Gå til innhold

Microsoft tester nytt operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lokter jeg konkurent til Linux her mon tro :hmm:?

5117029[/snapback]

Eventuelt en evneveik etterlikning, som ikke er open source.

5117049[/snapback]

Kan det være at MS holder på med sitt eget Open Source prosjekt? Skulle ikke forundre meg at MS kom med sin egen version av GPL for sitt prosjekt som sperrer andre OS'er ute... hvis det er tilfellet...

Lenke til kommentar

Det er spennende at MS prøver en ny vri på ting (Sing# og bygge noe fra grunnen med hovedfokus på sikkerhet). Dog, tror jeg dette blir mer som en "konseptbil" som aldri kommer i produksjon. Likevel kan det sikkert gi innsikt i hvordan MS bør starte å lage et fremtidig OS. Tanken er spennende, og kanskje nødvendig for å forske seg frem til bedre metoder å lage OS på. Men jeg tviler sterkt på at det blir åpen kildekode eller gratis. MS kommer selvfølgelig ikke slå bena under på sin egen forretning.

Lenke til kommentar

Det skal bli interessant å følge med på utviklingen i dette prosjektet. Kanskje vi vil få et helt nytt og bedre OS fra Microsoft i framtiden som vil erstatte Windows. Det er bare å innse, man kan ikke tviholde på bakoverkompatibiliteten i all framtid. Før eller senere må ting forandres, selv om det er urealistisk å tro at det vil skje med det første. Vi får bare håpe at det blir til det bedre.

Lenke til kommentar

VI får se om M$ får i sammen noe som er sikkert og stabilt. Men spørsmålet er i hvilken grad M$ vil innføre DRM og annen dritt. Jeg er også spent på om det nye operativsystemet vil inneholde fjernstyringsmekanismer slik som windows gjør.

 

Så en liten historie. Jeg kan ikke garantére at den er korrekt.

Da M$ skulle lage Windows XP, så støtte de på et problem som måtte løses i assembler(maskinkode). Men så fikk de problemer med å finne noen som kunne assembler, og M$ lette gjennom alle arbeiderene sine før de fant én som kunne det. Det var en av de eldre som hadde vært med fra starten av.

Skal tro om M$ er bedre rustet nå?

Lenke til kommentar
Lokter jeg konkurent til Linux her mon tro :hmm:?

5117029[/snapback]

Eventuelt en evneveik etterlikning, som ikke er open source.

5117049[/snapback]

Kan det være at MS holder på med sitt eget Open Source prosjekt? Skulle ikke forundre meg at MS kom med sin egen version av GPL for sitt prosjekt som sperrer andre OS'er ute... hvis det er tilfellet...

5117224[/snapback]

 

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1307563

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...