Gå til innhold

Mer minne for entusiastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det ikke kommet noen priser i prisguiden, men om man ser på andre brikker så koster PC4000 ca dobbelt så mye som PC3200, og 2 GiB koster omentrent dobbelt så mye som 1 GiB. Dermed kan vi anslå prisen til å ligge i området 3500 kr for settet med 2x1 GiB.

 

Personlig kommer jeg nok ikke til å oppgradere fra 1 GiB DDR-minne, men kommer til å vente til jeg skifter PC til noe med DDR2 (sansynligvis i løpet av 2006) før jeg oppgraderer til 2 GiB.

Lenke til kommentar
Men i løpet av 06, så har behovet steget, og du _MÅ_ ha 4GB :p

Det holder i lange baner for meg med 1 GiB (eller egentlig 960 MiB siden den integrerte grafikken tar 64 MiB), så jeg tror ikke jeg får behov for 4 GiB i 2006, men gjør jeg det så kjøper jeg gjerne 4 GiB. (Da er det jo fint å ikke brenne inne med 2 GiB DDR-minne som jeg ikke kan bruke)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men i løpet av 06, så har behovet steget, og du _MÅ_ ha 4GB :p

Det holder i lange baner for meg med 1 GiB (eller egentlig 960 GiB siden den integrerte grafikken tar 64 MiB), så jeg tror ikke jeg får behov for 4 GiB i 2006, men gjør jeg det så kjøper jeg gjerne 4 GiB. (Da er det jo fint å ikke brenne inne med 2 GiB DDR-minne som jeg ikke kan bruke)

Er det noe morsomt å kjøre med integerert grafikk da?

 

Vel, bortsett fra hvis du ikke er en hardbarka gamer, vel å merke. ;)

Lenke til kommentar

255 MHz 2.5-3-2-? virker lovende! Men DDR500 2-3-2-6 kommer sikkert om ikke så lenge...men innen den tid så har AMD kommet med socket M2 og DDR2 støtte så....

 

Tja Microsoft har sagt at Windows Vista vil gå mye bedre med 2GB RAM, og 4GB vil vel ikke ta så lang tid før det også blir vanlig. 2007 så tenker jeg 4GB RAM begynner å bli vanlig.

Lenke til kommentar
Er det noe morsomt å kjøre med integerert grafikk da?

Integrert grafikk fungerer ypperlig så lenge man ikke spiller. Og skulle man finne på å spille, er det dårlig DirectX-støtte i eldre brikker som gjør livet surest.

Gjennom de delene av 3DMark03-testen som jeg kan kjøre (har bare støtte for DirectX 7 eller halvveis 8), får jeg i gjennomsnitt 12 FPS på standard innstillinger (se profil for specs). Grunnen til at jeg ender opp på 417 3DMarks er at jeg ikke kan kjøre DirectX-9 (8 også kanskje) testene.

 

Til spill som Sims, Need for Spees Porsche 2000 og Hot Pursuit 2 fungerer integrert grafikk flott. Kjører høyeste oppløsning i NFS Porsche 2000 og nest høyeste i NFS HP2.

 

Jeg vurderer sterkt å oppgradere til socket 939/754 (selv om behovet ikke egentlig forsvarer det), og kommer da til å velge nVidias nye 6150/430 (eller noe liknende fra ATi) om jeg opgraderer.

 

Det er faktisk ikke få hundrelapper man sparer på å velge integrert. For det første, pleier IGP-kort ofte å være relativt billige, samt at man ikke får grafikkort til under 300-400 kr (som muligens har omtrent samme ytelse som integrert).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Håper det var MiB du mente.. syns du var litt kravstor akkuratt der  :blush:

Hehe.. Min bommert ja. :)

 

Er det noe morsomt å kjøre med integerert grafikk da?

Ja, det er morsomt det :) Storkoser meg.

 

Jeg spiller ikke annet enn kanskje en runde med sudoku eller noe sånt en gang i blandt så det går bra. ;)

 

endrebjorsvik89: Jepp, billig og stillegående.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...