Gå til innhold

Apple iPod Nano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og man trenger ikke en mer spesiell kabel enn den som følger med..

5056977[/snapback]

Sier du at den kabelen som følger med ikke er så spesiell som det sies i artikkelen? Får jeg kjøpt den på en hvilken som helt nettbutikk eller lokal elektrokjede-butikk hvis jeg mister eller ødelegger den som fulgte med?

 

Ja, bildefunksjonen kunne også vært testet, video hvis den støtter det, samt overføringshastighet og hvordan den er i bruk som ekstern lagringsplass.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Og man trenger ikke en mer spesiell kabel enn den som følger med..

5056977[/snapback]

Sier du at den kabelen som følger med ikke er så spesiell som det sies i artikkelen? Får jeg kjøpt den på en hvilken som helt nettbutikk eller lokal elektrokjede-butikk hvis jeg mister eller ødelegger den som fulgte med?

 

Ja, bildefunksjonen kunne også vært testet, video hvis den støtter det, samt overføringshastighet og hvordan den er i bruk som ekstern lagringsplass.

5057092[/snapback]

 

Det er vel ikke langt i fra at de fleste selger utstyr til iPod etterhvert. Ser hvertfall at en rekke butikker her i Stavanger har fått iPoder m/ utstyr i butikkene.

 

Synes det var en grei test jeg, at de ikke tester bildefunksjon ser jeg ikke på som ett problem da den uansett er å regne som ett mellomlager. Det bør heller ikke være vanskelig å forestille seg hvordan bilder og tekst ser ut fra screenshots'ene av menyen....? Vil nok uansett foretrekke HD utgaven enn så lenge, synes 4 GB er for lite... Dvs det er nok til musikk, men synes det er utrolig kjekt å bruke den som en liten bærbar HD også.

Lenke til kommentar

 

Synes det var en grei test jeg, at de ikke tester bildefunksjon ser jeg ikke på som ett problem da den uansett er å regne som ett mellomlager. Det bør heller ikke være vanskelig å forestille seg hvordan bilder og tekst ser ut fra screenshots'ene av menyen....? Vil nok uansett foretrekke HD utgaven enn så lenge, synes 4 GB er for lite... Dvs det er nok til musikk, men synes det er utrolig kjekt å bruke den som en liten bærbar HD også.

5057120[/snapback]

 

Ja, personlig synes jeg 4gb akkurat oppfyller minstekravet, om de bare blir litt billigere, så blir det nok endel pop med flashspillere generellt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes det blir lagt alt for lite vekt på alle ripene som utrolig lett oppstår på denne spilleren. Det er jo et søksmål på gang mot Apple pga. store mengder riper.

5057109[/snapback]

Blir det lettere riper enn på den "vanlige" iPod'en? Synes ikke ripene betyr altfor mye, men dersom man er utrolig nøye på slikt kan man jo kjøpe bæreveske/skin til den. Det er klart at Apple nok kunne gjort ett bedre materialvalg også, men da risikerer vi nok at den blir mer lik resten av spillerne på markedet mht design..

Lenke til kommentar

Ser da lett å hendig ut denne :)

 

Har velidg lyst å kjøpe noe lignende en ipod, men liker ikke at man må ha egen kabel og instalert programvare for å koble den til andre pc'er.

 

Finnes det lignende harddiskbaserte mp3 spillere med vanlig usb tilkobling og som kun kommer opp som ekstern lagringsenhet hvor man kan legge inn musikk som den etterpå kan spille av?

Lenke til kommentar
Jeg synes det burde vært nevnt at den ikke takler Ogg/Vorbis  ;)

5057148[/snapback]

 

Er ikke det nevnt? "Dessverre er Nano litt sparsom på filformatfronten, så de som ikke har en samling primært bestående av lydfiler i MP3-format bør være obs på dette. F.eks. støttes ikke Ogg Vorbis."

 

Husker ikke om det sto konkret det med ogg første gangen jeg leste den, men det sto da ihvertfall at man burde belage seg på å bruke mp3?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke det nevnt? "Dessverre er Nano litt sparsom på filformatfronten, så de som ikke har en samling primært bestående av lydfiler i MP3-format bør være obs på dette. F.eks. støttes ikke Ogg Vorbis."

 

Årsak/virkning. Hva kom først?

5057279[/snapback]

 

Jeg mener da fortsatt at det sto at den var sparsom på filfronten når jeg leste artikkelen (som var før ditt innlegg), men det er mulig jeg husker feil...

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg mener da fortsatt at det sto at den var sparsom på filfronten når jeg leste artikkelen (som var før ditt innlegg), men det er mulig jeg husker feil...

 

Neida, men det var ikke dette jeg spurte etter heller. Jeg skrev en konkret ting, og du hang deg selvsagt opp i noe helt annet. En vane du har? Husker ogg/vorbis-tråden. Akk :roll:

Endret av Maroder_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...