Gå til innhold

Mac Mini oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
usikker på hvilken versjon du får? Apple er geniale noen ganger, men noen ganger er de bare helt idiotiske...

Synes de har like mange geniale som iditoiske produkter gjennom tidene. Av og til har de noe idiotisk og noe genialt i et og samme produkt. Eks ADC. Men de er heldig vis på rett vei, og har kommet med en rekke svært gode produkter. Men at det står prosessor som underoverskift, eller kraftigere prosessor som det faktisk står. En ingress skal fortelle leserene på en kort og enkel måte hva som er viktigst med denne artikkelen. Siden prosessor oppgraderingen nok er den minste forskjellen så er ingressen svært lite informativ, og vil fyre under at prosessoren er alt når det gjelder kraft i en maskin. En slik forenkling og populistisk tilnærmelse er ikke noe som HW.no vinner noe på. Om den personen som har skrevet artikkelen mener at ingressen er riktig så har vedkommende noe å lære.

 

EDIT: Vel det kan forklares med at det faktisk ikke var meg som skrev det, men en venn som hadde logget seg inn som meg. Han har ikke akkurat en 6`er i norsk, for å si det sånn. Ikke så rart siden han har bodd i norge i 2 år. Men skal rette feilene. Beklager eventuelle missforståelser dette kan ha skapt. Om dere kunne ha diskutert innholdet og ikke skrive/ grammatiske feil så hadde jo det vært en ide. Har også endret inholdet så det er mer forståelig, og i tråd med forumets rettnings linjer.

 

EDIT2: Tordenflesk, en mac kan jo også kjøre linux/ unix. Eller så er det prossesoren som er den delen samt HK som er forskjellig. Så det er software som er den store forskjellen mellom en apple maskin og alle andre maskiner.

 

Pirke pirke stor bokstav i begynnelsen av en setning? Usikker MrLee* og det er vel som sagt prosessor. Hva om vi dropper å diskutere hva som er rett norsk og heller konsenterer oss om hva som budskapet i teksten.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Det stemmer ikke, jeg anbefaller dere som skrivere dette å faktisk kunne noe. Det skal ikke så mye til å forbedre seg sider dere ikke kan noe.

Før du er krass og kritiserer andre, så bør du kanskje se litt på deg selv. Måtte lese innlegget ditt flere ganger før jeg forsto hva du mente.

Lenke til kommentar

Jeg funderte litt på hvilke FSB'er og hvilke multiplierer det var snakk om i tro på at kanskje FSB var økt men jeg kom frem til dette:

 

Før:

166,67 MHz FSB * 7,5 = 1250,00 MHz

166,67 MHz FSB * 8,5 = 1416,67 MHz

 

Etter:

166,67 MHz FSB * 8,0 = 1333,33 MHz

166,67 MHz FSB * 9,0 = 1500,00 MHz

Lenke til kommentar
En "Windows" maskin(kan jo være Linux også) kjører på X86-prosessorer, mens Mac kjører PowerPC.

Ihvertfall for øyeblikket ;)

 

En Mac Mini hadde kanskje vært av interesse om den hadde vært billigere, boksen er jo grei og hardwaren holder til enkel bruk. Men over 6000kr er for drøyt for meg.

Lenke til kommentar
Du tenker kanskje på med en del ekstrautstyr? Grunnmodellene koster ikke 6000 kr.

Så veldig mye ekstrautstyr er det jo ikke, men jeg synes den billigste utgavene blir litt for kvalt. Jeg titta på de 2 andre som står på (apple) sida nå, og så vidt jeg kunne se var det bare superdrive som var forskjellen på den dyreste og nest dyreste. Så da kan man jo spare en tusenlapp på å klare seg uten dvd brenner.

 

Jeg synes uansett det er for dyrt i forhold til hva man får, men det er nå meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du tenker kanskje på med en del ekstrautstyr? Grunnmodellene koster ikke 6000 kr.

Så veldig mye ekstrautstyr er det jo ikke, men jeg synes den billigste utgavene blir litt for kvalt. Jeg titta på de 2 andre som står på (apple) sida nå, og så vidt jeg kunne se var det bare superdrive som var forskjellen på den dyreste og nest dyreste. Så da kan man jo spare en tusenlapp på å klare seg uten dvd brenner.

 

Jeg synes uansett det er for dyrt i forhold til hva man får, men det er nå meg :)

Det spinkleste modellen funker jo helt fin den, 4490kr for dette er jo ikke så dyrt:

1,25 GHz PowerPC G4

512 MB DDR333 SDRAM

ATI Radeon 9200

32 MB DDR-videohukommelse

40 GB Ultra ATA-harddisk

Kombinert stasjon (DVD/CD-RW)

DVI- eller VGA-videoutgang

Kan spesialbestilles med AirPort Extreme og Bluetooth

Internt 56K-modem

 

Og vis du spytter inn 900kr til får du en 1,42 GHz G4 prosessor og wlan og bluetooth og 80 GB HD

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...