Gå til innhold

Annonserte 975X-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykk: Huff: Mye plast, og to små ulende vifter. (Små vifter bråker som regel mer enn store). Abit gjorde vel ikke noen merkbar suksess med den tilsvarende "OTES"-løsningen sin. Så hvorfor kommer Gigabyte med det nå?

 

Plasseringen av PCI-portene liker jeg heller ikke. Det er ennå få PCIe tilleggskort (x4 og x1) i omløp så de plassene vil mest sansynlig stå tomme, mens PCI-kortene må altså presses inn på den trange plassen mellom de to skjermkortene. Altså lite gunstig for kjølingen.

 

Ellers så har jeg lest rykter om at 975x får støtte for crossfire sånn at man får brukt begge PCIe-x16 plassene til mer enn til bare 3-skjerm-oppsett og mer.

 

En annen ting: Hvofor støttes ikke DDR2-800 i et såpass nytt brikkesett? DDR2-800 er jo fullt tilgjengelig selv om prisene er litt høye, også gir det økt minnebåndbredde som alltid er bra for Pentium4. Eldre brikkesett støtter de samme minnehastighetene og de samme FSB'ene som dette brikkesettet. Altså lite nytt på nordsiden.

 

BTX er vel noe jeg har hørt mindre og mindre om. Det var jo voldsomt i media for 1-2 år siden men nå er det nesten ingen som prater om det lengre. Er BTX fremtiden? Jeg mente nei for 2 år siden, for 1 år siden og nå.

 

BrAtTeRn: Hva er det du kaller "post 80-indikatoren"?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Førsteinntrykk: Huff: Mye plast, og to små ulende vifter. (Små vifter bråker som regel mer enn store). Abit gjorde vel ikke noen merkbar suksess med den tilsvarende "OTES"-løsningen sin. Så hvorfor kommer Gigabyte med det nå?

 

 

 

Hehe er vel faktisk 4 vifter tror jeg...

 

For at de viftene skal flytte noe luft støyer de nok en del.

 

Jeg venter bare på asus og abit... karnsje dfi?

 

Lanserte ikke Gigabyte sitt 955x kort lenge før de andre også?

Lenke til kommentar
Hvis du ser rett over den lille PCIe porten.. Tror den er helt riktig jeg da.. Er hvertfall slikt på mitt kort.. ;)

5116581[/snapback]

 

Er vel rett under du mener? der det står "33" eller noe sånt.

5116675[/snapback]

 

Tror det står "FF" opp-ned, mener ihvertfall å huske at FF var det det sto på et Abit-kort jeg herjet med for en liten stund siden.

 

AtW

Lenke til kommentar
BrAtTeRn: Hva er det du kaller "post 80-indikatoren"?

5116573[/snapback]

 

Det er "Debug LED displayet" under den nederste PCIe porten..

Det står FF (som igjen betyr at den er ferdig med POST og har bootet) der, bare opp ned, dessuten, Hvordan kan det lyse på den når kortet ligger løst?

 

Mulig det bare er "bildemanipulatorene" som har blingset...

Lenke til kommentar

Får håpe det ikke følger prisutviklingen som de to siste brikkesettene fra Intel har hatt. 925 har fortsatt nesten samme pris som når det ble lanser, og når 955 kom, så ble kortene enda dyrere. Toppkortet til Asus koster jo hele 2600,- hos komplett. Da havner vel dette rundt 2200-2500 eller noe.

 

Da er det ikke rart at AMD sakte men sikkert spiser seg innpå Intel.

Lenke til kommentar
Får håpe det ikke følger prisutviklingen som de to siste brikkesettene fra Intel har hatt. 925 har fortsatt nesten samme pris som når det ble lanser, og når 955 kom, så ble kortene enda dyrere. Toppkortet til Asus koster jo hele 2600,- hos komplett. Da havner vel dette rundt 2200-2500 eller noe.

 

Da er det ikke rart at AMD sakte men sikkert spiser seg innpå Intel.

5118760[/snapback]

Synes du er litt vel negativ nå, Kortet du nevner til nesten 2600 er bundlet med Wifi-kort++. Samme kortet uten det ekstra tilbehøret koster 1999.-(komplett). Rundt 2000 er vel ca samme pris som jeg ga for mitt første 875p kort..(Abit IC7-MAX3)

 

Og jeg regner med at de nye kortene vil koste mellom 2000 og 2500 rett etter lansering og falle ned til rundt 2000 som er "vanlig" pris for intels High End brikkesett..

 

I will be getting one ;)

Lenke til kommentar

Det så brutalt ut, men som flere andre så stiller jeg også spørsmål til dette med støy. Men, på den andre siden, folk som peiser på med top-of-the-line ting, og sitter med en overklokket ovn under skrivebordet, så er nok ikke støy det som plager det mest. De som lar seg plage av støy har vel dessuten peist på med vannkjøling og slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...