Gå til innhold

Nye Power Mac med dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde jeg penger så ville jeg kjøpt ...

trallala

 

EDIT: Syns forresten at det er litt tøft av Apple å ikke skyte G5'en ennå.

Kanskje jeg som bommer her nå, men jeg har på følelsen at andre firma hadde vært mer troende til å hype opp det nye produktet enn å fortsette den utgående serien.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor artikkelforfatter ikke oppgir prisen i norske kroner da denne har vært oppgitt på de norske sidene på samme tid som de amerikanske sidene. Dårlig research vil jeg si. HW.no er en norsk side og bør oppgi priser og lignende i norske kroner så sant det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Apple lever fortsatt i sin egen verden når det gjelder benchmarks :)

Like morsomt å se disse photoshop eksemplene hver gang.

5037176[/snapback]

Syns egentlig slike benchmarks er mer beskrivende for en desktop-bruker enn feks SPEC benchmarks... SPEC benchmarks er noe alle kompilator/hw-produsenter sikter mot, og blir ofte produsert med svært så aggressive kompilator-opsjoner. Det er en grei indikator for tallknusing, men sier egentlig svært lite om desktop-performance.

 

I tillegg er dette ytelse relativ til en eksisterende powermac-konfigurasjon, og med tunge programpakker myntet mot film/design-miljøer. Det gir i så måte god informasjon for en av hovedmålgruppen til powermac.

Lenke til kommentar
Apple lever fortsatt i sin egen verden når det gjelder benchmarks :)

Like morsomt å se disse photoshop eksemplene hver gang.

Vel vel slik går det når man lager hardware som er så upopulær blant spill produsentene...

5037176[/snapback]

Ingen kjøper en PowerMac for å bruke den mest til spill, så hvorfor teste og oppgi spillytelse som hovedpoenget?

Endret av gekko513
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

mac1.no er en flott side for norske Macere. Der oppgis priser i norske kroner ;) Apple går jo over til AMD-konkurrent, det tas nok ikke vel imot på hw.no :p

 

Mer info finnes også her: http://www.apple.com/no/powermac/

Mrk. at quad-macen er opptil 69%, 76%, 90% og nesten 100% raskere enn den gamle dual 2,7 GHz avh. av hva man ser på. Man får inntil 2x500 GB og man kan få den med Geforce 7800 og quadro fx 4500 når man bestiller fra Apple.

 

En flott maskin for de med pæng i lommeboka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...