Gå til innhold

Gamer eXtreme-serien oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mens den andre skal klare DDR500 med 3-4-3-8.

Hvis prisene blir OK kan sikkert disse være greie å bruke med AMD-systemer. Dvs. AMD CPU'er støtter jo DDR500 orginalt, (uten overklokking). Dette er bare en liten påminnelse for de som har glemt det. :)

 

Edit: Linker:

26. April 2005: AMD med offisiell DDR500-støtte?

11. Juli 2005: Athlon 64 støtter DDR500

 

Det forundrer meg ikke om brikkene kan presses til 2,5-3-3-8.

 

Den nye varmesprederen er jeg derimot skeptisk til. Jeg tror ikke den har noe særlig å si i praksis. Hverken på temperatur eller overklokkingsevne. Den er nok mest for pynt og samling av støv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt vitsen med å lansere moduler med dårligere timings en de som allerede er ute i markedet. Som f. eks PC 4000 Platinum EB brikkene.

5161455[/snapback]

 

Forhåpentligvis lavere pris :cool:

5161544[/snapback]

 

Ja, det er fortsatt relativt dyrt for 2 GB minne, hadde jo vært gøy å hatt 2 GB til :) Selv om det kanskje hadde blitt i varmeste laget med 4 brikker ved siden av hverandre i min maskin, er allerede ganske varme de jeg har...

 

AtW

Lenke til kommentar
Den nye varmesprederen er jeg derimot skeptisk til. Jeg tror ikke den har noe særlig å si i praksis. Hverken på temperatur eller overklokkingsevne. Den er nok mest for pynt og samling av støv.

5161418[/snapback]

 

Jeg er også skeptisk, da det er åpent der brikkene er (Hullene).

Men kan godt hende at disse klarer seg uten når det gjelder temperatur.

Kanksje er de som du sier til pynt :cool:

Lenke til kommentar

Hvor mye mer performance kan en presse ut av et system når en kjører alt av kvalitetshardware, bortsett fra ram per dags dato?

Sitter på crappy crappy 3 gig med ram som kjører rett og slett elendig.

Hvor mye performance økning kunne en vente seg med bedre ram, og ville det vært verdt det? :/

*amatørmessig spørsmål vet..*

Lenke til kommentar
Den nye varmesprederen er jeg derimot skeptisk til. Jeg tror ikke den har noe særlig å si i praksis. Hverken på temperatur eller overklokkingsevne. Den er nok mest for pynt og samling av støv.

5161418[/snapback]

 

Jeg er også skeptisk, da det er åpent der brikkene er (Hullene).

Men kan godt hende at disse klarer seg uten når det gjelder temperatur.

Kanksje er de som du sier til pynt :cool:

5161680[/snapback]

 

Tja,har faktisk tro på at det er bedre med disse siden de er fulle av hull og slipper varmen ut. De gamle holdt jo på varmen,har selv prøvd å fjernet dem og brikkene holdt faktisk lavere temp uten enn med disse :hmm:

Lenke til kommentar
litt OT: Finnes det 1GB brikker (ikke 2x512) med 2-2-2-5 1T timings?

5162455[/snapback]

 

Ikke som er spesifisert til det i utgangspunktet såvidt jeg har sett, men det finnes 1GB moduler med 2-3-2-5 og de fleste av dem kan vist kjøres på 2-2-2-5 avhengig av hvilket hovedkort man har.

 

Edit: leif

Endret av Killer_Dementia
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg finner faen ikke ut hvor man kan tipse om lenker til prisguiden, så jeg skriver det like gjerne her. <Her> og <her> er to tester av brikkene.

 

The second answer came with the release of the Platinum PC4000 EB.  These modules featured Infineon CE-6 ICs and were capable of running 250MHz+ with timings of 3-3-2.  While many of you will think that those timings are nothing to brag about, the truth is that those timings are exceptional.  I would say running the CE-6 at 265MHz-270MHz at 3-3-2-8 game stable is equivalent to TCCD running at 300MHz 2.5-3-3-6.  Yes, that is how good those CE-6 are, even if it is picky about certain integrated memory controllers or have game stability issues at high speeds.

Timings og MHz er ikke alt, kommer litt an på type brikker også. ;)

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...