Gå til innhold

Liten ultraportabel fra Fujitsu Siemens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slike maskiner som jeg tenker på når jeg lurer på å kjøpe me ny bærbar. Skal la hode kverne litt på denna, men jeg tviler på at jeg kjøper'n, optisk stasjon er drepen på batterikapasiteten.

Jeg trenger selvfølgelig ikke å bruke'n, men jeg tipper maskina hadde blitt tynnere uten...

Dessuten er jeg sær, jeg liker ikke musflate, foretrekker styrepinne.

Lenke til kommentar

Why in the name of all that is holy må de lage disse ultraportable maskinene widescreen? Ikke misforstå meg, har widescreen på min laptop og elsker det, men den er riktig nok 15,4".

Widescreen på en så liten skjerm blir "sløsing", den har altfor lav oppløsning i høyden. Har brukt en del X40/41 på jobb, og har hatt noen av disse ultraportable med widescreen inne på service hos oss, men må si at jeg føler meg mest komfortable forran skjermen på X40/X41. Hadde den bare hatt Windows tasten så hadde den vært komplett.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Ja, den så bra ut den, er ikke mange bærbare pcer på det norske markede. Men jeg hadde også gjerne sett den med pekepinne og 4:3-skjerm. Men pr. idag må dette være noe av det beste man kan få tak i. Bra den kommer uten vifte, den forrige var uaktuell pga vifte, skjønner ikke at folk gidder å ha vifte. Håper på en test, er spent på baterilevetiden!

 

Mange vedig bra bærbare ute i verden, men bra at i alle fall FS satser på norge!!

Lenke til kommentar
Widescreen på en så liten skjerm blir "sløsing", den har altfor lav oppløsning i høyden. Har brukt en del X40/41 på jobb, og har hatt noen av disse ultraportable med widescreen inne på service hos oss, men må si at jeg føler meg mest komfortable forran skjermen på X40/X41. Hadde den bare hatt Windows tasten så hadde den vært komplett.

5088644[/snapback]

 

Har du vært borte i mange maskiner med 10" ikke-widescreen skjerm som har mer enn 768 pixler i høyden..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Litt av en rippopris da, men hyggelig å se at de i alle fall vil teste ut markedet for ultraportable.

 

Lurer imidlertid litt på hvorfor maskinen er veid uten optisk drev når dette er innebygget?? Hvis vi ser på vekta med optiske drev blir det vel nærmere 1.6-1.7kg og det er langt fra imponerende.

Lenke til kommentar
Why in the name of all that is holy må de lage disse ultraportable maskinene widescreen? Ikke misforstå meg, har widescreen på min laptop og elsker det, men den er riktig nok 15,4".

Widescreen på en så liten skjerm blir "sløsing", den har altfor lav oppløsning i høyden. Har brukt en del X40/41 på jobb, og har hatt noen av disse ultraportable med widescreen inne på service hos oss, men må si at jeg føler meg mest komfortable forran skjermen på X40/X41. Hadde den bare hatt Windows tasten så hadde den vært komplett.

5088644[/snapback]

 

Det er vel formdentlig for å få de mindre? En WS har jo en form som ligner mye mer på tastaturet sin form, enn en FS.

 

Ellers er det jo fint med flere ultraportable, liker ultraportbale PCer, men denne ser ut til å ha for mye fordyrene unødvendig skrot. (ihvertfall i mine øyne)

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er slike maskiner som jeg tenker på når jeg lurer på å kjøpe me ny bærbar. Skal la hode kverne litt på denna, men jeg tviler på at jeg kjøper'n, optisk stasjon er drepen på batterikapasiteten.

Jeg trenger selvfølgelig ikke å bruke'n, men jeg tipper maskina hadde blitt tynnere uten...

Dessuten er jeg sær, jeg liker ikke musflate, foretrekker styrepinne.

5088634[/snapback]

Min Asus s5a har ekstærnt optisk drev, og bruker det nesten aldri. Dermed er maskina slim og lett. 12" 4:3-skjerm og 1,3kg med 6-cellers batteri. Rundt 12 lapper gjør den mer studievennlig, i motsetning til Lifebook-serien som skiter mer mot bedrifter.

Lenke til kommentar

Jeg tipper den optiske stasjonen veier drøye 200 gram, altså at PC'en med optisk drev veier rundt 1,6 kg. Hvis man i tillegg øker batterikapasiteten fra f.eks 6 til 12 celler så kan vi sikkert regne med 1,8 kg.

 

Til den vekta synes jeg prisen er veldig høy. Håper det blir hardere konkurranse på ultrabærbare slik at vi kan få noen lavprismodeller der også. 2,0kg med optisk drev, god batteritid, 12-13" SXGA+, 2,5" disk, 2 stk minneplasser, godt med tilkoblinger, ULV-prosessor uten vifte, LV-brikkesett, og geforce 7300 Go uten vifte, hadde vært glimrende.

Lenke til kommentar

Om jeg aldri hadde sett den prislappen ville dette vært min drømmemaskin. Jeg får kjøpe den brukt om et par år når prisen er litt mer fornuftig. Siste ultraportable jeg kjøpte fikk jeg for 1500 (3 år gammel) :p Bare synd modellene brukte så j*vlig mye strøm på den tiden. Ble ikke fullt så "ultraportabel" med det ekstra batteriet jeg måtte kjøpe...

Lenke til kommentar
Det er slike maskiner som jeg tenker på når jeg lurer på å kjøpe me ny bærbar. Skal la hode kverne litt på denna, men jeg tviler på at jeg kjøper'n, optisk stasjon er drepen på batterikapasiteten.

Jeg trenger selvfølgelig ikke å bruke'n, men jeg tipper maskina hadde blitt tynnere uten...

Dessuten er jeg sær, jeg liker ikke musflate, foretrekker styrepinne.

5088634[/snapback]

 

X40/41 har like god oppløsning i høyden som denne maskinen fra Siemens, eller andre maskiner i WXGA oppløsning. Alle har 768 pixler i høyden, men widescreen-skjermen har mer å gå på i bredden. Kan knapt kalles noen ulempe. Dessuten er widescreen som ATWindsor påpeker, bedre tilpasset tasturets form. Man vil kunne få full size tastatur på mindre maskiner.

Lenke til kommentar
Widescreen på en så liten skjerm blir "sløsing", den har altfor lav oppløsning i høyden. Har brukt en del X40/41 på jobb, og har hatt noen av disse ultraportable med widescreen inne på service hos oss, men må si at jeg føler meg mest komfortable forran skjermen på X40/X41. Hadde den bare hatt Windows tasten så hadde den vært komplett.

5088644[/snapback]

 

Har du vært borte i mange maskiner med 10" ikke-widescreen skjerm som har mer enn 768 pixler i høyden..?

5088837[/snapback]

 

Hmm, du sier noe der ja.. Var kanskje litt for rask på "avtrekkeren" :blush: Måtte faktisk sjekke hvilken oppløsning X41 hadde. Den hadde samme oppløsning i høyden, mao har widescreen maskinen "mer skrivebord plass", i antall pixler. Men siden skjermen er fysisk lavere på WS modeller synes jeg det blir for smått.

 

 

Får håpe at Lenovo får ut fingeren og legger til Windows tast på X41. Da havner den MEGET høyt oppe på ønskelisten min :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...