Gå til innhold

Stille firkant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvem har plass til den der?

5161593[/snapback]

 

Jeg har plass til den. Den passer nok i de fleste midi/maxi-tower løsninger skulle jeg tro.

 

Skulle gjerne ha sett en test av den da, helst i sammenlikning med xp120 eller zalman 7700 kjøleren feks.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Kan de ikke lage noen blokker som kjøler kraftig, og som ikke tar skade av om man drar på LAN. Blir jo nødt til å stripse eller ta ut denne blokka om man skal frakte dataen rundt...

"Behandles men ekstrem forsiktighet!"

5161625[/snapback]

 

 

Tviler på at en liten 1u kjøleribbe uten noen form for aktiv kjøling vil kunne holde til dagens cpu`er.

Lenke til kommentar
Helt latterlig dårlig at det ikke er støtte for Socket 940!

5161650[/snapback]

Den støtter faktisk Socket 940, prisguiden har bare ikke fått det med seg. Se på hjemmesidene til Asus, der står det "CPU Support Intel LGA 775, Socket 478, AMD K8 (Socket 754/939/940)".

:)

 

Link til Asus' produktside.

 

Edit: Nå står det visst i prisguiden også (får håpe jeg ikke overså det i sted).

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Smooth!

 

liker at ting har egen automatisk viftekontroller, så oss som ikke får CnC til å funke, får noe stille!

 

Lurer på hvordan denne er, kontra min "Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC"

5161735[/snapback]

 

Vifter kan vel kontrolleres fra Oset uansett? Og C'n'Q klokker vel bare ned CPUen for lavere effektforbruk? Ikke regularer viften? Så jeg ser ikke på det som en god erstatning for C'n'Q.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
tøff..den passer jo bra til asus hk`s hvor tung ern?

1800 og 18 db kan stemme det.

morro

hadde jeg ikke hatt vannkjøling ville jeg sett nermere på den der:)

5161842[/snapback]

 

Det tviler jeg sterkt på (spørs på avstanden såklart), men selv i friluft vil jeg tro du skal endel under 1800 for å få 18 db, selv på 1 meters avstand.

 

AtW

Lenke til kommentar
Helt latterlig dårlig at det ikke er støtte for Socket 940!

5161650[/snapback]

Festemetoden for kjølere er vel helt like på sokkel 754, 939 og 940 så den støtter nok alle disse soklene.

 

Jeg ser den er veldig tung og kombinert med at tyngdepunktet er ganske høyt så er den neppe særlig bra til å dra med seg rundt på LAN. Men nå må det jo sies at festet til moderne kjølere er langt bedre enn på f.eks sokkel A og at lokket på CPU'en gir meget bra beskyttelse mot knusing av kjernen. Jeg vil anta at hvis det skulle skje noe så må det ganske mye til (f.eks miste PC'en i bakken fra bære-høyde) og at det sansynligvis gjør at hovedkortet brekker rundt festene til kjøleren eller at festene til kjøleren ryker.

 

Ellers så ser det ut til at denne kan bli bra til kanalisering av lufta ("ducting"). Man kan ta ut vifta og lage en trakt som gjør at PSU trekker lufta gjennom kjøleren ved hjelp av en stillegående 12cm-vifte. Færre og større vifter = mindre støy.

Lenke til kommentar
Ellers så ser det ut til at denne kan bli bra til kanalisering av lufta ("ducting"). Man kan ta ut vifta og lage en trakt som gjør at PSU trekker lufta gjennom kjøleren ved hjelp av en stillegående 12cm-vifte. Færre og større vifter = mindre støy.

5162393[/snapback]

Denne kjøleren og det du skriver får meg til å tenke på Dell sin geniale og stille cpu kjøleløsning. De har riktignok en egen vifte bak i kabinettet i stedet for å bruke PSU, men prinsippet er mye av det samme.

Lenke til kommentar

Trur Zalman sin CNPS9500 gjer ein bedre jobb, då den er laga av bedre materiale og ser ut til ha bedre luftgjennomstrømming.

 

18dB er eg einig i at høyres litt lågt ut, men ein høyrer då heller ikkje så mykje til 20dB spør du meg. Så vidt eg veit har dei eldre CNPS-kjølarane til Zalman eit lydnivå på 21dB og ut ifrå erfaring veit eg at det er rimeleg lite lyd. Det er ofte andre komponentar som produserar meir støy enn dette.

Lenke til kommentar

Her kan vel ikke artikkelen være korrekt, er 1800 max rpm ? Nekter å tru at det er minimum på et slikt monster av en kjøler, den er jo temp styrt , min AC ultra spinner akkurat nå på under 1000 rpm, men maxer på 1900 (vel det har jeg ikke sedd den gjøre) , og vifter som går over 1500-1600 rpm er ekle og bråkete, og ikke venner med meg

 

Nå ser ut som 1800 rpm stemmer , hmm, jaja kanskje den er for prescot brukere eller overklokkere, er vel heller et dårlig alternativ for oss som kjører amd uten å bry oss om annet en støy.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...