Gå til innhold

Nytt IE-hull oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med veqis at hva er det som er problemet.

Jeg har brukt IE nå i mange år og har ikke hatt problemer med den.

Men jeg bruker selvfølgelig NIS 2005 i tillegg.

Jeg merker at IE også viser sidene fortere en FF og Opera, så hvorfor bytte til en browser som er tregere til å vise sidene.

Nei, jeg blir hos IE til versjon 7 kommer ut.

 

Terumo

Lenke til kommentar
Enig med veqis at hva er det som er problemet.

Jeg har brukt IE nå i mange år og har ikke hatt problemer med den.

Men jeg bruker selvfølgelig NIS 2005 i tillegg.

Jeg merker at IE også viser sidene fortere en FF og Opera, så hvorfor bytte til en browser som er tregere til å vise sidene.

Nei, jeg blir hos IE til versjon 7 kommer ut.

 

Terumo

Støtter deg. "Terumo"

Lenke til kommentar
Enig med veqis at hva er det som er problemet.

Jeg har brukt IE nå i mange år og har ikke hatt problemer med den.

Men jeg bruker selvfølgelig NIS 2005 i tillegg.

Jeg merker at IE også viser sidene fortere en FF og Opera, så hvorfor bytte til en browser som er tregere til å vise sidene.

Nei, jeg blir hos IE til versjon 7 kommer ut.

 

Terumo

Støtter deg. "Terumo"

Jeg tok et lite eksperiment: Jeg fjernet først all spyware på maskina mi(jeg scannet to ganger for å være sikker på at alt var borte), så brukte jeg IE i noen få minutter på www.hw.no og www.programmer.no, så søkte jeg igjen etter spyware, og da hadde det kommet tre stykker, der et var kritisk. Jeg har prøvd tilsvarende med Firefox, og da har det ikke kommet noe spyware.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hva slaks maskin du har effican vist du må fjerne ad-aware og virus først. Og hvordan du får inn det du snakker om.

Jeg har vært på de fleste siden som en kan være på med IE og NIS og har ikke hatt noen problemer.

Jeg har testet ut FF og har to lisenser til Opera men jeg syn at IE er bedre. Og problemer få jeg ikke.

Så jeg føler meg trygg

 

Terumo

Lenke til kommentar
Enig med veqis at hva er det som er problemet.

Jeg har brukt IE nå i mange år og har ikke hatt problemer med den.

Men jeg bruker selvfølgelig NIS 2005 i tillegg.

Jeg merker at IE også viser sidene fortere en FF og Opera, så hvorfor bytte til en browser som er tregere til å vise sidene.

Nei, jeg blir hos IE til versjon 7 kommer ut.

 

Terumo

Støtter deg. "Terumo"

Jeg tok et lite eksperiment: Jeg fjernet først all spyware på maskina mi(jeg scannet to ganger for å være sikker på at alt var borte), så brukte jeg IE i noen få minutter på www.hw.no og www.programmer.no, så søkte jeg igjen etter spyware, og da hadde det kommet tre stykker, der et var kritisk. Jeg har prøvd tilsvarende med Firefox, og da har det ikke kommet noe spyware.

Nå vet ikke jeg om AdAware ennå detekterer Alexa på Internet Explorer, for jeg har sluttet å bruke IE, selv ihvertfall nesten sluttet.

 

Kan det tenkes at det var en Alexa du fant på IE? Da er ikke den spyware'n særlig oppsiktsvekkende. Men om du fikk skannet maskinen før du begynte å surfe så er det oppsiktsvekkende at reklame på de nevnte siden serverer spyware.

 

Du tenker kanskje på sånne tracking cookies egentlig, og ikke spyware??

 

Spyware kommer jo som kjent gjerne sammen med shareware / freeware, og enkelte kommersielle programmer med masse masse andre sorter kilder på toppen av disse.

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...