg rippe alle cd'er til wav og encode alt i en batch etterpå? (hva som er mest fornuftig arbeidsmessig)

 

Jeg har en BenQ Dw1640 for å gjøre ripping jobben, håper ikke laseren dør av så mange cd'er hehe.

5209933[/snapback]

 

Igjen vil jeg anbefale FLAC, som sagt, da er jobben gjort for alltid. Jeg ville brukt EAC siden det er det beste programmet til å gjøre slikt med. Benqen er en bra leser egentlig, den leser ganske herpa plater, men den har litt høy offset. Å rippe tar ofte like lang tid som å enkode, så jeg ville gjort begge deler samtidig, så er du ferdig med det. Kan du ikke sende en PM, så kan jeg være litt mer detaljert. Å fortelle hvordan man skal lage en optimal kopoi fra bunnen av ville blitt en laang post :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...