Gå til innhold

Elektronisk papir kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge E Ink bruker materialet 100 ganger mindre energi enn en vanlig skjerm, fordi det kan vise et bilde uten å forbruke energi, samt at det ikke har noe lys bak skjermen.
Hvis papiret bruker 100 ganger mindre energi, så må de bruke energi.

 

Jeg hopper ikke i taket før jeg ser det.

 

Edit: @kd: Jeg forstår hva du mener, men setningen burde skrives på en annen måte.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Jøss. Det er mange som kanskje ikke er helt glad i akkurat den løsningen, men et av de store problemene med skrevet materiale er at selv om en finner e-books i fleng, og alt annet kan hentes ned fra nettet, så synes i alle fall jeg ikke at det er noe kjekt å sitte og lese på dataskjermen. Jeg liker å ta meg med en bok eller lignende på dass eller hyttetur og slike ting, og da har det blitt den gode gammeldags varianten. Det er jo litt leit når man tenker på at det blir stadig mindre trær her i verden, og man også vet at man kan finne et uttall med gode gamle bøker på nettsteder som the gutenberg project og lignende.

 

Lurer på hvor lenge en slik skjerm kan holde uten å måtte lades opp jeg, for blir det en akseptabel pris og batterilevetid på det så ser jeg at det godt kan hende jeg anskaffer meg en slik en...

Lenke til kommentar
Jøss. Det er mange som kanskje ikke er helt glad i akkurat den løsningen, men et av de store problemene med skrevet materiale er at selv om en finner e-books i fleng, og alt annet kan hentes ned fra nettet, så synes i alle fall jeg ikke at det er noe kjekt å sitte og lese på dataskjermen. Jeg liker å ta meg med en bok eller lignende på dass eller hyttetur og slike ting, og da har det blitt den gode gammeldags varianten. Det er jo litt leit når man tenker på at det blir stadig mindre trær her i verden, og man også vet at man kan finne et uttall med gode gamle bøker på nettsteder som the gutenberg project og lignende.

 

Lurer på hvor lenge en slik skjerm kan holde uten å måtte lades opp jeg, for blir det en akseptabel pris og batterilevetid på det så ser jeg at det godt kan hende jeg anskaffer meg en slik en...

5038807[/snapback]

 

 

OT: det er vel ikke noe problem med for lite trær i verden? I norge så går jo de spådommene jeg har sett ut på at det blir alt for mange trær her. Såklart er det noen type tømmer det er for lite av, men man bruker vel neppe regnskog-mahogny til å lage papir...

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...