Gå til innhold

Må vente på P910


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm.. P910 som kom i september i år?

 

For det første: Langt fra første artikkel her på amobil som har vært surr de siste dagene. For det andre bør en mobilskribent vite ganske fint at P910 kom i fjor. For det tredje, dere har også har lest helt feil hos deres kilde. Dere skriver at vi må vente på P910 til Mars. Det Digi sier er at oppfølgeren, P990, kommer i mars.

 

Merk at denne posten er skrevet av meg som leser, uavhengig av rollen som moderator på forumet.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg reagerte på denne artikkelen over på digi.no, der sto det også P910. Kildekritikk er dessverre ekstremt viktig når man henter saker derfra..Digi.no har igjen tatt saken fra IDG.se, uten å klare å fange det som blir skrevet der de heller. Men her har det jo blitt enda værre, hvor man blander to telefoner, en ny og en gammel.

 

Så her har vi 2 stk dårlige ledd mellom kilder, altså først fra idg til digi, og så fra digi til amobil - minner om leken hvor man skal hviske et ord i øret på noen - og så gjennom en lang rekke for så å se hvilket ord som ender opp på andre siden.

 

FOR!

 

På idg.se står det nemlig at P910 har store leveringsproblemer og er fortiden utsolgt fra leverandør, MEN man kan enten vente til den kommer inn igjen (merk, ingen dato), ELLER vente på P990i til våren.

 

http://www.idg.se/ArticlePages/200511/16/2...3540_CS.dbp.asp

 

Til artikkelskriver: Aldri bruk digi alene - det blir det bare tull av..og nå ble det jo i tillegg dobbelt opp siden man blandet P910 og P990 her på amobil.

 

Må også presisere at dette er meg som daglig leser av amobil.no som uttaler seg, en privatperson :).

Lenke til kommentar

Nå som artikkelen er rettet kan vi vel begynne å kommentere det artikkelen sier :)

 

Det er synd at SE sliter med produksjonen. Hadde de klart å dekke etterspørselen hadde det blitt mer penger på dem. Mer penger gir dem mulighet til bedre modeller, som igjen gir mer penger, osv. osv. osv..

 

Også synd at SE mister sin eneste mobil i denne delen av markedet. Da gjenstår det bare Nokia på markedet om man ønsker en Symbian-modell.

 

Etter at SE hadde lekket som en sil, av den forklaringen at de heller presenterer mobilene rett før de kommer på markedet, viser i denne saken at det ikke stemmer. Her går det altså nesten et halvt år etter presentasjon før den kommer på markedet. Ryktene og bildene begynte vel å svirre 2 måneder eller mer før det igjen.

 

Innen mars 2006 har Nokia E60, E61, E70 og N80 på markedet, hvor alle kan anses som delvis konkurrenter av P990i.

Lenke til kommentar
Jeg har påpekt flere feil i artikler skrevet av Crocie, men ingen av de har blitt rettet enda. Får se hvordan det går med denne...

5167082[/snapback]

 

OT: Jeg har sendt deg to PM nå, men det virker ikke som om de kommer frem? Sendte en i går og en nå nettopp.

5167182[/snapback]

Mottatt og besvart. Anser meg som ferdig meg klaging for øyeblikket da Crocie nå har rettet de feil jeg påpekte i tidl poster.

 

-----

On topic:

Men det er vel en kjent sak at SE har leveringsproblemer. Tar jeg veldig feil når jeg sier at K700 var forsinket? Men uansett skal det litt til å nærme seg Siemens SX1 og versting Neonode N1 som ble forsinket et utall antall ganger.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke forsinkelse er det største problemet til SE. De har rett og slett ikke nok fabrikker til å følge etterspørselen - og da velger de å selge det de har til de største kjøperne (LES: Vodaphone) - noe som jegør det enda vanskeligere for oss i norden å få tak i telefoner.

 

Dette var etter hva jeg vet det som skjedde i august.

Lenke til kommentar

SE har vel det en kan kalle et luksusproblem. Mens Siemens Mobile ikke greide å tjene nok penger til å fortsette en gang klager SE over at de selger flere mobiltelefoner en de greier å lage!

 

Håper ikke det blir leveringsproblemer på P990i. SKAL ha den, og de bør ikke tenke tanken på å produsere for få :p:)

Lenke til kommentar
SE har vel det en kan kalle et luksusproblem. Mens Siemens Mobile ikke greide å tjene nok penger til å fortsette en gang klager SE over at de selger flere mobiltelefoner en de greier å lage!

5171969[/snapback]

Tja. Luksusproblem, vel. Det at de ikke klarer å produsere nok til å dekke salget betyr det jo ikke at de selger så mye :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...