Gå til innhold

G72 kommer tidlig neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn er det vel hele tiden: nVidia/ATi lanserer en serie, markedsfører den så godt de kan, og når motparten lanserer sin serie, så starter de med å markedsføre sin neste serie under mottoet: "Ikke kjøp deres produkt. Vårt nye og forbedrede produkt kommer snart".

 

For min del så er neste generasjon hardware kun interessant i den forstand at den gjør nåværende generasjon hardware billigere.

Lenke til kommentar
Det verste som kan skje for ati nå er at de nok engang sliter med å gjøre topp kortene sine allment tilgjengelig og at nvidia har nye kort klare til salg på lanseringsdagen.

akkurat det jeg tenkte også.

 

Alltid likt ati som "underdog". BEste skjermkort kjøpet jeg noen gang har gjort var når de lanserte sitt 9700 pro kort, som jeg seff kjøpte på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar
jeg mener å huske at jeg leste et sted at G80 skulle komme rundt juletider...noen som vet hva jeg prater om? :p det skulle visst bli det nye flaggskipet til nvidia...

 

har den byttet navn til g72?

Blir litt synsing her, men etter å ha lest litt rund på nettet etter G72 og G80.

Så ser det ut som om G72 kun blir "design" bytte. G70 er jo 110nm-utgave og G72 blir 90nm-utgave.

G80-brikkesettet kan bli spennede når det kommer en gang i fremtiden sent 2006?

Lenke til kommentar

Hvis alt de gjør er å krympe kjernen på G70 så er det fortsatt en del andre fordeler og bedre kvaliteter med X1800 såvidt jeg har fått med meg i trådene.

 

Jeg kjøpte mitt første ATi kort i 1994/95 da de kom med meget billige og knallgode kort som hadde veldig bra int. mpeg2 decoder, husker jeg kikka på filmklipp til jeg ble grå i ansiktet hehe. Men jeg følger det beste produktet/pris på tiden jeg kjøper, så langt står X1800 på julelista, men kun hvis de kommer med en fornuftig pris til jul. Hvis ikke blir det 7800GT/GTX

 

Markedet hadde hatt godt av en 3. konkurrent.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

G7x er neste high-end brikke ja, og det jeg har fått høre fra nVidia så skal denne kommer ganske tidlig neste år. Husk at G70 (7800GTX) allerede har vært på markedet siden midten av juni... G7x kommer til å konkurere mot ATi R580

 

G7x kommer ikke bare til å bli en krymping av G70, men også noen endringer og ekstra ting...

 

Grunnen til at jeg skriver G7x er at jeg rett og slett ikke vet kodenavnet på oppdateringen til G70, men det blir ikke G72 etter hva jeg har hørt.

 

Det kommer også 512MB versjoner av 7800GTX, de bør være på markedet før x1800XT er tilgjenglig. Dette kortet kommer til å bruke G70 kjernen.

 

GeForce 7800 kommer også til å bli lansert om ikke så lenge (noen uker) dette kortet bruker også samme G70 brikke, men kun med 16 pipelines. Skal ta over for GeForce 6800GT og Ultra

 

G80 derrimot kommer neppe før slutten av 2006 omtrent samtidig med ATi R600. G80 er rettet mot Windows Vista og DirectX 10. Ryktene som går om at G80 er ferdig er bare tull etter hva jeg har hørt.

 

Kan desverre ikke gi noen kilder for denne informasjonen

 

Edit: Lagt til ny info

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg håper Nvidia kommer med en 7600-serie i samme slengen. F.eks en G72-lignende brikke som er får orginalt 12 eller 16 pipelines. Denne bør ta over prissjiktet til 6600-serien og konkurrere med Radeon X1600-serien. 90nm bør gi noe lavere varmeutvikling så den kan bli mer stillegående også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Da blir det vel et X1800XL eller 7800GTX med pref. 512MB til jul på meg, men spørs om ikke 512MB ønsket er far stretched for 3.500,- selv på megatilbud. 512MB fordi det gir den levetiden jeg ønsker. Det at DX10 er rundt hjøret om et års tid gjør at jeg ønsker å ha denne investeringen frem til DX10 m/kort og spill har etablert seg.

 

Hm, nesten alle snakker om DX versjoner, men nesten ingen om OpenGL versjoner, hmm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...