Gå til innhold

Toppkort fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia har etter min oppfatning bare forsprang frem til x1800xt kortene kommer til salgs ,forspranget ligger i såfall i at nvidia har 7800gtx til salgs nå og har hatt det en stund ,men når Ati sitt toppkort er i markedet ,tror jeg de tar ledelsen igjen, når 7800 gtx 512 lanseres blir dette trolig ett (ultra utgave )med svært hurtig minne, dette vil yte noe bedre en x1800xt 512, men når x1800xt 512 kommer med ett tilsvarende minne i sitt (PE) utgave, som sikkert ikke blir særlig lenge til,

så tipper jeg Ati tar teten igjen, og beholder den lenge.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Så har jo Nvidia forspranget på det meste, ikke minst på PCB.

Da de faktisk har mulighet til å bruke en del av PCB som ble brukt i 6600 serien blir det nok enklere for Nvidia å masseprodusere.

5121716[/snapback]

 

Den der skjønte jeg ikke helt? Hvordan kan man ha forsprang på PCB? PCB blir jo designet utifra hvert enkelt kort (ref: type/serie) og selvfølgelig er PCB'en til f.eks 7800GTX forskjellig i layout i forhold til X1800XT.

 

Skal bli morro å se en omfattende test på dette kortet :) Sammenlikning med 7800GTX med tilsvarende mengde ram osv.

5121854[/snapback]

 

Vel, nå som Samsung endelig har lansert GDDR4 så får vi kanskje se det fulle potensialet til RingBus Memory Controller til ATi etterhvert.

Lenke til kommentar
Først må vel ATi papirlansere en utgave av XT med tilsvarende minne, og vi vet at det vil ta to måneder etter dette igjen før kortet blir tilgjengelig.

 

Med andre ord, det kommer til å ta lang tid før ATi gjenerober high end-tronen ;)

5121946[/snapback]

 

Det skal bli spennende å se, men er disse hurtige minnebrikkene tilgjengelig for nvidia ,så er de sikker tilgjengelig for ati også, så jeg tror ikke vi må vente så alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Så har jo Nvidia forspranget på det meste, ikke minst på PCB. Da de faktisk har mulighet til å bruke en del av PCB som ble brukt i 6600 serien blir det nok enklere for Nvidia å masseprodusere.

5121716[/snapback]

Den skjønte ikke jeg heller. Nvidia masseproduserer vel ikke PCB'er. De lager kun prototyper og standard design på PCB, men det er opp til hver enkelt kortprodusent om de vil benytte standard layout på sine kort eller om de vil gjøre modifikasjoner i layouten. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan benytte PCB'er fra 6600-serien (128bit minnebuss) til nyere og raskere serier (med 256bit minnebuss).

Lenke til kommentar
Tja men det var "greit" når nVidia kjørte med den typen kjøling  :hmm:

5122247[/snapback]

 

 

Samme gamle Snekker´n ser jeg.. ;)

 

 

fortsatt er det: "Hadde det vært ATI som hadde gjort det, så hadde dere blabla" eller "Hadde det vært Intel som gjorde sånn, så hadde AMD-folket klaget blablabla" "hadde det vært ditt og datt som gjorde datt så hadde de ditt og datt og dattere ... phew"

 

At du ikke går lei.. :)

 

 

Eller mente du at det som var greit med nVidia sin løsning var lydnivået? .. Med tanke på at du monterte radiatorene /m vifter i et annet rom, så regner jeg med at du ikke liker støy?

Jeg likte ikke lydnivået på 6800 kortene. Irriterende lyd på dem.

 

 

Ontopic: På tide ATI får ræva i gir .. begynner å bli lei av driverne til nVidia. Ille når man sitter med 7800GTX og savner x800 kortene.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Uansett hvem som gjør det, så er papirlanseringer bare teit. nVidia har nå flere måneder forsprang til ATI med sin Geforce 7 serie! De har da ikke vært late i den tiden, så hvis ATI skulle komme tidligere med sin 90nm monster GPU, så har nok nVidia noe å svare med. Det ATI må gjøre nå er å gjøre det samme som nVidia og lansere sin neste GPU med tilgjengelighet fra dag 1.

Lenke til kommentar
Uansett hvem som gjør det, så er papirlanseringer bare teit. nVidia har nå flere måneder forsprang til ATI med sin Geforce 7 serie! De har da ikke vært late i den tiden, så hvis ATI skulle komme tidligere med sin 90nm monster GPU, så har nok nVidia noe å svare med. Det ATI må gjøre nå er å gjøre det samme som nVidia og lansere sin neste GPU med tilgjengelighet fra dag 1.

5122841[/snapback]

 

Enig, ATi bør kunne klare det de også. Men sånn har det alltid vært med ATi, de lanserer sine produkter uten å ha de tilgjengelige for kjøp.

Lenke til kommentar

Nå går det jo rykter at R580 brikken til ATI er egentlig klar for salg og produksjon omtrent, Så hvis de klarer og drite seg ut på den også da blir jeg imponert. Etter det jeg har forstått så er det jo nesten så ATI kunne skippa hele R520 serien og bare brettet ut med R580 serien.

 

Med andre ord R580 bør de ha gitt ut til butikker verden over slik at det er tilgjenglig i store kvanta fra første dag. Får håpe ATI lærte litt av denne bommen og ikke fortsetter i samma bane

 

edit:ATI stealthily raises card price

WHEN ATI sent cards out to reviewers they had a price tag but no date for availability.

But now cards are finally available, ATI has raised the price. When ATI launched the X1800XT, it had a manufacturer recommended price of $549, about $100 higher than the 7800GTX, but the GTX has 256M less memory.

 

The X1800XT, according to a recent ATI memo making the rounds, is now $599, and according to one dealer 'no one can go below that'. Since supply is so tight, you can be pretty well assured that no one will risk allocation by going low. µ

Riktig nok hentet fra theinquire da

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...