Gå til innhold

DFI LanParty UT RDX200 CF-DR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pen test Rolf..

Har også testet litt på dette kortet, og mitt kort stopper også på 270 MHz HTT. Men...Who cares... FX57@270*14= 3,78 GHz... noe som er plenty med enten VX eller Redline brikker @2-2-2-5... Crossfire er selvfølgelig ikke testet da det ikker er mulig å oppdrive master kort.... har begynt å dukke opp noen X850 baserte masterkort på det amerikanske markedet nå.. men ingen å spore i Norge ennå..

Kortet har jo noen "godiser" som bla 4V minnespenning.. og da forhåpentligvis uten spikes.. som NF 4 kortet...

 

Regner med at en ny BIOS vil bedre overklokkingsegenskapene..

 

Etter hva jeg har hørt.. er det få eller ingen som har kommet noe høyere enn 270 HTT... derfor må jeg si at det imponerer meg at du greide å komme så høyt Rolf...

 

Kanskje du skulle investere i en Cascade snart.... :!:

 

Godt jobba!!

Lenke til kommentar

CrossFire trenger nok en del tid før det modnes. Dette høres dyrt ut, og er like dyrt som et high-end Intel-system. Dessuten er vel ikke plattformstøtten for dette hovedkortet så mye å skryte av. Og SLI vil snart være klart for Linux/UNIX-plattformen. CrossFire med samme plattformstøtte kan vi sikkert se langt etter.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt.. er det få eller ingen som har kommet noe høyere enn 270 HTT... derfor må jeg si at det imponerer meg at du greide å komme så høyt Rolf...

 

Kanskje du skulle investere i en Cascade snart.... :!:

 

Godt jobba!!

5122279[/snapback]

 

Hepp!

 

Jo takk, men dessverre har nok andre kommet høyere. Anandtech greide 305 MHz.

 

Shamino stoppet også opp på 270 MHz.

 

Cascade ja... ikke få meg til å dagdrømme nå da..

Lenke til kommentar

Synd med manglende ncq-støtte... Dette er noe jeg håpet på.

 

Testen sa forresten ingenting om temperaturer, vifte-støy, forstyrrelser på lydkanalene, resursforbruk o.l. Har hørt at ATI-chipsettene bruker litt mye ressurser ved minnebruk, men dette er på ryktenivå og det hadde derfor vært kjekt å få av-/bekrefta dette.

 

Ville nesten kalt dette en "mini-test". Hadde vært fint om hw gikk litt mere i dybden når de testet hovedkort. menmen... kan ikke få alt heller da. Får heller følge med på de utenlandske sidene. Regner med det er noe så enkelt som et spørsmål om hvor mye resurser hw.no har til rådighet...

Lenke til kommentar
Er det flere enn jeg som savner resultater med CrossFire? Eller er det noe for skjermkort-tester?

5122257[/snapback]

 

Det blir vel en skjermkorttest ja, skulle vært greit å se dette kortet testet med det systemet opp mot 7800 gtx i sli.

5122332[/snapback]

Problemet er jo at det foreløpig ikke er så lett å få tak i x850XT PE "Master-kort". x1800 CrossFire kortene har foreløpig ingen sett noe til heller... :ermm:

 

En annen negativ ting med dette hovedkortet er at det bruker ATi sin south-bridge. Den har USB 2.0 problemer, så hvis du bruker eksterne USB disker eller bruker andre USB enheter som krever båndbredde så blir ytelsen dårlig.

 

Også dumt at SATA-II ikke er implementert, selv om det ikke er så nøye.

Lenke til kommentar

Se her hva som sto om dette kortet på Anandtech.com:

However, what is truly unique is that the DFI LANParty UT RDX200 is the first board designed to run four double-sided 512MB or 1GB DIMMs at the fastest timings and a 1T Command Rate. In fact, AMD specifications tell us that this is impossible. To his credit, Oskar Wu and DFI found a way to accomplish the impossible.

Dette burde kanskje vært testet/nevnt i omtalen her på Hardware også? Her er en link til siden i artikkelen på Anandtech hvor utdraget er hentet fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...