Gå til innhold

Microsoft kunngjør Xbox Live-innhold (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det ble litt drøyt det der, at man må betale for bakgrunnsbilder og sånt. spesielt når man kan ta det gratis via pcen og bare overføre.

 

jeg kommer nok til å å holde meg til oppdateringer og sånt. gidder jaggu ikke betale mer enn jeg må.

5162609[/snapback]

 

Enig! Ganske provoserende greier...

 

"- 6 biler (pris ikke avgjort)"

Blir for dumt at man må begynne å betale ekstra for å låse opp tilleggselementer i spill, dette burde være med som endel av spillet når man kjøper det. (Ridge racer)

 

Ender vel med at man tilslutt må betale for å spille for eks det siste brettet på Halo 3, klart at de fleste som har kommet så langt har lyst til å se hvordan det ender.. Eller at man for eks må betale for nye våpen i multiplayer, uten disse er man naturligvis sjanseløs mot andre som har kjøpt. osv osv.. Mange kjipe scenarioer her, hvor man kan bli presset opp i et hjørne.

 

Alt dette hadde vært ok om prisene på produktene i utgangspunktet var lavere, men kjenner jeg M$ rett så er vel neppe det tilfellet. Eks at man kunne kjøpt de 4 første brettene av Halo3 for 80kr eller noe, og deretter bestemt seg for om man gadd å spille videre. Evt kun kjøpe Multiplayer delen for 200kr, da man visste at man aldri ville røre single-player allikevel.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
"- 6 biler (pris ikke avgjort)"

Blir for dumt at man må begynne å betale ekstra for å låse opp tilleggselementer i spill, dette burde være med som endel av spillet når man kjøper det. (Ridge racer)

5162912[/snapback]

Ridge Racer har visstnok 130 biler allerede i utgangspunktet - regner med at dette blir en helt frivillig greie for de som vil ha en litt spesiell bil å bruke på Live f.eks. En ting er ihvertfall sikkert; de kommer aldri til å selge tilleggsmateriale som overgår det som allerede er tilgjengelig i spillet (f.eks. en bil som er raskere enn alle andre eller våpen som er totalt overlegne) til multiplayer på denne måten, for da skyter de seg selv i foten. Det er vel mest primært snakk om andre typer 'modeller' eller farger osv. for de som har lyst til å skille seg litt ut.

 

Ser ikke noe problem i å tilby noe ekstra og endog ta en tier eller to for det hvis folk vil ha det; folk svir jo av både ti, tjue og tredve kroner på noe så banalt og unødvendig som ringelyder eller bakgrunner til mobilen sin, så det er helt klart et marked for 'dilldall' der ute. Om lille Ole vil ha en fet PDZ-bakgrunn/desktop og theme på Xboxen sin så må da han få lov til å bruke pengene sine på det på samme måte som det er helt opp til ham om han kjøper Colaen sin på Narvesen til en tjuekroning fordi han er for lat til å gå innom Rimi og kjøpe den til halv pris istedet.

 

Disse tingene er ikke ting man MÅ ha, men ting som man kan kjøpe hvis man vil. Stor forskjell på det. Og legg merke til en god del materiell - blant annet trailere, demoer o.l. faktisk vil kunne hentes gratis - selv uten å ha et Xbox Live-abonnement. Det er med andre ord 100% gratis.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Dette med at de selger content til spill via market place er jo selfølgelig for å kunne jeg tjene litt ekstra kroner, MEN du trenger på ingen måte å benytte deg av det. Poenget med marketplace er at du f.eks skal kunne gjøre enkelte spill til "ditt eget". Laste ned x-mas pack til kameo f.eks (vil ikke si hva det er for noe men det er litt morro). De har ikke planer om å selge ting som du MÅ ha for å komme deg videre eller tilsvarende.

 

Så jeg synes at dette på INGEN måte er negativt fra MS sin side, men derimot er positivt for alle de som vil gjøre det "lille ekstra" for seg selv og x360-spillinga, for det er jo ingen som tvinger deg.

Lenke til kommentar

Hvorfor klage? Det er ikke sånn at du MÅ laste det ned. Spilldemoene er gratis, trailerene var gratis. Og så finnes det ekstrainnhold en kan laste ned hvis en liker spillet og vil ha mer, det er en måte for spillutvikleren å fremdeles kunne tilby den som har kjøpt noe en oppdatert opplevelse, eventuelle patcher blir gratis, mens nedlastbarebrett til multiplayer blir kanskje ikke. Det er snakk om et par kroner, ikke det en gang. Så hvorfor klage? Ville dere heller at det ikke var der i det hele tatt? Jeg er storfornøyd så lenge vi får spilldemoer gratis, det er en enorm fordel.

Men enkelte kommer visst ikke lengre enn at de henger seg opp i bilder.

 

Forresten så kan mye slikt låses opp via spill. Du får bland annet et theme fra de fleste spillene du kjøper.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...