Gå til innhold

Revolution får innebygd sperresystem (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nintendo har i dag kunngjort at de vil inkludere et system for kontroll og håndheving av aldersgrenser i den kommende konsollen deres.

 

Les mer

5162421[/snapback]

Gode greier :). Foreldre no til dags treng den hjelpa dei kan få. Håper det blir bra med informasjon og lett å bruke, er jo ein del foreldre sjølv i dag som manglar litt kunnskapar om...ja, ganske mykje eigentleg.

 

Bra gjort av Nintendo. :thumbup:

 

Kay

Lenke til kommentar

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å si fra til sine egne barn at de ikke får spille spill som har høyere aldersgrense. Og hvis de blir tatt i å gjøre det, så inndras privilegiet med å kunne spille uten oppsyn. Hvorfor skal absolutt alt i samfunnet ha sperrer for ting som strengt tatt er foreldres ansvar?

 

Jeg er ikke i tvil om at dette er et godt marketing-tricks, og at det nok er et stort press fra div. fanatiske foreldregrupper i USA, så jeg tror vel ikke at dette er direkte frivillig fra Nintendos side.

 

Barn som vokser opp i et samfunn hvor de er sperret fra all "uheldig" påvirkning får et skjevt bilde av hvordan verden virkelig er, og får heller ikke muligheten til selv å skjelne mellom "gla'vold" (ala Tarantino, GTA) og brutal vold(krig, blind vold i taxi-kø).

Seriøst, er det noen her som så f.eks. "Death Wish"-filmene når de var barn og virkelig trodd på det som ble presentert?

Lenke til kommentar

Så du mener at små unger i 6-7 alderen har godt av å spille mortal kombat deadly alliance med next gen grafikk?

Der du potensielt gjennomfører slagene med kontrolleren?

Slicer sverdet gjennom en person?

Jeg er kun 21 år og veldig åpen for at unger skal få lov å spille litt her og der (latt nevøen min på 8 år spille CS blant annet..), men å inkludere muligheten for å sperre spillene sine, ser jeg utelukkende som en positiv ting.

Kjenner en haug med foreldre som sliter med at ungene låner med seg spill og spiller de uten tillatelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...