Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Arctic Cooling - NV5 Silencer Rev. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare melde fra om at jeg har en slik kjøler.

 

Ble kjøpt for å brukes med mitt Asus 6800 128MB PCI-express(Ikke GT/ULTRA)

Og saken er at den passer ikke helt.

 

Den er lett å montere , men saken er at den trakten stikker 2cm forbi skjermportene.

Dvs for å få det til å passe må jeg sage av et par cm av denne trakten eller modde kabinettet. Tror det blir førstnevnte. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en Silencer for Ati9800-kortet mitt lenge nå. Og det som slår meg når jeg ser denne kjøleren (og alle andre i serien) er at de har samme svakhet;

Etter et halvt års tid fyllte de smale kanalene mellom kjøleribbene seg med støv og luftgjennomstrømningen ble minimal. Dette førte igjen til at kortet ble veldig ustabilt. Etter denne hendelsen har jeg måttet åpne (altså skru fra hverandre "plast-trakten") for å tømme kjølern for støv regelmessig..

 

Kabinettet mitt ellers er middels støvete, men jeg har ikke hatt dette problemet med noen andre ribber (hverken cpu, gpu eller chipsett). Mulig det er jeg som ikke er for nøye med støvfilter ol. men jeg mener ihvertfall at dette trekker inntrykket grundig ned..

Lenke til kommentar
Noen som vet når Rev3 kommer, den som passer til 7800 serien?

 

lqpl

5001188[/snapback]

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313237

 

 

Men etter denne omtalen er jeg en smule skeptisk.. hadde lagt inn bestilling på denne kjøleren, men nå tror jeg den blir avbestilt, så venter jeg heller for å se om det dukker opp noe fra Zalman istedet.

5002845[/snapback]

 

Du kan kanskje få ett inntrykk av rev3 kjøleren i denne testen. Det virker som den gjør jobben der, selv om også denne utgaven av NV Silencer 5 serien også tilsynelatende dekker spennings regulatorene på kortet.

 

Aner ikke hvorvidt det har tilsvarende konsekvenser for temperaturen på 7800 serien sine spennings regulatorer....

Endret av Singularity
Lenke til kommentar

Så, hvis jeg skal velge mellom denne, og Zalman VF700-Cu/AlCu, hva ville dere annbefalt? Noen som har hatt begge deler? Jeg er primært opptatt av å få et stillere system, samtidig som jeg senker tempen.. Da er kanskje denne den beste, med tanke på at den dytter luft rett ut? Men vil den ikke også da bare dytte ut mye lyd og?

Lenke til kommentar
Så, hvis jeg skal velge mellom denne, og Zalman VF700-Cu/AlCu, hva ville dere annbefalt? Noen som har hatt begge deler? Jeg er primært opptatt av å få et stillere system, samtidig som jeg senker tempen.. Da er kanskje denne den beste, med tanke på at den dytter luft rett ut? Men vil den ikke også da bare dytte ut mye lyd og?

5022299[/snapback]

 

Har dem begge to. Zalman kjøler best og har lavest støynivå.

Lenke til kommentar
Dette mener du? =)  Ser du det ikke som en fordel at silenceren kaster varme lufta rett ut? 

 

Skal ikke være lett, dette..

5028606[/snapback]

 

Det mener jeg ja. Det at silenceren kaster varmlufta rett ut er jo i teorien en fordel, men jeg har ikke merket noe til at andre komponenter i maskina har blitt varmere etter at jeg gikk over til zalman.

 

Kan forøvrig nevne at GPU tempen sank med ca 10grader da jeg gikk over fra NV Silencer til Zalman.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...