Gå til innhold

- Mer enn kabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i alle dager vil man ha 4 12V rails? Må da være enormt vanskelig å få dratt ut maks last da i forhold til om man hadde en 12V linje på 55A i stedet for de fire denne har? Slik det er nå rissikerer man vel å overbelaste en av dem mens de andre ikke gjør noe som helst?

Jeg trodde alle 12v-linjene kom fra samme transformator-enhet uansett? Og at grunnen til at man har 2*12V rails er at ledningen bare tåler 20A. Uansett går det jo av en "felles konto" det er jo ofte en maks grense for hvor mye man kan trekke fra alle 12v tilsammen, som er mindre enn summen av det hver enkelt rail klarer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager vil man ha 4 12V rails? Må da være enormt vanskelig å få dratt ut maks last da i forhold til om man hadde en 12V linje på 55A i stedet for de fire denne har? Slik det er nå rissikerer man vel å overbelaste en av dem mens de andre ikke gjør noe som helst?

Jeg trodde alle 12v-linjene kom fra samme transformator-enhet uansett? Og at grunnen til at man har 2*12V rails er at ledningen bare tåler 20A. Uansett går det jo av en "felles konto" det er jo ofte en maks grense for hvor mye man kan trekke fra alle 12v tilsammen, som er mindre enn summen av det hver enkelt rail klarer.

 

AtW

Nå når du sier det så mener jeg å huske en forklaring på det der. Var noen regler for maks strøm (eller effekt) som kunne gå i en leder som en person lett kunne nå (noe sånt). Hvis det er som du sier at man ikke overlaster dem så lett (dvs. den railen som er rated til 8A gjerne kan levere mer enn dette så lenge de andre ikke er overlastet) så går det jo bra. Er bare det at å omtale mange rails som positivt syns jeg er veldig rart. Klarer ikke å se en eneste fordel med det.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...