Gå til innhold

Utvider Mega-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mange merker av MP3-spillere som støtter USB 2.0 OTG (On-the-Go) ?

 

Vil USB 2.0 OTG si at en kan tømme digitalkameraet for bilder til MP3 enhetens harddisk uten å måtte gå omveien via tilkobling på PC? At man kan knipse flere bilder når man er ute i felten ved hjelp av slike enheter?

Endret av G
Lenke til kommentar

G: Ja, jeg tror det er sånn USB2.0 OTG fungerer. Det er absolutt et pluss i margen, men med dagens priser på minnekort så forsvinner en del av poenget når harddisken er så liten som 4GB.

 

Harddisken holder nok nede prisen såpass bra. Men det er spørs om ikke det hadde vært gunstig med enten en større harddisk (1" 6-10GB) eller heller brukt 2-4GB flash slik iPod nano har og dermed fått ned størrelsen og opp batteritiden men på bekostning av en høyere pris.

 

Jeg håper den støtter OGG.

 

Men andre mp3-spillere med opptaksfunksjon: Encoder ikke de filene til mp3? Hva gjør de i stedet for? Lagrer de i wav så plassen blir utrolig ineffektivt utnyttet?

Lenke til kommentar

Hvis en har et Canon kamera vil en gjerne på PC'en sin ha installert noe som heter ZoomBrowser EX som er et nedlastningsprogram for kameraet. Hvordan ville det være å koble USB ledningen til en slik USB 2.0 OTG enhet når kameraet vanligvis bruker denne softwaren til overførselen av .jpg filene?

 

Noen bærbare harddisker har jo kortleser også for Secure Digital for eksempel, selv om det nok er sjeldnere å finne på MP3 spillere spesiellt.

 

Er det noen som har erfaring med Canon digitalkameraer sammen med USB 2.0 OTG kompatible harddisk baserte enheter, som kan forklare oss "uvitende" litt hvordan det fungerer i praksis? Hva kan en forvente seg av brukervennlighet og eventuelle problemer?

Endret av G
Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med Canon digitalkameraer sammen med USB 2.0 OTG kompatible harddisk baserte enheter, som kan forklare oss "uvitende" litt hvordan det fungerer i praksis? Hva kan en forvente seg av brukervennlighet og eventuelle problemer?

5136611[/snapback]

Skal ha denne saken. Har ikke råd til et dyrt minnekort (2-4 GB).

Om jeg ikke kan bruke denne sammen med Canon kameraet mitt (EOS 350D), vil jeg kjøpe en ekstern minnekort-leser. Om det ikke vil fungere, vil jeg uansett kunne bruke det jeg har kjøpt.

 

Nå må jeg bare finne et sted å kjøpe dette.

Lenke til kommentar

Ville det være mulig å ha med seg en stor USB 2.0 harddisk å hente data andre veien også. Altså fra denne MP3 spilleren over på harddisken. Litt tungvint løsning i bruk for digitalkamera bilde overførsel og lagring / mellom-oppbevaring. Ikke sikkert trafikken av data kan gå på denne måten, men det hadde vært litt interessant, for da kunne en kommet rundt den begrensede lagringsmengden (på en litt mindre elegant måte selvfølgelig).

 

Greit om noe som har erfaring kunne uttalt seg om denne "problematikken".

Lenke til kommentar

Sant nok The_Fire. Det kan likevel tenkes at det finnes annet utstyr med OTG som kan ha vært i bruk hos noen. Håper denne siden av OTG støttet utstyr kan bli belyst, da jeg tror en del digitalkamerabrukere kunne hatt glede av en god og billig løsning. Synes harddisken på denne enheten blir litt i minste laget jeg også.

 

Ser frem til å lese tester av OTG funksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...