Gå til innhold

Verdens høyeste oppløsning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøsses, det var litt av en oppløsning. Eneste problem er jo at det neppe på mange mange år kommer til å produseres video i denne slags oppløsning. HDTV standarden er jo såvidt begynnt å ta sitt inntog nå i den større sammenheng, og jeg ser ikke for meg at vi pluselig får se video i denne oppløsningen anytime soon.

 

Likevel fint at det virker som de har overkommet problematikken rundt virkelig store LCD skjermer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hvorfor i H tenker alle spilling når noe slikt lanseres? slap.gifblowup.gif

 

Første som slo meg er hvor man skulle ha plassert et slikt monster, og hvor mye morroa ville ha kostet.

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Nei, Francis ;) Poeng der! Men oppløsning er jo ikke bare spill/film relatert ;)

 

Fint å jobbe i høy oppløsning, får mye mer oversikt. Men det finnes jo grenser.. 3840x2160px er vel kanskje litt i drøyeste laget! :hmm:

Jeg ser ingen ulemper med å ha en høy oppløsning (såfremt skjermkort e.l. takler det). Det er bare bra at folk begynner å lage paneler med litt skikkelig oppløsning :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Lekker oppløsning. Dette er ganske nøyaktig samme oppløsning som 4 stk 28" med 1920x1080 satt sammen sømløst, eller litt i overkant av oppløsningen som 6 stk 19" LCD har til sammen.

 

Video og spilling vil neppe gi fullt utbytte av skjermen i det nærmeste, men hvis man trenger enort skrivebord så er det jo supert.

 

(Jeg tipper at kontrasten får lide litt så de fleste fotografer faller nok heller for mindre skjermer med bedre kontrast og farger)

 

Edit: Siden det ikke var noe bilde av skjermen i artikkelen så legger jeg det her:

image002.jpg

Se for dere denne størrelsen med like høy dot-pitch som en 28" med 1920x1080 :dribble:

 

Edit: Dum regnefeil fikset.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
kommer til å produseres video i denne slags oppløsning. HDTV standarden er jo såvidt begynnt å ta sitt inntog nå i den større sammenheng, og jeg ser ikke for meg at vi pluselig får se video i denne oppløsningen anytime soon.

Det gir perfekt match til både 720p og 1080i/p uten at skjermen må skalere, fordi oppløsningen er hhv 3x og 2x av de nevnte oppløsninger både horisontalt og vertikalt.

 

Edit: Dette er jo (min) teori da, det kan jo hende skjermen likevel "blurrer" det til, på samme måte som min 20" med 1600*1200 viser 800*600.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...