Gå til innhold

ATI klar med R580


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må jo bety at R520 er merkbart bedre enn GF7800-serien, ellers er det jo en brøler av ATI å ikke gi ut disse kortene nå. Eller kanskje de bare vil forsøke å melke markedet mest mulig, men fortsatt bør deres produkt være bedre... Og ved å vente med å gi ut R580, gir de nVidia mer tid på seg til å forberede G80...

Det ville vært idiotisk av ATi og kaste bort alle pengene de har brukt på utviklingen av R520, R580 vil nok ikke komme før de har begrensa eventuelle tap utviklinga av r520 har medført.

 

Men har de penger til det hadde de nok ikke tapt kunder på å langsere en ultimat nVidia killer, men det blir jo veldig gambling fra deres side.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se testresultater av de nye kortene.

 

Kanskje på tide å bytte ut 9700pro kortet mitt snart, selv om det forsåvidt holder skansene ennå.

godt og høre at andre sitter med slike gamle kort også ;) har selv et 9700pro som venter på og bli byttet ut

Hehe, fikk ny maskin i går - da måtte jeg sørgmodig ta ut mitt gamle 9700 Pro AGP kort og erstatte det med et billig PCI-X kort (GF 6200 TC eller noe :p) mens jeg venter på Asus Extreme TOP kortet som aldri kommer inn på lager... :cry:

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se testresultater av de nye kortene.

 

Kanskje på tide å bytte ut 9700pro kortet mitt snart, selv om det forsåvidt holder skansene ennå.

Forsåvidt hele systemet, da de nye skjermkortene er PCI-Express, så er det bare å belegge seg på å punge ut 10k eller mere hvis du skal ha en av de nye skjermkortene.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Det ville vært idiotisk av ATi og kaste bort alle pengene de har brukt på utviklingen av R520, R580 vil nok ikke komme før de har begrensa eventuelle tap utviklinga av r520 har medført.

Nå stammer dem i stor grad fra samme R&D og jeg vil tro dem vil eksistere side om side når den kommer. R580 for "Enthusiat high-end" og R520 for "high-end/performance mainstream".

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se testresultater av de nye kortene.

 

Kanskje på tide å bytte ut 9700pro kortet mitt snart, selv om det forsåvidt holder skansene ennå.

Forsåvidt hele systemet, da de nye skjermkortene er PCI-Express, så er det bare å belegge seg på å punge ut 10k eller mere hvis du skal ha en av de nye skjermkortene.

Ja jeg vet, det er derfor jeg prøver å drøye så lenge som mulig.

 

Man må vel ha en av de kraftigste prosessorene for å dra nytte av R580 for fullt, så det kommer til å koste ja.

Lenke til kommentar
I forbindelse med en presentasjon av R520 har ATI nemlig avslørt at R580 allerede finnes i ferdige, fungerende eksemplarer. Trolig vil ATI avvente lanseringen til Nvidia lanserer en ny toppmodell (G80), som nok ikke skjer før nærmere juletider.

Det sirkulerer store spekulasjoner i at neste generasjons kort blir G70 og ikke G80. Jepp det impliserer at det ikke er G70 som er ute på markedet nå med 7800-serien, men noe annet. En annen versjon av teorien går ut på at NV47 likevel ikke ble kansellert, men bare fikk nytt navn G70. Den egentlige G70 fikk vist navnet G71 eller noe annet. Dette tyder på at Nvidia har den lenge planlagte G70 (nå: G71) i ermet, klar til bruk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...