Gå til innhold

Radeon X1800 XL fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge MSI skal ytelsen definitivt være bedre enn hva GeForce 7800 GT-kortene presterer.

La oss håpe at det virkelig stemmer siden kortene koster ca 500kr mer enn geforce 7800GT. Hvis det ikke stemmer så må de nok pent sette ned prisen for å få solgt til oss som tenker på pris/ytelse-faktoren.

 

Ellers så venter jeg som vanlig på en skikkelig kamp mellom Radeon X1600-serien og gforce 7600-serien.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Doom 3 vil i allefall X1800-kortene yte ekstremt mye bedre i Doom 3 med driveren som kommer ut i løpet av denne måneden, sammenliknet med tidligere.

 

De har testet ut den nye driveren hos firingsquad.com, mer info finner dere her.

 

Kort sagt ser det endelig ut til at toppkortene fra ATI kan konkurrere godt også i Doom 3 og Quake 4 med denne nye driveren.

 

Edit: Vi snakker om en faktisk forbedring på rundt 30% i Doom 3 og Quake 4. :thumbup:

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Når det gjelder Doom 3 vil i allefall X1800-kortene yte ekstremt mye bedre i Doom 3 med driveren som kommer ut i løpet av denne måneden, sammenliknet med tidligere.

 

De har testet ut den nye driveren hos firingsquad.com, mer info finner dere her.

 

Kort sagt ser det endelig ut til at toppkortene fra ATI kan konkurrere godt også i Doom 3 og Quake 4 med denne nye driveren.

 

Edit: Vi snakker om en faktisk forbedring på rundt 30% i Doom 3 og Quake 4. :thumbup:

5089157[/snapback]

Ja fantastisk bra ytelsesforbedring. :D

Her får man x1800xl på lager til "bare" 3595 kr. Hadde det kosta nøyaktig det samme som 7800gt så ok, men når man får gtx til samme pris så...

Lenke til kommentar

Bildekvalitet er selvsagt også viktig, men den forbedrede bildekvaliteten kommer vel mest som følge av hardwareendringer. Det jeg tenkte på var forbedringene de har gjort i versjon 5.11 av Catalyst-driveren sammenliknet med versjon 5.10.

 

Uansett ser det jo ut til at X1800-kortene vil kunne utgjøre et godt alternativ til Nvidias 7800-serie både når det gjelder ytelse og bildekvalitet.

 

Edit: La til litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Så dere nyheten/ryktet på The Inquirer om at 512MiB-versjonen av 7800 GTX får 550/1800 MHz-klokk? :dribble:

 

Det ser ut for meg som om NVidia vinner det rene ytelsesracet ganske lett denne gangen, men spørsmålet er om de vinner ved samme "billedkvalitet"... Jeg har forstått det som at den viktigste forskjellen mellom ATI og NVidia når det gjelder bildekvalitet er "360 graders AF". Jeg regner med at det i praksis betyr at ATI får "perfekte" teksturer ved lavere AF-innstilling, altså at man må sammenligne ytelsen ved forskjellig AF-nivå for at det skal bli rettferdig. Da kan det hende at XI800 XL slår 7800 GT og XI600 XT slår 6800 GT, for eksempel.

Lenke til kommentar

Hei, ikke kom med den slags gode nyheter/rykter om Nvidias toppmodell nå, ehasl. Jeg har jo tross alt nettopp bestilt meg et 512MB X1800XT her. :p

 

Jaja, de forventer ikke å få kortet mitt på lager før den 14. november, så jeg kan jo alltids avbestille hvis ryktene om 512MB-versjonen av 7800GTX viser seg å være sanne. ;)

Lenke til kommentar
Så dere nyheten/ryktet på The Inquirer om at 512MiB-versjonen av 7800 GTX får 550/1800 MHz-klokk?  :dribble:

 

Det ser ut for meg som om NVidia vinner det rene ytelsesracet ganske lett denne gangen, men spørsmålet er om de vinner ved samme "billedkvalitet"... Jeg har forstått det som at den viktigste forskjellen mellom ATI og NVidia når det gjelder bildekvalitet er "360 graders AF". Jeg regner med at det i praksis betyr at ATI får "perfekte" teksturer ved lavere AF-innstilling, altså at man må sammenligne ytelsen ved forskjellig AF-nivå for at det skal bli rettferdig. Da kan det hende at XI800 XL slår 7800 GT og XI600 XT slår 6800 GT, for eksempel.

5092111[/snapback]

 

Hvis det er sant, blir jeg redd for hvordan et muligens kommende 7800Ultra skal klare å slå dette kortet... Tror også at ATI må få ut r580 for å holde med i svingende da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...