Gå til innhold

PC-kjøp i praksis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Been there, done that!

 

Har aldri bygd en pc uten å støte på problemer.

Blir somregel litt knoting (og endel banning, svette og tårer) for å få alt til å virke, men det løser seg alltid til slutt.

 

Bra med en slik "guide" da for de som ikke har så mye erfaring.

Det er ikke bestandig like lett å vite hva man skal se etter når ting ikke funker.

Når det skjer er det godt å ha sider/forum som hw.no å vende seg til.

Stå på!

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Tenk at det skal være så mye tull med splitter nye pc deler og software!

Jeg skal bygge en splitter ny socket 939 pc med mange av de samme delene for en kamerat i morgen, passet bra med en lite guide nå.

 

Jeg skjønner ikke at det er akseptabelt at man skal driver med Biosoppdateringer i hytt og pine for å få en stabil pc.

Er redd for at jeg skal oppleve de samme problemene da jeg har kjøpt samme ram og cpu. Dog har jeg godt for et Asus A8n Sli Premium kort som jeg håper er hakket mindre tricky å sette opp riktig.

 

Noen som vill komme med noen gode tips på forhånd?

 

Takk for en bra artikkel :D

Lenke til kommentar
Tenk at det skal være så mye tull med splitter nye pc deler og software!

Jeg skal bygge en splitter ny socket 939 pc med mange av de samme delene for en kamerat i morgen, passet bra med en lite guide nå.

 

Jeg skjønner ikke at det er akseptabelt at man skal driver med Biosoppdateringer i hytt og pine for å få en stabil pc.

Er redd for at jeg skal oppleve de samme problemene da jeg har kjøpt samme ram og cpu. Dog har jeg godt for et Asus A8n Sli Premium kort som jeg håper er hakket mindre tricky å sette opp riktig.

 

Noen som vill komme med noen gode tips på forhånd?

 

Takk for en bra artikkel  :D

5005381[/snapback]

 

Vel har nå montert 3 maskiner med Premium kortet, en med en 3000+,en med en 3700+ og en med en 3800 X2 alle uten et eneste problem og alle med std bios.

På Asuskortet er det dog enklere å oppdatere bios,det kortet har med et eget programm som fisker den skiva,du slipper floppy og det styret der.

Lenke til kommentar

Bra jobba Lord_linus :D

 

Men det problemet som oppsto med den BenQ brenneren der har aldri skjedd hos meg..

Eneste som skjedde hos meg var at skuffen låste seg etter en dvd Backup så nå får jeg ikke brukt den, DFI kortet er meget stabilt sidne jeg bygde mitt system med grunnlag av test oppsettet her.

 

Men som det står i artikkelen at brikkesett.kjøleren på dette HK-et bråker må jeg si meg litt uening i sidne jeg har det samme kortet og den er meget lydløs hos meg :)

 

Over til Zalman Cpu Kjøleren. Her vil nok jeg og tro at Fanmaten var defekt siden min fungerer som drøm her..

 

Godt valg av deler og godt skrevet Lord_linus

 

 

-Ole-

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Tenk at det skal være så mye tull med splitter nye pc deler og software!

Jeg skal bygge en splitter ny socket 939 pc med mange av de samme delene for en kamerat i morgen, passet bra med en lite guide nå.

 

Jeg skjønner ikke at det er akseptabelt at man skal driver med Biosoppdateringer i hytt og pine for å få en stabil pc.

Er redd for at jeg skal oppleve de samme problemene da jeg har kjøpt samme ram og cpu. Dog har jeg godt for et Asus A8n Sli Premium kort som jeg håper er hakket mindre tricky å sette opp riktig.

 

Noen som vill komme med noen gode tips på forhånd?

 

Takk for en bra artikkel  :D

5005381[/snapback]

 

Vel har nå montert 3 maskiner med Premium kortet, en med en 3000+,en med en 3700+ og en med en 3800 X2 alle uten et eneste problem og alle med std bios.

På Asuskortet er det dog enklere å oppdatere bios,det kortet har med et eget programm som fisker den skiva,du slipper floppy og det styret der.

5005435[/snapback]

 

Flott å høre! Det gjør meg litt mindre urolig :D S-ATA er bare plug&play på diss kortene?

 

Takk igjen =)

Lenke til kommentar
Tenk at det skal være så mye tull med splitter nye pc deler og software!

Jeg skal bygge en splitter ny socket 939 pc med mange av de samme delene for en kamerat i morgen, passet bra med en lite guide nå.

 

Jeg skjønner ikke at det er akseptabelt at man skal driver med Biosoppdateringer i hytt og pine for å få en stabil pc.

Er redd for at jeg skal oppleve de samme problemene da jeg har kjøpt samme ram og cpu. Dog har jeg godt for et Asus A8n Sli Premium kort som jeg håper er hakket mindre tricky å sette opp riktig.

 

Noen som vill komme med noen gode tips på forhånd?

 

Takk for en bra artikkel  :D

5005381[/snapback]

 

Er noen som har hatt problemer med CRC-feil på nvida-LAN-kortet på hovedkortet. Tror det kommer av en viss kombinasjon av bios og chipsett-drivere, vet ikke helt har ikke hatt tid til å undersøke det nøye enda, men klarte gasnke fort å spore opp endel tråder der folk hadde samme problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...