Gå til innhold

Mer DDR-minne fra Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra pris! Nå kan man velge 2GiB PC4000 til nesten samme pris som de billigste 2GiB PC3200.

 

(Jeg tror jeg venter med oppgradering fra 1GiB enten til jeg bytter til DDR2, eller venter på gi-bort-priser på DDR når DDR2 kommer til AMD-plattformen for fullt)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Meget bra pris! Nå kan man velge 2GiB PC4000 til nesten samme pris som de billigste 2GiB PC3200.

 

(Jeg tror jeg venter med oppgradering fra 1GiB enten til jeg bytter til DDR2, eller venter på gi-bort-priser på DDR når DDR2 kommer til AMD-plattformen for fullt)

5061352[/snapback]

 

Jeg hater at M2 kommer neste år. Det er pris/ytelse-økonomens mareritt. Blir DDR2 billigere enn DDR1 neste år? Øker ytelsen på A64? Skal jeg kjøpe 2x 1GiB DDR1 nå og se hva som skjer?

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Hvilke sokkeler støtter disse hastighetene? (MHz)

5061816[/snapback]

Vanlige DDR-sokler? :dontgetit:

 

Eller er det hvilke hovedkort/CPU'er du mener? I så fall er det en del nyere hovedkort for AMD CPU'er som støtter PC4000. Men ofte må bios oppdateres for å få denne muligheten. CPU'er som støtter det er blandt annet Athlon64 FX-serien og Athlon64-serien som er laget med kjernene Venice, San diego, Manchester og Toledo som støtter det.

Lenke til kommentar
Hvilke sokkeler støtter disse hastighetene? (MHz)

5061816[/snapback]

Vanlige DDR-sokler? :dontgetit:

 

Eller er det hvilke hovedkort/CPU'er du mener? I så fall er det en del nyere hovedkort for AMD CPU'er som støtter PC4000. Men ofte må bios oppdateres for å få denne muligheten. CPU'er som støtter det er blandt annet Athlon64 FX-serien og Athlon64-serien som er laget med kjernene Venice, San diego, Manchester og Toledo som støtter det.

5061886[/snapback]

 

Okey, mente hovedkort og cpu'er, for 478 og A har vel ikke noe støtte for så høye hastigheter?

Lenke til kommentar
Vel disse OCZ brikkene er ett mye bedre valg spør du meg.

5061741[/snapback]

Hastighet: nesten identisk

Pris: over 60% dyrere (1100kr)

 

Tror du ikke man kunne brukt de 1100 kronene mer fornuftig ved å bruke de på f.eks skjermkort eller CPU?

5061811[/snapback]

 

jeg har de ocz brikkene, og de klokker brukbart de også, ser flere som kjører de på over 250mhz med 2,5CL uten problemer. har ikke testa de ut enda, men jeg angrer ikke, med mindre det viser seg at de corsair brikkene kan klokkes mye. inkludert redusert timings.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Spirre: De kan sikkert ha et hakk bedre timings og overklokke litt, men hvor mye ytelse gir disse 1100 kronene deg? Jeg gjetter på ca 1-2% ekstra ytelse. Dvs. at de aller fleste hadde fått mye mer ytelse ut av andre prioriteringer. F.eks å bruke 1100kr på en CPU som er ett hakk raskere eller en GPU som er ett hakk raskere, i stedet for å bruke de på en forholdsvis marginal forskjell på ram'en.

Lenke til kommentar

joda corsair brikkene er sikkert et bedre valg, men jeg har allerede kjøpt ocz brikkene, og desuten så liker jeg ocz ;) så det er lite jeg får gjordt med det.

 

dessuten så liker jeg å overklokke, så cpu er vanligvis ikke den dyreste tingen i kassa mi. jeg glemte å si at jeg fikk ca 160kr rabatt også på disse brikkene. og da satt netshop igjen med 0kr i fortjeneste... :w00t:

 

men blir spennende å se hvordan de faktisk yter, og om de faktisk vil koste under 2k...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Vel disse OCZ brikkene er ett mye bedre valg spør du meg.

5061741[/snapback]

Hastighet: nesten identisk

Pris: over 60% dyrere (1100kr)

 

Tror du ikke man kunne brukt de 1100 kronene mer fornuftig ved å bruke de på f.eks skjermkort eller CPU?

5061811[/snapback]

Du har selvfølgelig rett der Simen1. Jeg har allerede OCZ 2GB (DDR400 2-3-2-5) så jeg skal ikke bytte. Men hvis jeg skulle kjøpt 2GB RAM i dag, så hadde jeg valgt de jeg linket til. Hvis jeg skulle tenke økonomisk i forhold til bruksområder, så hadde jeg ikke sittet med en X2 4400+ heller da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...