Gå til innhold

MP3-spiller i bankkortstørrelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare batteritiden er god nok ;)

5127401[/snapback]

"Batterilevetiden er oppgitt til 18 timer. 70 % av batterikapasiteten kan lades opp på én time." Går ut ifra det er 4GB versjonen, men vil ikke tro 6GB har mye mindre enn 15..

 

Hadde dette vært en iPod hadde det blitt en sensasjon og slått stort opp i media. Nå er det nesten ingen som bryr seg.

5127574[/snapback]

I second that. Fantastisk hvordan alle Apple produkter blir skrytt opp i skyene før de er ute, mens alle andre omtrent ikke blir nevnt. Skryt til HW som fikk den med da. Andre online "InformasjonsTeknologi-aviser" i Norge vil nok heller bruke spalteplassen på at Apple planlegger noe i 2009...

 

 

Gleder meg til å se tester av denne, spes med tanke på lydkvalitet i en så liten sak. Men Phillips bør vel ha god kontroll på det med så mange års erfaring på baken.

Men viktigere: Det er ikke nevnt noe om hvordan overføre mellom spiller og data etc. Kan man dermed ha ett håp om at de har innsett at disker med så liten kapasitet greier å oppdatere "on-the-go" istedet for å oppdatere databasen gjennom SW på dataen? :w00t:

Kanskje det ikke blir iAudio X5 til jul allikevel? :hmm:

 

*edit: skrive-Leif

Endret av Nargile
Lenke til kommentar
Men den støtter desverre ikke ogg vorbis.

 

Er det noen som kan gi noen gode grunner til at produsentene ikke inkluderer støtte for et format som er åpnt, fritt og attpåtil gir mye kvalitet for diskplassen.

5128595[/snapback]

 

Vil ikke konkludere med noe eller hisse på meg noen, men mener å ha lest ett sted at ogg vorbis var vanskelig å implementere i SW på små spillere, pga at dekomprimeringen krevde for mye cache eller noe. Men som sagt: MENER å ha lest noe sånt, og aner ikke hvor jeg leste det... Kan alt for lite om det til å ha skjønt hva jeg leste.

Lenke til kommentar

Det finnes da bedre og billiger spillere enn dette. Ta f.eks MPeye HTS 200. Den er på 5GB, like liten som disse Phillips'ene, støtter også ogg vorbis, og har like lang levetid. I tillegg kan den enkode rett til mp3, enten fra den innebygde MIC'en eller fra Line-in. Den har også en meget god radio. Du får den for 2000 NOK på en norsk netthandel. Jeg har en sånn en og må bare si meg utrolig fornøyd. Kjempe bra lydkvalitet, og alt er bare topp!

Lenke til kommentar

Det eneste stedet jeg fant som solgte den i Norge når jeg kjøpte var ECE: http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14912

 

En ting som er veldig viktig å merke seg at man får den i en firmware verson som enkelte opplever som dårlig. Alstå at spilleren låser seg. Jeg har oppdatert min fra 2.11 som den kom som, til 2.92, og har aldri opplevd noe problemer. En annen negativ ting er at det er koreanere som har skrevet manualen, og de var ingen eksperter på engelsk for å si det sånn (det er mulig å skjønne hva de mener, men ikke så veldig mye mer enn det).

 

Firmwaren skal kunne lastes ned fra mpeye sin webside, men jeg kan ikke koreansk, så jeg lasta den ned fra et annet forum http://dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.12815.30 (i .zip fila er det en exe fil med koreans tegnsett. Det man skal gjøre er å velge område å pakke ut filene til og trykke på de tykke ? [Koreansk er morsamt :) ]). Der kan dere lese om problemer enkelte opplevde, men som sagt så har spillern fungert helt utmerket for meg.

Endret av VeloX
Lenke til kommentar
Men så kan man bruke andre programmer til det. Du signerer ikke en kontrakt med apple heller.

Hovedproblemet er vel at man må installere programvare for å overføre musikken til spilleren i det hele tatt. Det burde rett og slett ikke være nødvendig, og jeg skjønner godt at folk ser på det som negativt når de altså må installere iTunes eller evt andre alternativer for å få overført musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...