Gå til innhold

Radeon X800 GTO er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, irriterer meg over hvor treigt alt går på GPU - siden!

6800Ultra\x800xt er jo eldgammel, og enda noe av det b beste en kan få tak i. (Endelig 7800). Irriterer meg over at de ikke lager billigutgaver av den nyeste modellen i stedet.

Men ville de gjort det, tjener de ikke nødvendigvis mer ytelse, så dermed skviser de ut hver en dråpe av x800-arkitekturen.

Alt handler om penger. :(

Lenke til kommentar

Det som er teit med ATI er at de snart har 4-5 kort med forskjellige navn som er omtrent like + at de i samme serie har....er det 7 forskjellige kort i samma serie de har nå?

 

Ser for meg at de x1300 og x 1600 tilsvarer kort i x800 og x850 serien

 

ATI har alt for mange kort på markedet nå synes jeg, alt for mange navn og forholde seg til :no:

 

Pluss jeg synes det var lite genialt av ATI og sette sine GT kort nede på ytelse listen når det er høyt oppe på Nvidia sin ytelse liste. Snakk om sleipt, de som ikke følger helt med tror ATI GT må være bra, men så er det omtrent det dårligste :hmm:

 

Lurer på om ATI har en gjeng på mange mennesker som sitter å pønsker ut navn og hva de klarer og forandre for at det ikke skal være 100% likt noe annet de har. Liksom skal vi se hvis den får 2 MHz mere ytelese på core og minnet da kan vi jo kalle den for RX og slenger vi på en pipeline til kaller vi den for yx o.s.v.

 

Ser for meg om noen år har ATI har sørget for å bruke hele alfabetet i sine produkter. Tja hvor mange bokstaver er det i det engelske alfabet? 26? TJa ATI velg mellom de 26 nye kortene er bare 2 av de som er noen forskjell fra andre vi har, men vi sier ikke hvilke ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
X800SE har 8 pipelines og skal plasseres nederst.

 

Altså blir rekkefølgen:

 

X800SE

X800GT/X800 (12 pipelines begge to)

Feil, GT har også 8 pipes. GTO har 12.

 

Hvor GT og GTO ligger ytelsesmessig kommer vel litt an på hvilken versjon en ser på, 256 MB er klokket høyere. Men grovt sett:

 

X800SE

X800GT

X800

X800GTO

X800Pro

X800XL

X800XT

X800XT PE

 

Hvis en i tillegg skal ta med X700- og X850-seriene, blir det fort veldig stygt...

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...