Gå til innhold

Slank DVD-brenner fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekkert! Jeg kunne godt tenkt meg en sånn hengende på baksiden av LCD-skjermen og fått frigjort plass i kabinettet til disker og annet.

 

(Litt på siden: Hvorfor lages ikke flere LCD skjermer med spor for "slim" DVD-brennere. Den løsningen som er på iMac er jo så elegant. Jeg skulle ønske det var noe slikt for PC-skjermer også)

Lenke til kommentar

Kan den drives rett fra USB eller Firewire kontakten, eller må en ha egen strømadapter (med andre ord: Er den "laptop vennlig" / "flyttbar" ) ?

 

Nå har mange laptop'er ikke strømleveranse i den mini-firewire kontakten, men det er jo et annet dilemma ..

Lenke til kommentar

skulle tro at firewire klarer jobben ja. og enda bedre, den skulle kunne levere såpass med strøm (om du har tilgang på en 6-pins utgang) at den ikke trenger en egen veggvorte (som jeg tror disse minitrafoene nå populært blir kalt).

 

hmm, hadde vært morro om flere nyere pcer ble levert etter miniatyr shuttle form eller lignende. eneste du trenger er plass til kjermkort, ram og cpu. alt annet kan kobles til via firewire (hardisker og optiske drev) eller usb.

 

dytt inn wifi og bluetooth i kassa også og vi er virkelig i gang.

 

sa noen stuepc?

 

ja dette kan gjøres med en shuttleboks i dag men desverre bruker den spesialbygde hovedkort, noe som presser opp prisen. btx fra intel kansje?

Lenke til kommentar

Selv synes jeg vel mini-pc`er mister mye av det estetisk pene når man skal koble til alskens løse duppeditter. En søt liten Shuttle blir ikke lenger så søt når det er koblet til en TV-opptaker, en FW-harddisk (eller to), en mus, en skriver, en DVD-brenner, og kanskje også en USB-HUB midt oppi det hele for å få USB-utgangene til å strekke til...

Lenke til kommentar

vel det er så, men det kommer helt an på hvordan du legger ledningene vil jeg tro.

 

bare se på reklamene for disse boksene. som oftest skulle en tro at alt var koblet via wifi eller bluetooth. du ser ikke en eneste ledning. mest sansynlig fordi hele bildet er montert slik at skjermbildet har blitt lagt på i ettertid eller noe og boksen har aldri vært plugget i.

Lenke til kommentar

hobgoblin: Hvis boksene vises frem på et utstillingsbord så er det ofte at det er borret hull i bordet slik at kablene går ned og ut av syne.

 

Hvis det er snakk om bilder av boksene på hjemmesider og i brosjyrer så kan kablene like gjerne vært fjernet med Gimp eller lignende som at skjermbildet er manipulert inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...