Gå til innhold

Er PayPal sikkert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange som ikke vil bruke Visa, Paypal eller noen form for kredittbetaling over nettet. Og hvis du vil være paranoid, så finnes det nok av argumenter for å ikke betale noe som helst over nettet.

 

Dersom du blir svindlet når du betaler med visa, paypal e.l. så er det visa, paypal etc. som står ansvarlige og må dekke opp tapet ditt. Det er en del av dealen mellom visa og det nettstedet du handler hos. Så lenge du handler på et nettsted som er en seriøs butikk.

 

Jeg har handlet drøssevis av ganger på nett, både med Visa, Mastercard og Paypal, og ingen av delene byr på problemer.

 

Faktisk så tror jeg du har større sjans for å bli ranet på gata enn å bli svindlet over internett.

Lenke til kommentar

Hvis det er en sånn halvluguber sjappe man skal betale til, så bruker jeg Paypal før VISA alle dager. Har aldri opplevd noe krøll med betalinger. Har både sendt og mottatt penger, samt overført penger fra bank til paypal konto uten problemer. Hadde rktignok en hendelse hvor jeg brukte opp maksuttaket, men det fikset kundeservice for meg veldig smidig.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Paypal og kredittkort, er at butikken ikke får kortnummeret ditt når du handler med Paypal. Så dersom du er utrygg på om det er en seriøs butikk, er det en fordel å bruke Paypal. For da kan ikke butikken belaste kredittkortet ditt flere ganger. Det er det forrige innlegg antyder. Forøvrig oppnår du det samme ved å betale med kredittkort via en tredjepart, f.eks. Netaxept i Norge eller CCNow for (hovedsakelig) amerikanske butikker.

 

Konklusjon: Enig med forrige innlegg i at Paypal er bedre enn kredittkort hvis du handler med ukjente.

 

Forøvrig har vel de fleste av oss koblet et kredittkort til Paypalkontoen, slik at det i praksis er som å handle med kredittkortet, dvs at beløpet tilslutt blir trukket fra f.eks VISA-kontoen din.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 30,- på TV2 WebTV, det virka sikkert.

 

Men jeg måtte trykke stopp for å stoppe abbonemanget.

Jeg gjorde det, men de trakk meg for penger like vell.

Da ringte jeg TV2, så ringte TV2 til PayPal. og tv2 ringte tilbake til meg.

Da sa han att PayPal hadde tekniske problemer så da fikk jeg 30,- for en hel måned med WebTv, egentlig bare en uke. :w00t:

Lenke til kommentar
Æsj... måtte komme noe slik... kanskje bare betale med VISA da...?

Nei, velg selv. PayPal er trygt, like trygt som en annen bank.

Paypal er trygt, helt til det går til helvete.

 

Jeg vet om personer som har hatt 3000 dollar på konto, hvor pengene plutselig er blitt fryst/konfiskert av paypal pga en "klage" eller uten grunn i det hele tatt, hvor pengene dermed bare forsvinner og du har ifølge paypals rettigheter kun en mulighet til å få de igjen på, og det tar gjerne et halvt-helt år.

 

Ikke ta sjansen på paypal.

 

Bruk visa!

Lenke til kommentar
Det finnes mange som ikke vil bruke Visa, Paypal eller noen form for kredittbetaling over nettet. Og hvis du vil være paranoid, så finnes det nok av argumenter for å ikke betale noe som helst over nettet.

 

Dersom du blir svindlet når du betaler med visa, paypal e.l. så er det visa, paypal etc. som står ansvarlige og må dekke opp tapet ditt. Det er en del av dealen mellom visa og det nettstedet du handler hos. Så lenge du handler på et nettsted som er en seriøs butikk.

 

Jeg har handlet drøssevis av ganger på nett, både med Visa, Mastercard og Paypal, og ingen av delene byr på problemer.

 

Faktisk så tror jeg du har større sjans for å bli ranet på gata enn å bli svindlet over internett.

Det er her du tar feil. Om du blir svindlet etter å ha brukt paypal fraskriver de seg ALT ansvar!

 

EDIT: Alle sammen, LES det som står på www.paypalsucks.com ..det er mildt sagt skremmende lesing.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Paypal er trygt så lenge man kjøper. Å selge varer innebærer en risiko da paypal tenderer til å holde med kjøper i klagesaker.

 

Det er derfor fritt spillerom for svindlere som kjøper varer, påstår at de ikke har mottatt varen, og får refundert pengene fra paypal på selgers bekostning.

Lenke til kommentar

Har sikkert betalt 20 000+ gjennom PayPal, kun positive erfaringer. Ble svindlet av en idiot på eBay engang, fikk tilbake pengene etter en måned.

For å unngå at de skal stenge PayPal-kontoen din med masse penger på, så er det jo bare å la PayPal trekke direkte fra kortet.

 

PayPal er genialt!

Lenke til kommentar

Har brukt Paypa en 10-20 ganger uten noe problem. Men det er noen problemer med Paypal og å kalle det like sikkert som en hvilken som helst bank er feil. Spesielt hvis du sammenligner med norske banker som er kontrollert av norske lover. Det er folk som har hatt tilfeller hvor penger er i praksis bare blitt "borte" ja de har en grunn til det, men kampen for og få de pangene tilbake er meget hard.

 

Dermed er mitt tips at til og betale småting fungerer Paypal glimrende og sålenge beløpene er rimelig små er uansett risikoen din liten.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Brukt paypal endel og har bare positive erfaringer med dem. Har ikke brukt visa gjennom paypal, så det kan jeg ikke uttale meg om.

 

Synes det funker flott å bare overføre fra banken jeg. Så slipper man at kortnummeret skal komme på ville veier.

 

Anyways, så har vel alle stor selskaper en tendens til å få lignende sider som "paypalsucks" kastet etter seg. Regner med at det er mange kunder som styrer med mye rart på de kontoene...... :whistle:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...