Gå til innhold

AOpen PCX6600-DV128LP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha prøvd å lete etter forskjeller på bildet med 2xAA og 4xAA uten hell så oppdaget jeg at det var samme fil. Når man klikker på bildet for 2xAA så kommer man til bildet for 4xAA. Ikke rart jeg ikke fant noen forskjell ;)

 

 

 

Ellers: Skryt for at dere tester billige skjermkort :thumbup:

 

PS. Jeg kunne tenkt meg en tabell bakerst i testen med spillnavn vs. spillbare oppløsninger. Da kunne man fått oversikt over hvilke oppløsninger man bør kjøre hvert enkelt spill i for å få en spillbar hastighet.

Lenke til kommentar

50 grader og høyere. Det er jo ubehagelig å ta på med hendene. Interessant å se at det er såpass høye temperaturer det er snakk om. Hvor mye lavere temperatur kommer en ned i ved viftekjølt GPU løsning av samme GPU? Hvor mye temperatur tåler egentlig en GPU over lengre tids bruk, og varierer det hva GPU'ene tåler eller kan en konkludere med at det må ligge under et bestemt nivå?

Lenke til kommentar
50 grader og høyere. Det er jo ubehagelig å ta på med hendene. Interessant å se at det er såpass høye temperaturer det er snakk om. Hvor mye lavere temperatur kommer en ned i ved viftekjølt GPU løsning av samme GPU? Hvor mye temperatur tåler egentlig en GPU over lengre tids bruk, og varierer det hva GPU'ene tåler eller kan en konkludere med at det må ligge under et bestemt nivå?

5075712[/snapback]

 

På mitt 6600 GT er det ihvertfall mulig å stille i kontrollpanelet en "reduksjonsterksel for kjerne" som jeg renger med er den temperatiren der GPU klokker ned. Som defualt er denne satt til 145 grader. Noe som jo er ganske høyt...

 

AtW

Lenke til kommentar

ser ut til å være ett greitt kort til sitt bruk :)

 

G, på mitt 6600GT kort fra Leadtek som har en liten aktiv kjøler så ligger tempen på ca 54-55 grader på idle, ved maks last over tid så kryper tempen opp til rundt 80 grader. riktignok, så er mitt kabinett ganske varmt inni, men en lignende temp med bare en passiv kjøler, så vil jeg si det er innenfor akseptable grenser.

 

denne artikkelen på anandtech kan muligens være av interesse (etter den artikkelen så skal mitt leadtek kort ligge på 34c idle og 66c load.. tror mitt kabinett er vel varmt jeg ;))

 

 

ATWindsor, maks temperaturteskel på mitt kort er fastlåst til 127 grader, i mine øyner er det en ganske høy temperatur, og jeg har vanskeligheter for å tro at grafikkjernen kan overleve temperaturer på 145 grader.

 

 

edit. la til link

edit2. bleeh.. bbcodes ;)

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

 

 

ATWindsor, maks temperaturteskel på mitt kort er fastlåst til 127 grader, i mine øyner er det en ganske høy temperatur, og jeg har vanskeligheter for å tro at grafikkjernen kan overleve temperaturer på 145 grader.

5075854[/snapback]

 

Men hvorfor skulle driverene operere med en grense på 145 grader, om kortet ikke tåler det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hey Krofl!

 

Regner med at du er den som tester alle skjermkortene dere får inn, og pleier du alltid å installere windows på en "normal" måte, eller har du en ghost-dvd liggende ?

 

Ellers synes jeg det var en ok test, men jeg reagerte litt på den høye tempen under load(72 på kjøleribben, og sikkert enda varmere på selve gpu`en.

 

Men er det bare meg, eller blir det litt feil å teste dette typiske HTPC-kortet i så masse spill-tester ? :hmm:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Vi får prøve å gi litt tilbakemeldinger underveis her også.

 

At skjermkortet for en liten minus for ytelse i spill, kan kanskje diskuteres.

Men siden det er et kort som skal kunne brukes i spill, det ligger også med et i bundelen, så for det en liten minus.

 

Men skjermkortet er imponerende i sin klasse og til sitt bruk.

Det kan fint brukes til spilling i laveste oppløsninger.

Og husk at det er en del å hente på å slå av detaljer og effekter.

 

Når det gjelder installasjon av WinXP på test systemet.

Så gjøres dette med et Ghost image.

Deretter legges driveren til skjermkortet inn og "voila" man er oppe å går.

Enkelt og greit.

 

mvh.

 

Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...