Gå til innhold

Radeon X700 blir integrert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, dette er gode nyheter. Dog, jeg har mine tvil til at de skal klare å holde den vifteløs. Den integrerte X300 (RS480 og RS482) er ikke akkurat kjølig av seg selv om klokkehastigheten er ganske lav. Jeg tviler også på at den får mer enn 4 pipelines.

 

Egentlig hadde jeg heller ønsket meg en integrert X1300.

 

Eller ennå bedre: En integrert og underklokket (="mobile") brikke fra toppserien kombinert med dedikerte minnebrikker på hovedkortet og HyperMemory. Da kunne vi kanskje fått glimrende grafikk uten å måtte kjøpe eget skjermkort.

Lenke til kommentar

hehe, du vet hva du vil ha du simen1. har lest en del av innlegga dine i det siste, og det mangler ikke på ønsker :p

 

men bedre integrert grafikk er jo kos, da trenger man ikke kjøpe extra kort til de som bare skal ha en surfemaskin.

 

btw, lurte på en ting, hvor mange av dagens amd hovedkort har integrert grafikk? tenker da spesielt på de litt råere korta, som dfi og den slags

Lenke til kommentar

Integrert grafikk har ikke vært normalt på "rå" hovedkort for entusiaster.

 

Men det er godt utvalg i hovedkort som er siktet inn mot budsjettmarkedet. Blandt annet det hovedkortet som er i tilbudsPCen fra datakjeden som ble omtalt på forrsiden i går. Jeg har et tilsvarende hovedkort med integrert grafikk og sokkel 939 og et PCI-express spor som jeg ikke har tatt i bruk. Det skal forsåvidt oppgraderes til Athlon64 X2 3800+ neste uke.

 

Jepp, jeg er kanskje litt kravstor. Jeg vet i hvertfall hva jeg vil ha, og når jeg først kjøper det så blir jeg som regel godt fornøyd også :)

Lenke til kommentar
Jepp, dette er gode nyheter. Dog, jeg har mine tvil til at de skal klare å holde den vifteløs. Den integrerte X300 (RS480 og RS482) er ikke akkurat kjølig av seg selv om klokkehastigheten er ganske lav. Jeg tviler også på at den får mer enn 4 pipelines.

 

Egentlig hadde jeg heller ønsket meg en integrert X1300.

 

Eller ennå bedre: En integrert og underklokket (="mobile") brikke fra toppserien kombinert med dedikerte minnebrikker på hovedkortet og HyperMemory. Da kunne vi kanskje fått glimrende grafikk uten å måtte kjøpe eget skjermkort.

5133923[/snapback]

 

Kjedlig om den ikke er passiv ja, elelrs liker jeg meget godt at integrert ytelse går opp, ser på det som mer og mer sannsynlig at jeg går får integrert på min neste PC (som det sikkert er en god stund til jeg kjøper).

 

AtW

Lenke til kommentar
Jepp, dette er gode nyheter. Dog, jeg har mine tvil til at de skal klare å holde den vifteløs. Den integrerte X300 (RS480 og RS482) er ikke akkurat kjølig av seg selv om klokkehastigheten er ganske lav. Jeg tviler også på at den får mer enn 4 pipelines.

 

Egentlig hadde jeg heller ønsket meg en integrert X1300.

 

Eller ennå bedre: En integrert og underklokket (="mobile") brikke fra toppserien kombinert med dedikerte minnebrikker på hovedkortet og HyperMemory. Da kunne vi kanskje fått glimrende grafikk uten å måtte kjøpe eget skjermkort.

5133923[/snapback]

 

Ahh 7800 mob go passiv kjøling Me love :love:

Sammen med en passiv kjøler på HK, og en 120mm 16DB vifte påCPUen. Passiv PSU, ahh det og en blond svensk dame hadde vært konge :p.

Lenke til kommentar

Spennende dette, spesielt for bærbare basert på AMD Turion 64-plattformen, der ATI-baserte brikkesett med integrert grafikk er dominerende. ATI stadfester med dette sin posisjon som den ledende aktøren for raskest integrert grafikk. Får håpe at NVIDIA etterhvert får ut fingeren og satser på samme måte, og sånn sett så hadde det heller ikke vært så dumt å gi oss tilbake den glimrende SoundStorm-lyden mens de først er igang...

Lenke til kommentar
Spennende dette, spesielt for bærbare basert på AMD Turion 64-plattformen, der ATI-baserte brikkesett med integrert grafikk er dominerende.  ATI stadfester med dette sin posisjon som den ledende aktøren for raskest integrert grafikk.  Får håpe at NVIDIA etterhvert får ut fingeren og satser på samme måte, og sånn sett så hadde det heller ikke vært så dumt å gi oss tilbake den glimrende SoundStorm-lyden mens de først er igang...

5137019[/snapback]

men er dette ett brikkesett for bærbare da?

 

Flott at integrerte grafikkløsninger bare blir kraftigere og kraftigere. Det ATI også kunne tjent på, kunne vært å samarbeide med f.eks. Intel om å levere integrerte grafikkbrikker på Intel-brikkesett. Det kunne vært innbringende både for Intel og ATI.

På bærbare skjer dette, men vel litt utenfor Intels kontroll. Problemet er vel at Intel tjener enda mer på å levere egne grafikkløsninger, så kan man argumentere seg grønn over om ytelsen på disse er bra nok for formålet.. Selv antar jeg at de er det, helt til "sluket" Vista lanseres.

Lenke til kommentar
Spennende dette, spesielt for bærbare basert på AMD Turion 64-plattformen, der ATI-baserte brikkesett med integrert grafikk er dominerende.  ATI stadfester med dette sin posisjon som den ledende aktøren for raskest integrert grafikk.  Får håpe at NVIDIA etterhvert får ut fingeren og satser på samme måte, og sånn sett så hadde det heller ikke vært så dumt å gi oss tilbake den glimrende SoundStorm-lyden mens de først er igang...

5137019[/snapback]

men er dette ett brikkesett for bærbare da?

5137120[/snapback]

Jeg vil anta det ettersom tidligere ATI-brikkesett som RS480 finnes i versjoner for bærbare (både Turion 64 og Pentium-M).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...