Gå til innhold

Mer HD DVD fra Toshiba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder en knapp på HD DVD-formatet fremfor BlueRay. Årsaken er at det er "DVD på stereoider" - og en naturlig evolusjon fremfor BlueRay som er revolusjon. 15gb per "lag" er jo nok. En ett-lags DVD tar jo 4,7GB, to-lags 9 GB. Og med den nye komprimeringen så vil jo alle filmer som i dag presses inn på en to-lags DVD få plass i 720p-format på en 30GB HD DVD. Konklusjon: HD DVD er rett og slett "godt nok" for HD-video. Og i og med at implementerings-kostnadene blir på en brøkdel i forhold til Blue Ray, så tror jeg kampen er avgjort. :)

Lenke til kommentar

Synes det har vært lite fokus på bildekvalitet. Tror ikke det er noe vits å spekulere på det området i og med at de to formatene bruker forskjellige komprimeringsteknikker. Man må nok bare vente å se.

 

På den annen side er jeg også interesert i hvor mye data som kan lagres, med tanke på backup etc. Her er Bluray foreløpig vinneren på det standardiserte området. Bluray er også vinneren på det ustandardiserte området, med 100 GB lagringsplass mot HD-DVD som kun har 45 GB.

Men her kommer Høy-kapasitets harddisker og andre medier inn på banen.

 

Nå som det er klart at Microsoft velger HD-DVD på Xbox360 tror jeg det gjør at man desverre kommer til å se disse to formatene en god stund fremmover. Det eneste som kan forandre dette tror jeg er hvis enten PS3 eller Xbox360 selger "ekstremt" dårlig. Noe jeg tviler på.

 

Nei, jeg tror nok desverre at det blir to standarder en laang stund fremover :hrm:

Leste at Samsung hadde planer om lage multi-format brennere, kanskje det er løsningen :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...