Gå til innhold

Priskutt og nye modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette måtte jo skje etter jul/nyttår ja. Pokker til dilemma jeg står i da. Skal jeg kjøpe ny CPU i desember eller vente til denne prisreduksjonen dukker opp på nyåret. Jeg er lei av å vente allerede.

5060572[/snapback]

 

Ønske deg penger til jul (si det som det er, at du skal handle noe til reduserte priser etter jul), så kan du kjøpe din egen julegave!

Lenke til kommentar
Tja jeg sa vel for en tid tilbake at det ville lønne seg å vente med å kjøpe X2 til neste år, ser ut som jeg får rett ja  :)

5060757[/snapback]

Spørs litt åssen PC man sitter med i dag da for de som ønsker å oppgradere. Dumt å handle hovedkort, CPU og RAM nå siden AMD kommer med socket M2 og DDR2 støtte i første kvartal neste år. Det pluss at prisene på X2 synker.

 

Jeg fikk solgt min FX-55 for 3500 kr tidlig i høst og kjøpte meg en X2 4400+. Det jeg burde ha gjort var å kjøpt en San Diego 3700+ og overklokket denne til 2.8 Ghz, for så å kjøpe X2 når socket M2 kommer. Men det er lett å bli etterpåklok som de sier ;)

 

Jeg lurer veldig på hvilken klokkehastighet FX-60 kommer til å kjøre på! X2 5000+ vil vel få 2.6 Ghz. Så da får nok FX-60 2.8 Ghz, dvs 2 stk FX-57 kjerner i samme pakke. Men jeg trodde ikke det ville bli mulig før 65nm kommer jeg da... :hmm:

Lenke til kommentar
Tja jeg sa vel for en tid tilbake at det ville lønne seg å vente med å kjøpe X2 til neste år, ser ut som jeg får rett ja  :)

5060757[/snapback]

 

Det blir vel litt smak og behag, personlig synes jeg det var verd de 1000-1500 elelr hva det er jeg kommer til å "tape" å sitte med en kremmaskin et halvår ekstra, i motsetning til den bedritne maskina jeg hadde før :)

 

Dessuten ville jeg gjerne kjøpe en maskin før AMD begynner med "added security" alltid kjekt å ha en drm-fri maskin, om ting skulle utvikle seg i en negativ retning ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg lurer veldig på hvilken klokkehastighet FX-60 kommer til å kjøre på! X2 5000+ vil vel få 2.6 Ghz. Så da får nok FX-60 2.8 Ghz, dvs 2 stk FX-57 kjerner i samme pakke. Men jeg trodde ikke det ville bli mulig før 65nm kommer jeg da... :hmm:

5060808[/snapback]

Godt spørsmål. Kanskje FX-60 kommer med 2,6GHz og blir toppmodell noen måneder. Så kanskje det drøyer til utpå våren eller sommeren før FX-62 kommer (2,8GHz) og X2 5000+ og 5200+ (2,6GHz) kommer. (Spekulasjon fra min side)

 

Snekker`n: Enig! Tidlig neste år er nok tidspunktet å kjøpe X2. Helst etter at M2 har kommet. Jeg lurer litt på om M2 blir billig i starten eller om man må vente et par måneder på fornuftige priser og godt utvalg i hovedkort.

Lenke til kommentar
Tja jeg sa vel for en tid tilbake at det ville lønne seg å vente med å kjøpe X2 til neste år, ser ut som jeg får rett ja  :)

5060757[/snapback]

 

Det er logisk at det lønner seg å vente med å kjøpe noe som er nytt og koster masse penger i denne data-verdenen, om man da ikke har masse kronsajer man kan sløse bort :)

 

Jeg skal vente med å kjøpe X2 til neste år, men da ikke på grunn av denne prisreduksjonen, men pga M2 ;) Men da dukker sikkert det samme spørsmålet opp igjen -Skal jeg vente til 2007 med kjøpet pga prisreduksjoner, eller kjøpe når den er tilgjengelig. Hva som lønner seg er opp til hver enkelte å avgjøre. Kjedelig å vente hele tiden også.

Lenke til kommentar
Tja jeg sa vel for en tid tilbake at det ville lønne seg å vente med å kjøpe X2 til neste år, ser ut som jeg får rett ja  :)

5060757[/snapback]

Spørs litt åssen PC man sitter med i dag da for de som ønsker å oppgradere. Dumt å handle hovedkort, CPU og RAM nå siden AMD kommer med socket M2 og DDR2 støtte i første kvartal neste år. Det pluss at prisene på X2 synker.

 

Jeg fikk solgt min FX-55 for 3500 kr tidlig i høst og kjøpte meg en X2 4400+. Det jeg burde ha gjort var å kjøpt en San Diego 3700+ og overklokket denne til 2.8 Ghz, for så å kjøpe X2 når socket M2 kommer. Men det er lett å bli etterpåklok som de sier ;)

 

Jeg lurer veldig på hvilken klokkehastighet FX-60 kommer til å kjøre på! X2 5000+ vil vel få 2.6 Ghz. Så da får nok FX-60 2.8 Ghz, dvs 2 stk FX-57 kjerner i samme pakke. Men jeg trodde ikke det ville bli mulig før 65nm kommer jeg da... :hmm:

5060808[/snapback]

 

Jepp,var det jeg gjorde,kjører en 3700 nå og venter til neste år med å oppgradere :-)

Lenke til kommentar
Tja jeg sa vel for en tid tilbake at det ville lønne seg å vente med å kjøpe X2 til neste år, ser ut som jeg får rett ja  :)

5060757[/snapback]

 

Det blir vel litt smak og behag, personlig synes jeg det var verd de 1000-1500 elelr hva det er jeg kommer til å "tape" å sitte med en kremmaskin et halvår ekstra, i motsetning til den bedritne maskina jeg hadde før :)

 

Dessuten ville jeg gjerne kjøpe en maskin før AMD begynner med "added security" alltid kjekt å ha en drm-fri maskin, om ting skulle utvikle seg i en negativ retning ;)

 

AtW

5060983[/snapback]

 

Kommer helt ann på hva man har det er klart,jeg satt med en 3500+ som jeg solgte for 2500 kr, ja vet det var en god handel :) så testa jeg en X2 men ble ikke imponert i forhold til prisen, så jeg gikk for en 3700 som da kostet 2700.- altså kun 200 mer enn jeg fikk for den gamle :D

Lenke til kommentar

Hva pleier prisen å bli for en slik godbit når den kommer til Norge? Ser jo at den koster nesten 7000 direkte overregnet fra dollar, men da FX-57 ligger på 8-9000 nå så blir det jo heller i den prisklassen? Er jo nesten verdt å reise en liten tur over til statene for å kjøpe den der om det er 2-3000 i forskjell.. :)

 

Edit: skrivefeil..

Endret av drseafood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...