Gå til innhold

Netcom dumper SE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på hvor smarte de folka egentlig er i netcom :hmm:

 

det her er det nesten bare netcom som taper på, SE får jo solgt sine tlf via andre selskap som for.eks telenor, chess osv....

 

jeg er sikker på at fleste folk dritter i om de har netcom sin activetalk eller en nesten identisk løsning hos telenor,chess osv... (tok bare et eksempel med

activetalk)

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Netcom er i vinden med trådløs familie så den store taperen er nok SE, selv om netcom sikkert må blø litt. Problemet for netcom, slik jeg har forstått det, er at SE ikke klarer å levere i tide og kundene som kjøper telefoner av 05050 eller webshoppen til netcom blir sittende å vente og vente på telefoner som aldri kommer.

 

Som service bedrift så kan ikke netcom leve med at de ikke kan garantere leveranse til sine kunder, så jeg har all forståelse for at samarbeidet med SE revurderes.

 

Forøvrig så tvilger jeg på at jeg noen gang kommer til å endre fra SE telefon så lenge FMA er ett gratis program. Uavhengig av om telefonen blir kostende en hundrings eller to mer.

 

MERK: Det samarbeidet som det er snakk om i artikkelen gjelder salg av opperatølåste telefoner som blir subsidiert ekstra. Den enkelte forhandlerkjede kan fortsatt selge rimelige SE telefoner med necom abonnement.

Lenke til kommentar
Det er leveringsproblemer fra Sony Ericsson sin side... NetCom syns jo det er veldig synd... Og de ser ikke bort ifra å bestille SE Modeller senere :) Men nå skal jeg kjøpe en W800i med YoungTalk mens jeg har sjansen  :D

5063798[/snapback]

 

SE telefonene blir fremdeles solgt hos forhandlerne, men ikke med den ekstra terminalavhengige ekstraprovisjonen på 100-200kr.

 

Den vanlige 1700krs abonnementsprovisjonen henger ved.

Lenke til kommentar

Denne storyen er sterkt overdrevet. Som andre har nevnt, dreier dette seg om apparatstøtten på ca 200 kroner som den siste tiden har vært gitt på enkelte SE-telefoner, nemlig K700i, K750i og W800i. Det som i praksis vil skje, er at disse telefonene vil forsvinne fra forhandlernes reklamebilag. Prisen vil stige med ca 100 kroner og forhandlernes fortjeneste vil synke med ca 100 kroner. Verre er det ikke. Andre modeller vil bli subsidiert i stedet, bl.a. Samsung og Nokia - som klarer å levere nok telefoner. Det sier jo seg selv at det er liten vits i at NetCom skal gi ekstra provisjon på apparater som forhandlerne ikke får tak i!

Lenke til kommentar

har dere lest inlegget på Amobil? Hva tror dere "NetCom dumper Sony Ericsson" "Man kan fortsatt kjøpe telefonene EN STUND"... Tror ikke det har noe med reklame å gjøre... Eller den driten på 100-200Kr... :) Les dette: "Det vil fortsatt være mulig å få tak i Netcom-subsidierte mobiltelefoner fra Sony Ericsson en stund til. Netcom vil imidlertid ikke bestille flere dette kvartalet. Nilsen utelukker imidlertid ikke at det kan bli aktuelt å gjenoppta bestillingene ved en senere anledning."

Endret av SE Laffen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...