Gå til innhold

I-Mate K-Jam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen karakterer, ei heller link til forumet?

 

Er det pga nye siden eller glemt de delene?

5118966[/snapback]

 

Mangel på karakter tror jeg er fordi det ikke regnes som en vanlig mobiltelefon. De har tidligere testet lignende hybridprodukter uten å gi karakter.

 

Angående ingen link til forumet på konklusjonssiden er dette noe jeg har nevnt i ulike tråder, men som de ikke ser ut til å gjøre noe med :)

 

Skal lese testen utover kvelden, så jeg kommer nok tilbake :)

 

edit: Forresten er "Nytteverdi" underoverskrift på alle sidene unntatt konklusjonen.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Heisann

 

Vi jobber med å ordne problemet med forumtråder og underoverskriftene.

 

Ellers er det korrekt som Arehei påpeker, at vi ikke gir terningkast til hybridprodukter. Dette er av flere grunner - blant annet fordi vi ikke vil legge opp til noe sammenligningsgrunnlag med andre modeller.

Lenke til kommentar
Vi to fulle dager på å tømme batteriet

Mangler vel et ord.

 

Du kan ta bilder i en oppløsning på 1,3 megapiksler med K-Jam. Kvaliteten på bildene er ikke akkurat imponerende, men kameraet kan være kjekt å ha for å ta portrettbilder.

Får vi ikke se noen som helst eksempelbilder?

 

(Klikk for større bilde)

Det er ikke noe bilde å klikke på, på side 3.

 

K-Jam er en av få smarttelefoner på markedet med EDGE-teknologi, som gir en nedlastingshastighet på opptil 200 kbps.

Nokia har vel ikke akkurat få S60-modeller på markedet med EDGE. Er da minst 5 eller noe slik? Er vel uansett bare en definisjon av hva som er "få".

 

Den innebygde SSR-motoren for å stable sider i kolonner er adskillig mindre avansert enn den vi kjenner fra den norske nettleseren Opera

Tror det er ganske mange lesere som ikke har den fjerneste aning om hva SSR er. Tar ikke så mye plass å skrive Small Screen Rendering.

 

Det var det småplukket jeg hadde.

 

Angående mobilen vil jeg si at den er grei den. Det var ingen bilder tatt med mobilens kamera, så jeg regner med at bildene er like elendige og ubrukelige som lillebroren SP5. Skjermen kunne med hell også hatt høyere oppløsning, selv om QVGA ikke er ille. Alt i alt en fin mobil.

Lenke til kommentar
Trådløs teknologi

K-Jam er en av de første Windows-telefonene, eller for den saks skyld telefonene, på det norske markedet med Wi-Fi. Dette åpner for å koble telefonen opp mot trådløse nettverk, der man kan nå hastigheter mot internett på opptil 11 Mbps

 

I følge pdf brosjyren på I-Mate's hjemme side står det da at den støtter IEEE 802.11b/g (Og e/i, kommer ved en senere update). Bør du da ikke få 54Mbps?

 

K-Jam har kun èn høyttaler, og kan derfor ikke spille stereolyd.

 

Igjen i følge pdf brosjyra, "Dual speakers on both sides with stereo sound".

 

Her er siden jeg hentet infoen fra:

 

http://www.imate.com/DETAILS_KJAM.htm

 

Har forøverig bestilt denne tlf fra Netshop i dag, så kan komme tilbake til dette med wlan hastighet selv i morgen tipper jeg.

 

Edit: En liten ting til.

 

K-Jam har ikke ordinær minijack-utgang, noe som gjør det komplisert om du ønsker å koble til andre hodetelefoner enn de medfølgende.

 

I følge pdf saken, er det da en 2,5Ø stereo audi jack. Er ikke det ganske vanlig da?

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
I teorien kan du dermed laste ned en flere MB i minuttet eller streame video direkte fra nettet så lenge du befinner deg i en WiFi-sone. Flaskehalsen blir ikke lenger telefonen, men hastigheten på nettet.

 

Mulig jeg er helt på jordet nå, men skal det ikke stå MB i sekundet?

 

"en" skal vel heller ikke være dær?

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor tester rakker ned på at man må ha seneste servicepack til Windows for å få synkronisert, dette øker sikkerheten på operativsystemet. Og er det Windows XP med SP2 så har jo den utvidet støtte for trådløs teknologi (Bluetooth og Wi-Fi).

5120283[/snapback]

Vel og greit at SP2 gir økt sikkerhet og lignende, men det burde da likevel være valgfritt? Hvorfor skal min mobil tvinge meg til å laste ned en sikkerhetspakke til PC'en, når den fint kunne fungert med mitt nåværende system?

Lenke til kommentar

Det jeg savnet mest med telefonen var en "tilbake"-knapp, som feks på qtek 8020 og i-mate sp5.

det bør også nevnes at alle disse telefonene har standard liten usb-kontakt, slik at i tillegg til til den medfølgende laderen, kan man bruke usb-kabelen til å lade telefonen, og evt usb-kabel til digitalkamera.

jeg bruker en qtek 8020 til vanlig, men tester en i-mate sp5 nå, og liker bedre "knotten" som er på den til å navigere iforhold til den som er på qtek'en. synkroniserer begge telefonene over gprs mot exchange-serveren på kontoret, og det går mye raskere å synkronisere via wifi, men det virker som det suger en del strøm ut av telefonen. det blir nok bra når det kommer en mer finpusset firmware og norsk utgave

Lenke til kommentar
Syns det er pussig at dere kan skrive en test av denne telefonen uten å nevne Qtek 9100 med et ord. Disse to er jo så godt som kliss like, og liker man denne, så liker man Qtek 9100 også, og da har man flere alternativer... :roll:

5121426[/snapback]

 

Qtek og i-Mate er ikke så godt som like, de er nøyaktig like. De produseres begge av HTC. Det virker som eneste forskjell på Qtek 9100 og i-Mate K-Jam er at du får mer programvare med i-Mate'n.

Lenke til kommentar
Syns det er pussig at dere kan skrive en test av denne telefonen uten å nevne Qtek 9100 med et ord. Disse to er jo så godt som kliss like, og liker man denne, så liker man Qtek 9100 også, og da har man flere alternativer... :roll:

5121426[/snapback]

 

Qtek og i-Mate er ikke så godt som like, de er nøyaktig like. De produseres begge av HTC. Det virker som eneste forskjell på Qtek 9100 og i-Mate K-Jam er at du får mer programvare med i-Mate'n.

5121445[/snapback]

Qtek 9100 er billigere også tror jeg.

Også har jeg lest noe om at I-Mate'n har for mye programmer i minnet, slik at den blir tregere enn hva Qtek'en blir. (Dårligere programmert ROM)

Det er bare noe jeg har lest, og ikke testet selv da.

Lenke til kommentar

Joda, var vist ca 400,- i forskjell på Qtek'en og i-Mate

 

 

Der er ikke noen som har lyst å kjøpe en pent brukt iPaq HW6515 :hmm: Fikk fryktelig lyst på denne (riktig nok i Qtek utgave)

 

Lurer på om de har fått rettet opp feilen med at PDA'en mister kontakt med GSM nettverket en liten tid etter man avslutter samtaler, i Windows Mobile 5.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...