Gå til innhold

Intel og AMD på samme hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt i og for seg, men det er vel neppe så mange som har bruk for denne valgfriheten? Man vet vel stort sett åssen prosessor man skal putte i maskinen, og da er det vel sjelden noe stort problem at man ikke kan "bytte hest" siden fra AMD til intel eller vice versa.

 

Hvor mange bytter prosessor ofte? Jeg tror max to ganger er typisk for meg pr hovedkort. Hvis jeg vil oppgradere skikkelig så ryker gjerne hovedkortet i samme slengen ettersom nyere kort har kulere funksjoner.

 

Men hvis noen har noen gode ideer så er jeg lutter øre. Er alltid klar for nye morsomme dingser

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe nytt, men å kunne velge mellom AMD og Intel er spesielt og krever spesielle chipsett. Det nederste 16x PCI-e sporet er deaktivert, for SiS 656 har ikke støtte for SLI. Når man stikker i et ekspansjonskort (og klurer med noen jumpere) så blir det øverste 16x PCI-e sporet deaktivert og de 16 PCI-e kanalene blir brukt til selve ekspanskjonskortet. Det nederste 16x PCI-e sporet blir da aktivert.

 

Mye varme på hovedkortet. Selv om nordbroa på selve hovedkortet er deaktivert med ekspansjonskort så produserer den fortsatt mye varme. Ekspansjonskortet til s939 er også veldig trangt og har problem med mange kjølevifter og varme fra RAM. Man er også begrenset til 2 GB minne.

 

Jeg lurer på hvor mange av disse problemene jeg vil få visst jeg en gang skaffer et M2 ekspansjonskort til mitt ASrock 939Dual-SATA2. Men det er et spennende produkt i seg selv

 

Kilde: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1829&page=1

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Morsomt i og for seg, men det er vel neppe så mange som har bruk for denne valgfriheten? Man vet vel stort sett åssen prosessor man skal putte i maskinen, og da er det vel sjelden noe stort problem at man ikke kan "bytte hest" siden fra AMD til intel eller vice versa.

 

Hvor mange bytter prosessor ofte? Jeg tror max to ganger er typisk for meg pr hovedkort. Hvis jeg vil oppgradere skikkelig så ryker gjerne hovedkortet i samme slengen ettersom nyere kort har kulere funksjoner.

 

Men hvis noen har noen gode ideer så er jeg lutter øre. Er alltid klar for nye morsomme dingser

5070273[/snapback]

 

Jeg er litt enig, forsåvidt et artig produkt, men det er vel relativt få som har behovet for det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det spennende med dette HKet må være at det støtter P-M, mitt inntrykk er at det ikke er så veldig mange HK av kvalitet som gjør det.. dvs dersom vi tar utgangspunkt i at det er kvalitet.

5070583[/snapback]

Her har du et spennende hovedkort med PM eller CM :p

 

Pentium M hovedkort finnes det bedre eksempel av, men så var det denne PCI-expressen da...

 

Men så må vi ikke glemme Turion. S754 er også mulig på hovedkortet

http://www.ecs.com.tw/extra/e-catalogue/pf88/pf88.htm

Lenke til kommentar

Må vel sier å være et ganske poengløst produkt dette her...jeg skjønte ikke helt poenget..man kjøper dette hovedkortet sammen med en AMD-cpu FORDI MAN EN GANG I NÆRMESTE FREMTID antar at man skal bytte til Intel (eller vice versa)..? Hvorfor ikke bare ta en avgjørelse nå og holde fast ved den? Det kommer jo aldri til å kunne tilby topp ytelse for alle tre cpu-typene uansett...

Lenke til kommentar
Må vel sier å være et ganske poengløst produkt dette her...jeg skjønte ikke helt poenget..man kjøper dette hovedkortet sammen med en AMD-cpu FORDI MAN EN GANG I NÆRMESTE FREMTID antar at man skal bytte til Intel (eller vice versa)..? Hvorfor ikke bare ta en avgjørelse nå og holde fast ved den? Det kommer jo aldri til å kunne tilby topp ytelse for alle tre cpu-typene uansett...

5071168[/snapback]

kanskje man lider av beslutningsvegring eller noe slikt? Eller har en hel skokk med CPUer og ønsker å bytte fra tid til annen? :) Tipper uansett at dette HKet har ett noe begrenset marked.

 

Mht min kommentar angående Pentium M var det nettopp PCI express og ikke noe mini format jeg tenkte på... selvsagt.

 

Mht Turion så kjører vel den på alle Athlon 64 939 kort? Turion er vel i utgangspunktet ikke stort mer enn en strømgjerrig A64, noe som sef ikke er negativt eller en dårlig ting. Dog er vel Pentium M med sin "Centrino pakke" en mer spesialisert "batter/strømisparer" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...