Gå til innhold

Windows Vista Beta 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo en mening med det hele : Drive industrien videre ved at man kjøper seg ny Hardware.

Ja det er derfor M$ gjør hver versjon av windows mye mer krevende enn nødvendig. Så det er det store M$ har gjort for maskinvareindustrien: bidratt til at folk bytter ut maskinvare. Men om folk ikke hadde betalt så høye summer til M$, så hadde kanskje folk kjøpt dyrere/flere pcer, så da har plutselig ikke M$ hjulpet industrien, men seg selv.

 

Jeg forstår ikke hvorfor M$ skal gjøre windows så "fancy"(for å bruke et fremmedord).

Lenke til kommentar

efikkan:

 

Dette er gjentatt mange ganger angående det visuelle systemet til Vista: Det vil bli en mulighet til å slå det meste slik som på Windows XP, det vil være helt greit for mange pc'er å kjøre Vista uten problemer, men ønsker man å bruke effektene osv. trenger man bedre PC.

 

og operaman:

 

Kan du vær så snill å argumentere med noen argumenter og ikke din egen holdning for hvordan Windows er. Huff. :whistle:

Lenke til kommentar

Såklart ønsker MS at brukere skal kjøpe ny Windows, når de har sluttet å støtte de gamle pga utgått levetid så er det en selvfølge. Alle selskaper har mottoet å tjene mest mulig penger, ikke kom og tro at MS er alene om dette, anbefaler på det sterkeste å se "The Corporation". At Windows Vista sløser med systemressursene tror jeg ikke på, ved spilling og generell grafisk bruk vil maskinen slå av alle visuelle effekter for å dedikere skjermkortet til dens bruk. I tillegg bruker Vista skjermkortet for å rendre det visuelle og ikke prosessor og RAM, det er også en fin ting. Som National Geographic sier: Think Again.

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Hei. Jeg mener også at det visuelle i Windows er noe stort tull. Helt unødvendig. Jeg skjønner pokker ikke hva alle på død og liv skal med så fancy bakrunner og efekter i Windows. Bruker jo bare ressurser allikevel. Det er en kjennsgjerning av en ganske tung Windows theme vil bruker mere ressurser enn den vanlige XP themen eller classic themen. Hvem i all verden gidder å sitte å se på Desktopen sin hele dagen da? Selv har jeg sansen for den klassiske stilen til Windows.

 

Åja, du kan slå av det visuelle i Windows Vista også, men du vil aldri få det helt likt Windows XP eller Windows 2k. Det er store forskjeller mellom Windows 2k og XP på akkurat det området.

 

Jeg kommer til å kjøre Windows 2000 frem til år 2010 iallefall. Trives med den jeg.

Lenke til kommentar

wil:

 

Forstår deg, men på en måte ikke. MS blir hele tiden angrepet for å ikke være moden og like pent som OS X og nå som de skal implementere forskjellige effekter kommer folk og roper ut om at det kommer til å bruke ressurser osv. Windows bruker ressurser og f.eks slår av det grafiske grensesnitter når et annet program (som f.eks et spill) skal bruke skjermkortet, det skal dynamisk tilpasse seg programmene. Hvorfor skal man ha mye RAM og CPU kraft stående til ingen nytte? Noen linuxfolk sier at Linux utnytter all RAM og så skriker halve verden når neste versjon av Windows kanskje skal gjøre det samme.

 

Det er et fåtall av folk som ønsker det gamle, folk flest ønsker eye-candy så lenge det ikke blir for jævlig og tar ytelsen, dette er et problem jeg tviler vil være for folk som kjøper ny PC. Det største og mest artige med Windows er at alle forventer at de selv og andre skal bruke den nye versjonen, det er ikke noen som sier at dere SKAL kjøpe eller bruke det, XP holder i lange baner.

Lenke til kommentar
Åja, du kan slå av det visuelle i Windows Vista også, men du vil aldri få det helt likt Windows XP eller Windows 2k. Det er store forskjeller mellom Windows 2k og XP på akkurat det området.

Og hvorfor i himlens navn skal alt til enhver tid være slik som det allrede er? Da kan du vel beholde det du allerede har da, og ikke syte over ny funksjonalitet i senere versjoner. Du var vel en av de som klagde over at man ikke fikk Windows 95 til å se identisk ut med Windows 3.11 også kanskje? Og at du kom til å bruke Windows 3.11 i minst til år til? Sålenge man har greie måter å skru av ting som potensielt krever mye ressurser så er det da problemfritt at mulighetene ligger der? Videre vil de aller fleste som installerer Windows Vista faktisk ha en PC som fint klarer å dra rundt på det visuelle med standardinnstillinger.

 

Problemet er faktisk ikke Windows, problemet er at det er så mange aktører som går hardt ut mot Microsoft uansett hva de gjør. Om noe nytt lages så krever det for mye ressurser (og det er selvfølgelig galt), og dersom de holder ved det gamle så tenker de ikke nytt (og det er også galt). Målet til Microsoft er at Windowsbrukerene blir fornøyd, ikke å lagge et lettvekts vindusbasert grensesnitt som linux- og Windows 3.11 folket liker.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke vært mere enig roac ;)

Har lest mye om alle de nye funksjonene og egenskapene til Vista, og virker veldig lovende. Jeg tror det blir et supert OS når det kommer ut.

Er enig. Er lei av alle som hele tiden skal skrike ut at MS er noe dritt. MS er som regel helt greit. Det eneste problemet er at MS har altfor mye makt, men det kan man ikke klandre MS for. Et hvert selskap som var i samme posisjon som MS ville gjort like dan. De som må gjøre noe er myndighetene og konkuransetilsynet (..konkuransetilsynet i Norge kan sammarbeide med andre land.)

 

Anngående Windows Vista synes jeg det ser veldig lovende ut (..selv om jeg synes MAC OS X er bedre enn det Windows Vista ser ut til å bli)

 

Og til dere som klager over at Windows 2000 og XP er mye bedre. Det er ingen som tvinger dere til å gå over til Win Vista og dere kan jo bruke Linux eller mac. Bare noen for gjort noe med den dominerende posisjonen til Microsoft. (..og da er det jo det dere må klage på, og ikke at Linux og mac er bedre. Det er jo tross alt bare og bytte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...