Gå til innhold

Forbyr bråkete frosk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, dette burde vi lære av. Jeg tror det kunne vært en ganske rett frem sak nå som vi bare trenger å gå i fotsporene til storbritannia.

 

I løpet av en måned rakk Crazy Frog å reklamere for seg selv hele 40 000 ganger på britisk fjernsyn.

40.000 * 30 sekunder = 333 timer per måned = 1 time hver dag.

Jeg lurer på hva så massiv reklamering koster? Det må jo være astronomiske summer. Som igjen må dekkes inn av de som betaler for spetakkelet.

 

Det er trist at de som liker frosken indirekte betaler for å plage alle oss som ikke liker frosken.

Lenke til kommentar
Ikke for å ta parti mot noen i denne saken, men må innrømme at engelskmennene her har gjort noe som vi burde lære av! ;)

Jeg vil anta at dette også gjelder for kanaler som sender mot Norge fra England og dermed er underlagt deres lovgivning. Viasat, MTV, osv. Jambareklamene ville nok allerede blitt kjent ulovlig her i landet (vi har lenge vært *mye* strengere enn britene på slikt) og vi har følgelig ikke sett dem på TV2 og TVN.

Lenke til kommentar

Mener at de fleste slike SMS-tjenester skulle vært forbudt. Det er tjenester som ikke har noen reell verdi, men er rene melkekuer for selskapene. Savner mer regulering av virtuell bransje, ikke sensur selvsagt, men begrensninger på hva som er tillatt å markedsføre, og prising basert på tjenestens faktiske verdi.

Lenke til kommentar
<..kloke ord..>

Jeg er enig i det. Dette bør være en sak for teletilsynet. Det har aldri kostet å laste ned tilsvarende små bilder og lydkklipp på internett selv om det åpenbart også må være laget av noen. Derfor mener jeg det er åpenbart at det kun fungerer som melkeku.

 

Det samme med avstemninger på TV. F.eks Idol eller tabloid. 5-10 kr per melding er uhørt når det koster fra ca 0,4 øre per melding andre plasser. NB. Argumentet med at "det koster så mye å telle stemmer" osv faller i fisk siden teleselskapene sparer halve kostnaden av de ca 40 ørene på at SMS'en går bare fra telefon og inn til en sentral og ikke vidre ut igjen til en telefon.

 

Var det ikke en artikkel om uhørt høy prising av teletjenester en eller annen plass i forrige uke? Det ble sagt at den høye prisinga var et stort hinder for utvidet bruk at slike tjenester. Det ble gjort en sammenligning med Japan, der slike tjenester koster en tiendel av i norge og bruken er veldig mye høyere enn her.

Lenke til kommentar

angående kostnaden å telle stemmer, ikke pokker om det blir gjort manuellt.

 

du slenger opp en boks også står den der å tygger meldinger omtrent som ei ku tygger gress (forhåpentligvis med mindre oppgulp da men).

 

er mange stygge priser ute å går på forskjellige teletjenester her i landet.

 

usa var en gang ett foregangsland der i gården med flat takts for lokale opprigninger osv. men nå følger dem heller etter oss på hvordan ting skal gjøres fordi dem ser at det er penger å tjene på den metoden.

 

hmm, har aldri fått med meg at det var abbonementstjeneste dem solgte jamba...

 

og angående priser på å laste ned ting fra nettet. om visse copyrightkåte bransjer hadde fått det som dem ville kunne en ikke ha lastet ned en bit uten at noen fikk godt betalt for det :(

 

husk at telenor og lignende har lang historie med å flå folk når det gjelder innringingstjenester også. er fort 12kr min bare for å ringe for å stemme på noe. og da snakker en også om ett system som bare trenger å registrere en innkommende samtale på ett nummer og øke ett tall med en.

 

samtalen varer kansje 2-3 sek men siden hvert påbegynt min blir telt som fullt min så vel...

 

greit nok, en kan begynne å lure på hvor mye av det som går videre til kanalen.

en del folk bruker disse jukebox programmene og svisj på nrk til å stille spørsmålstegn med hvorfor en fortsatt betaler lisens. men jeg er fristet til å påstå at de er teleleverandøren som får den største delen av kaka.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...