Gå til innhold

Tastatur med OLED-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det med blått lys ? Blått lys er horete. Dette tastaturet, et uttall pc'er og andre duppedingser ser ut som bordeller. Det er jo helt meningsløst. Har du f.eks. prøvd å kjøre en VW i mørke ? Du blir helt mongo pga. det blå lyset, må jo være det samme her.

5184475[/snapback]

 

Ja, jeg vet, hva er dealen? De slenger jo blå led-lys på alt mulig av datakomponenter, og de er så jævlig intense også, er jo som å stirre i sola om man ser rett på de.

 

AtW

Lenke til kommentar

Savner å se et helt standard tastatur med med rød bakgrunnsbelysning gjennom tastene, enten slik at man ser bokstavene som røde eller at de er svarte med rødt omriss. Gjerne mulig å regulere styrke på lyset i samme slengen.

 

Kansje dette, men bare med rødt lys, siden det faktisk er noe mere behagelig for øynene (det ER en og annen grunn til at de bruker rødt lys i ubåter, millitære komandosentraler etc når resten av verden er mørk).

Lenke til kommentar
Savner å se et helt standard tastatur med med rød bakgrunnsbelysning gjennom tastene, enten slik at man ser bokstavene som røde eller at de er svarte med rødt omriss. Gjerne mulig å regulere styrke på lyset i samme slengen.

 

Kansje dette, men bare med rødt lys, siden det faktisk er noe mere behagelig for øynene (det ER en og annen grunn til at de bruker rødt lys i ubåter, millitære komandosentraler etc når resten av verden er mørk).

5184691[/snapback]

 

Grunnen til at de bruker rødt lys er at det påvirker nattsynet mindre, ikke nødvendigvis at det er så behagelig at det gjør noe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting til overs for tastatur som ikke følger standard oppsett. Ser ingen grunn til at enter-tasten skal være i halv størrelse. Ellers er det jo litt kult med justerbar bakgrunnsbelysning, men dette er skikkelig kult...

5184595[/snapback]

 

Spørs dog hvordan det norske ser ut, avbildet er jo US ;)

 

Synes ikke det var så ille jeg. Ganske moro å se at det er utvikling på dette også!

Lenke til kommentar

Greia her er jo at det er åpenbart at stadig fler produsenter vil begynne å forsyne markedet med tastatur som har integrert display. Det kan virke som det allerede om noen få år blir standard i de fleste tastatur, og jeg ser isåfall ikke noe problem i det :)

 

Det med mic og hodetelefontilkobling er jo smart, men jeg har en egen USB hub for slikt.

Lenke til kommentar
Hva er det med blått lys ? Blått lys er horete. Dette tastaturet, et uttall pc'er og andre duppedingser ser ut som bordeller. Det er jo helt meningsløst. Har du f.eks. prøvd å kjøre en VW i mørke ? Du blir helt mongo pga. det blå lyset, må jo være det samme her.

5184475[/snapback]

 

Hei, men unnskyld meg altså. Jeg er fatisk en eier av en ganske så ny VW, og jeg er en av de som liker det blåe lyset. Har kjørt mange mil i mørket med den bilen, og det forstyrrer meg ikke. Nu skal det sies at man kan tone ned styrken på alle interiør-lys i bilen, vi får håpe at dette tastaturet gir samme mulighet :)

Lenke til kommentar
Hva er det med blått lys ? Blått lys er horete. Dette tastaturet, et uttall pc'er og andre duppedingser ser ut som bordeller. Det er jo helt meningsløst. Har du f.eks. prøvd å kjøre en VW i mørke ? Du blir helt mongo pga. det blå lyset, må jo være det samme her.

5184475[/snapback]

Ja, jeg vet, hva er dealen? De slenger jo blå led-lys på alt mulig av datakomponenter, og de er så jævlig intense også, er jo som å stirre i sola om man ser rett på de.

5184584[/snapback]

Det triste er at hvis man kjøper tastaturet på tross av horelyset så teller produsenten det som nok en fan av horelys slik at fremtidige produkter også blir utstyrt med slike.

 

For de som vil redusere lyset så er det genialt med vanlig sort elektrikertape. Det demper lyset veldig bra og gjør at man kan ha det mørkt i rommet uten å bli blendet. Man ser fortsatt at det er lys under tapen når det er lyst i rommet. Denne teknikken har jeg brukt med hell på en rekke powerlys på datautstyr, skjerm, TV osv.

 

For de som vil fjerne lyset helt så kan man prøve å skru opp tastaturet og plugge ut den interne kontakten til lyset.

 

Det er jo faktisk ironisk å se at "billig" produsenter med "billig" produkter knuser de store i estetikk.

 

http://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/cds/I267536.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308120&cks=PRL

 

Hadde tatt det hvilken som helst dag fremfor Razer og Logitech. Hva skal du med en LCD-skjerm på tastaturet? Sikkert akkurat like mye som et ekstra rullehjul på musenheten.

5184760[/snapback]

Det tastaturet der var jo ganske lekkert faktisk. Jeg liker flate taster.

 

Jeg ser heller ikke helt hensikten med LCD på tastaturet. Alt man kan ha på displayet kan man også ha på desktopen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...