Gå til innhold

Utvider bakprojeksjons-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke bakprojeksjons TV'er ekstremt tykke (omentrent som CRT?) og gir ennå dårligere innsynsvinkel enn gammeldagse LCD-skjermer?

 

Slik var det engang, ikke nå lengre. Nye store DLP projeksjonstv'er kommer nå med dypbe helt ned i 14 cm (det minste jeg har sett, finnes sikkert bedre).

 

Flere seriøse AV tester av slike TV'er, som Sagem Axium 56B hevdes å være bedre enn dagens plasma og lcd! Og når du får størrelse, og svært god oppløsning til en slik pris er det for min del løp og kjøp...

 

Håper disse JVC tv'ene virkelig kommer i salg i Oktober, da skal jeg ivhertfall ha!

 

MrG

Lenke til kommentar

har både plasma og bakprojeksjon,,

plasman ligger nå i klassen 15-20k, DLP'n er overlegen plasman i billedkvalitet og skarphet. den er 28cm dyp.

bruker'n til xbox og film, og da spiller det liten rolle om den ikke kan henges på veggen. Men du får 12-14 cm dlp'r som kan vegghenges.

 

Plasman duger kun til å se pen ut,, du betaler faktisk utelukkende for å ha den på veggen. I forhold er fargene dårlig, det "lagger" ved hurtige bevegelser og lell om den har HDTV 1080i, så mister jeg 65% av detaljene, med 1024x768..

 

hvem gidder betale 40-60 tusen for en plasma som gir full utnyttelse av HDTV og har like god billedkvalitet? nei,

 

Bakprojeksjons er mye bedre enn både LCD og plasma,, men slik er det nå når folk ser seg blind på utseende og ikke kvalitet.

Butikkene gnir seg i henda, og kjører på med lcd og plasma, og vil selvsagt ikke blande inn et tredje alternativ,, den kan jo ikke henges på veggen!

 

Har jeg MAC fremfor selvbygd PC? nei,, Vil dama ha MAC? ja,, men :thumbdown: hun fikk bare plasma...

 

les her, kjekk info for de som ikke vet så mye

http://hjemmekino.no/guide/tv_bakprojeksjon.asp

Endret av johna
Lenke til kommentar
hvem gidder betale 40-60 tusen for en plasma som gir full utnyttelse av HDTV og har like god billedkvalitet? nei,

 

Bakprojeksjons er mye bedre enn både LCD og plasma,, men slik er det nå når folk ser seg blind på utseende og ikke kvalitet.

Butikkene gnir seg i henda, og kjører på med lcd og plasma, og vil selvsagt ikke blande inn et tredje alternativ,, den kan jo ikke henges på veggen!

 

Øhm, nå skal jeg ikke si at jeg har så mye erfaring med plasma og bakprojeksjons-TV (siden jeg ikke har penger nok), men du klager på farger og bildekvalitet på plasma? Etter det jeg har hørt er sortnivå fullstendig drit på bakprojeksjons-TV og stort sett det eneste positive (kvalitetsmessig) med teknologien er at du får høy oppløsning (og stor synlig overflate) for en billig penge. Hvis ikke ting har forandret seg drastisk er og blir bakprojeksjon, ytelsesmessig, det absolutt dårligste alternativet (av de "nye" teknologiene, om det holder mål mot CRT kan jo diskuteres, men jeg har nå mine tvil)

Lenke til kommentar

Sortnivået på min oppleves bedre enn på plasman,,

Her er jo behov en viktig faktor,, nå når de er ganske slimme og kraftig forbedret er de for meg genial til film og spill. Der kommer plasman til kort. Størrelse på, for film og spill går foran "vegghengt" for meg.. På stua ser plasman fin ut, men wow sier folk først når jeg setter på dvd på DLP'n,, stoor forskjell. Plasma blir og kanskje spist av OLED før de virkelig gode store blir billige., 2år skal alle ha Oled, håper prisen blir riktig, har mye mer trua for Oled,, føler plasma er et mellomstadium.. ting hypes jo,, hvem husker ikke LaserDisk? :thumbup:

 

Vanskelig å spå,, men helt klart er det at om størrelse, pris og bra kvalitet teller, får du mer for penga med DLP..

Plasma tar seg flott ut på veggen,, fint møbel,, men dyrt hvis du skal ha like god kvalitet eller størrelse.

 

Hva er best å spille på? din stasjonære til 8tusen, el bærbare til 12tusen?

 

som sagt, alt har for og bakdeler, ulike behov om hva som teller..

Lenke til kommentar

Er det ikke litt "overkill" å gå for 1080p? Hvilke kilder gir en slik oppløsning?

Satelitt-tv kommer vel ikke med en oppløsning, da båndbredden som kreves vil være enorm og dvd-plater kommer vel ikke til å gi et slikt signal på lang, lang tid?

Eneste som kan gi 1080p er vel noen WM9-filmer og da må du jo ha en data for å få sett de...

Et medium som gir et signal på 720p gir vel ikke bedre bilde på en 1080p-skjerm enn en 720p-skjerm...

 

Eller har jeg misforstått fullstendig her? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...