Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå petter, nå begnneyr det virkelig å ta form her, gleder meg til å se det kontroll panelet... =)

 

Tihi, der ga jeg deg side 20 også!  :w00t:

 

mvh Arne

5471804[/snapback]

 

 

Tihi, takk for den :)

 

Prøver å bli ferdig nå, har jo holdt på med dette en god stund så skal bli godt å være ferdig.

 

Kan si at jeg har bestilt litt deler fra microplex i dag, sparklet frontviften, og så kommer det en del til kontrollpanelet :)

 

Kommer kanskje update i morgen av viften ;)

Skal bare sparkle den helt fin og ta masse klarlakk på den slik at den kan glinse i all sin pryd :D

 

Petter

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

I dag har jeg gått til innkjøp av borremaskin, borsett, knapper til kontrollpanelet og poleringssett.

 

Poleringssett:

DSCN1045.jpg

 

Borsettet:'

DSCN1043.jpg

 

Fikk ikke tatt bilde av boremaskinen, men det er en co tech fra clas ohlson ;)

 

Knappen før polering:

DSCN1042.jpg

 

Etter :w00t:

DSCN1047.jpg

DSCN1046.jpg

 

Har 2 slike knapper, de skal brukes i det berømte kontrollpanelet.

 

Kommer vifte update i morgen, mest sannsynlig ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nice nice, den blei helt topp, der ser du hvor lite som skal til for at det skal bli pent :thumbup:

 

Det settet ditt:

 

Ser det er en duk polerings rondel der men den andre, er det en slik tau lignenes rondel, altså den som er avbildet øverst i settet ditt. hvor fikk du tak i det hen.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Nice nice, den blei helt topp, der ser du hvor lite som skal til for at det skal bli pent  :thumbup:

 

Det settet ditt:

 

Ser det er en duk polerings rondel der men den andre, er det en slik tau lignenes rondel, altså den som er avbildet øverst i settet ditt. hvor fikk du tak i det hen.

5476124[/snapback]

 

Ironisk nok på din nærmeste clas ohlson ;)

Har du noen tips ang polering av alu plater?

prøvde meg på en plate i dag, men det var vanskelig. Fikk til slik at det var speil,

men enten la poleringsstoffet seg igjen på platen, eller så ble det "roser".

 

Petter

Lenke til kommentar

Det polerings-settet ditt så brukbart ut, du har vel ikke en link og en pris på det?

 

Det settet er det bergnet til en drill, eller til en sentersliper? Lurte på om jeg kunne bruke det på sentersliperen elr på drillen.

 

Men det bor-settet ditt, tror nok det slår brødrene dahl settet som jeg (pappa) har i kjelleren.

Lenke til kommentar

Hei.

 

 

For å få speil på en aluminiums plate så kan man bruke metall pollish, og dette gjørest enten med maskin eller for hånd, bør vel egentlig ikke fortelle hva som er enklest :)

Bruk rikeligt med polsih og puss til du får oppnådd resulatat.

Roser og andre merker kommer av at du enten har pusset for hardt eller brukt feil metode og middel , det beste er å bruke en plan sliper og slipe fra kant til kant og ikke i sirkler, og jeg vil heller ikke anbefale å bruke det middelet som var i settet ditt til dette. det blir for volsomt og er ikke beregnet for det. du skal helst bruke flytendes middel, du kan også bruke et vann slipe papir men dette må være så fint som muligt, 1200 eller noe sånt, så kan du gå over med middel ettepå. bruk rikeligt med vann og bytt papir ofte. For mindre flater og kroker så kan du bruke middelet sammens med stål ull.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar
Det polerings-settet ditt så brukbart ut, du har vel ikke en link og en pris på det?

 

Det settet er det bergnet til en drill, eller til en sentersliper? Lurte på om jeg kunne bruke det på sentersliperen elr på drillen.

 

Men det bor-settet ditt, tror nok det slår brødrene dahl settet som jeg (pappa) har i kjelleren.

5476184[/snapback]

 

Herer i hvertfall en link ;)

Det borsettet har jeg ikke prøvd enda, men tror det er mer brukbart enn hva jeg har hatt før :)

 

Hei.

 

 

For å få speil på en aluminiums plate så kan man bruke metall pollish, og dette gjørest enten med maskin eller for hånd, bør vel egentlig ikke fortelle hva som er enklest :)

Bruk rikeligt med polsih og puss til du får oppnådd resulatat.

Roser og andre merker kommer av at du enten har pusset for hardt eller brukt feil metode og middel , det beste er å bruke en plan sliper og slipe fra kant til kant og ikke i sirkler, og jeg vil heller ikke anbefale å bruke det middelet som var i settet ditt til dette. det blir for volsomt og er ikke beregnet for det. du skal helst bruke flytendes middel, du kan også bruke et vann slipe papir men dette må være så fint som muligt, 1200 eller noe sånt, så kan du gå over med middel ettepå. bruk rikeligt med vann og bytt papir ofte. For mindre flater og kroker så kan du bruke middelet sammens med stål ull.

5476194[/snapback]

 

Fikk til å få speilflate, men jeg må finne mi egen teknikk på det.

Grunnen til at jeg kjøpte det settet er at jeg har sett en annen casemodder bruke det, og han fikk helt fin speilplate.

Han brute først det settet jeg har kjøpt og så brukte han noe metallpolish.

 

CJ203.jpg

 

Har fått beskjed om at bildet over ikke fungerer, her er link til bildet ;)

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
De knappene, kjøpte du de på Clas Ohlson? I såfall hvilken varenr?

5476535[/snapback]

 

De kjøpte jeg på Bilextra.. koster 49,- pr stk

 

EDIT: Nå er første post oppdatert med link til hver update ;)

Et styr, men er mye bedre for dere å se gjennom posten :)

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
Skikkelig fin den knappen ass...Men dyre da.. :ermm:

 

Keep on the good work.. :thumbup:

5478063[/snapback]

 

Takk, de er ikke så forferdelig dyre egentlig, de koster 49,- på bilextra ;)

:dribble: De(n)? Knappen(e) ble nice da! Har stor tro på dette prosjektet. Nøyaktig blir det også gjordt!! Stå på videre!

 

El NetZor

5478616[/snapback]

 

Tusen Takk :)

*PlystrePåKnapper* :whistle: Hehe, fine knapper ja.. Har alltid likt slike knapper! Stilrene og fine. Gir et litt ordentlig inntrykk. Det linken til Clasern for poleringsprodukter skal jeg sannelig ta meg bruk av! Høyglans here we come.. Stå på!

5478734[/snapback]

 

Ja, helt enig med deg :)

Apropos høyglanspolering :innocent:

 

Her er hva jeg fikk til med det kitet uten autosol :D

Skal prøve meg på kabinettet i dag tror jeg ;)

DSCN1059.jpg

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
Blir spenende å se ressultatet med autosol da :dribble: Skal du polere hele kontrolpanelet også elr.?

5478888[/snapback]

 

Jupp + alle brønnene, lian li deksler er på vei :)

 

Petter

5478968[/snapback]

Duh, jeg tror nok du gjør det samme som jeg hadde tenkt :tease:

Men du har vel ikke vurdert å polere hovedkort brettet også da? (for det har jeg :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...