Gå til innhold

Anbefaling av videokamera - ca. 3000 - 3500,-


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fått i oppgave å handle videokamera for en organisasjon.

Har følgende kriterier:

- Brukervennlig (mange skal bruke kameraet)

- Det er en nødvendighet at man skal kunne redigere filmen via PC.

- Prisklasse max. 3500,-

- Poenget er ikke å ha det beste av det beste, men å ha et kamera som enkelt skal

kunne brukes til å lage relativt korte filmsnutter som skal redigeres for fremvisning.

 

Jeg har ikke klart å holde meg oppdatert på forskjellige formater/filmtyper ol. når det gjelder videokamera-fronten og setter derfor også stor pris på om noen føler for å forklare forskjeller, fordeler/ulemper osv.

 

Brukererfaringer mottas med takk!

 

Mvh

Jon D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør satse på eit billeg mini DV-kamera. Med tanke på redigering og ein del andre ting, er det det beste alternativet. Å leggje inn på PC er enkelt via firewire (og kjend som IEEE1394, i.Link eller DV-ut/inn), men må gjerast i realtime (tek t.d. 30min å leggje inn 30min film). USB er ikkje brukande til anna enn å overføre bilete/video frå minnekortet, eller i enkelte tilfelle video frå tape i dårleg kvalitet.

 

Alle mini DV-kamera har firewire utgang, men ikkje alle har inngang. Ein treng DV-inn for å spele noko tilbake på tapen.

 

Har dessverre ingen spesifikke tips til kamera. Har du sett i produktguiden?

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Hei

Jeg vill nok anbefale ett billig sony kamera Hvis du skall filme når det er mørkt må du nesten ha sony fordi de er de eneste som har Night shot som kan filme når det er helt mørkt Fordi den sender ut infrarøt lys og motar det i gjenn alle andre merker setter bare lengere lukke pner tid og da må både kamera og det man filmer stå stille ellers blir det hakkete eller stripete blide men jvc er også bra når det er lyst En viktig ting ikke kjøp canon de er elendige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...