Gå til innhold

Tommy's lyskontroll


Anbefalte innlegg

Hallais!

 

Vårt siste skudd på stammen får sin første artikkel publisert i dag. Han har skrevet om sin viftestyring - noe av det samme som jeg gjorde med min "baybus". Men Tommy har valgt en annen løsning på saken, og artikkelen skulle passe godt for amatører og proffer.

Vi vet at bildene er litt dårlige, men vi kunne ikke ordne bedre bilder siden prosjektet er ferdigstilt. Tommy forklarer imidlertid så bra at det skulle være unødvendig - men det er jo uansett det vi har forumet til!

 

Artikkelen finner dere her - enjoy it!

 

Mvh,

Vidar Fagerjord, siteadmin / webredaktør @ http://www.overklokking.no

 

_________________

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Siteadmin på http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-08-29 00:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe ala hva jeg gjorde i helga det der, bortsett fra system og orden :smile: Enkelt og effektivt.

Siden viftene mine er av typen Zalman og Enermax fulgte det med regulatorer. Disse klipte jeg av viftene og kobla paralellt på bryternes poler. Regulerer da mellom silent og varmt-i-været (3000 rpm)

Clas O har forresten noen vippebrytere i børstet alu nå som ser exelent ut på en slik mod. 35-40 kr. Faktisk enda bedre enn disse sorte... :wink:

Lenke til kommentar

Greit nok..

Hva med en Helautomatisk trinnløs viftestyring med finjustering av temperatur hysteresen ??

(litt fett langt ord da) :smile:

 

Denne er billig og meget effektiv.

prisen er ca 50-150kr litt avhengig av hvor mange watt den skal tåle.

 

det fine med denne er at den jobber av seg selv hele tiden uansett varme/kulde

du finjusterer den en gang for alle med potmeter i front av kab. og det er bare og koble til feks 1-10 vifter på samme enheten !

 

skal sette opp en liste og bedre tegning i natt.

 

i mellomtiden kan dere se litt på nettsiden min hvis dere ønsker.

 

stikkord:

transistor,kjøleribbe,ntc,potmeter,resistor. dette er alt man trenger faktisk ! :smile:

Lenke til kommentar

Fy f*** så skeive brytere! Har gjort detta selv, borsett fra at det ikke var viftestyring, men brytere til lys i PC'en. Og i tillegg så har jeg putta leds over bryterene.

 

Rheostats hadde jeg fra før, bare festa de i et deksel. Er bedere med variabel motstand, men som sagt dette er passe for nybegynnere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 19:13, fUsiOn skrev:

Fy f*** så skeive brytere! Har gjort detta selv, borsett fra at det ikke var viftestyring, men brytere til lys i PC'en. Og i tillegg så har jeg putta leds over bryterene.


Rheostats hadde jeg fra før, bare festa de i et deksel. Er bedere med variabel motstand, men som sagt dette er passe for nybegynnere.


Det er justerbare brytere :smile:

Jeg beklager for at det står viftestyring og ikke lyskontroller på linken, dette vil bli rettet på.

 

Lurer fælt på hvorfor du har satt leds over bryterne da men.. :smile: Ettersom det er lys i bryterne fra fra før. Som sagt så er ikke denne beregnet til å styre hastighet med, men for å slå av og på strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...