Gå til innhold

Ukens flørt: A1405PT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Absolutt ikke stygg, nei!  :love:

 

Hvorfor kunne ikke noen produsenter som selger mobiler i Norge begynt å lage sånne?

5186654[/snapback]

 

sant nok, den saken der var rafinert.

 

angående å selge noe sånt her i landet. om den kan snakke 450Mhz så kansje. er jo cdma nordisk mobiltelefon driver å skal ha på plass så...

Lenke til kommentar
så lenge vi ikke snakker om en plastdings fyllt med bly :p

5191116[/snapback]

Jeg tenkte mer på en solid stålramme (f.eks 0,5mm tykt stål) for å beskytte de interne sårbare delene. Eller magnesiumramme slik den norske Magcom-mobilen og blandt annet Ericsson T28, T29 og T39 hadde. Aluminium er heller ikke noe dumt konstruksjonemateriale.

Lenke til kommentar

magnesium og aluminium er jo kjent for å være lettverkter materiale. så selv om noe kjennes lett ut betyr det ikke at det ikke tåler en støyt.

 

jeg vil heller si at om du kan klemme på den uten at den blir bøyd ut av form eller lignende så tåler den en trøkk. ingen klassisk plastknaking eller slikt heller...

 

er greit om den ikke veier alt for mye, husk en skal ha den liggende i lomma mesteparten av tiden. å gå rundt med en murstein i lomma i flere timer pr dag er ikke gøy. men om den veier litt så kansje en kan bruke den som en provisorisk klubbe ;)

Lenke til kommentar

Se for deg to daim-sjokolader stablet oppå hverandre, (klapp-telefon) og tenk deg tyngden i hånda om de hadde vært laget av massivt stål. Det er faktisk ikke så mye siden det er snakk om en tynn telefon slik som den i artikkelen her. Jeg hadde ikke hatt problem med å ha en slik i lomma. Men nå er det jo bare snakk om å ha en ytre flate i stål (eller et lettmetall) og at den er nærmest hul inni. I hvertfall veldig lav egenvekt inni. Dersom man bytter ut stål med Al eller Mg så får man ennå mer redusert vekt selv om det ikke blir fullt like lav vekt som med plast.

 

- Plast er meget elastisk men har den ulempen at det sprekker lett.

- Metall er omentrent like elastisk, men det krever mye større krefter for å bøyes elastisk like mye. Når det kommer til "bristepunktet" så sprekker det ikke, men blir permanent bulkete i stedet for. Jeg hadde i hvertfall foretrukket at mobilen tålte mye krefter før det det når bristepunktet at det som skjer er bulking i stedet for sprekking.

 

I praksis vil en telefon som er laget i metall tåle fall fra høyere høyder før det får varige skader i formen, og når fallet blir høyt nok så vil den få en bulk i stedet for å knuse slik som plast. Bare for å gjette på noen tall: En telefon i plast kan tåle inntil 2 meter fall før den knuser. En telefon i metall tåle inntil 5 meter fall før den får en bulk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...