Gå til innhold

Skjermbilder fra Office 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk litt MacOS-inntrykk av bildene. (enig med Gimper) Men M$ har hermet etter MacOS siden begynnelsen.

 

Men fjerning av menyer gjør programmet mer tungvindt. Programmet er tungvindt nok slik det er i dag. Jeg kommer ikke til å anskaffe programmet selv, men desverre så vil nok skoler o.l. kjøpe det, og da må elevene (som allerede sliter) læres opp på nytt. (Lærerene må også læres opp på nytt.)

 

Jeg anbefaler at folk går over til OpenOffice.

Lenke til kommentar
Men M$ har hermet etter MacOS siden begynnelsen.

 

De hermer da ikke etter Mac OS her..? :dontgetit:

 

(enig med Gimper)

 

Tror da ikke det? :dontgetit:

 

Men fjerning av menyer gjør programmet mer tungvindt.

 

Du må huske på at Microsoft ikke bare fjerner menyer, men implenterer en annen løsning også, som jeg mener er veldig bra.

 

Programmet er tungvindt nok slik det er i dag. Jeg kommer ikke til å anskaffe programmet selv, men desverre så vil nok skoler o.l. kjøpe det, og da må elevene (som allerede sliter) læres opp på nytt. (Lærerene må også læres opp på nytt.)

 

Hvis IT-verdenen skal gå framover kan man ikke bare fortsette med de samme gamle brukergrensesnitt-løsningene.

 

Som en på Slashdot sa (oversatt): "Hvis brukergrensesnittet til Word ikke hadde blitt endret, hadde folk rakket ned på Microsoft for å holde på de samme gamle løsningene som selger. Hvis brukergrensesnittet til Word bare hadde blitt forandret lite grann hadde folk rakket ned på Microsoft for å ikke tørre nok. Og nå, når brukergrensesnittet blir radikalt endret rakker folk ned på Microsoft får å endre brukergrensesnittet til Word altfor mye!"

Lenke til kommentar

Er helt enig i at M$ her ser ut til å gjøre det ganske bra.

 

"Hvis IT-verdenen skal gå framover kan man ikke bare fortsette med de samme gamle brukergrensesnitt-løsningene."

 

Helt enig. Ser gjerne noe framskritt, og tror slike løsninger kommer til å være enklere å forstå enn den gamle (spesielt da for folk som skal lære seg Office etter Office 12 er sluppet). De som er vant til den gamle, og ikke er spesielt vant til PC forøvrig vil kanskje slite, men en eller annen gang må forandringen skje (jeg er av typen som f.eks. ser på konsollbruk som gammeldags, og vil helst slippe unna dette under all daglig bruk. Slike løsningen burde forsvinne syns jeg).

Lenke til kommentar
Men M$ har hermet etter MacOS siden begynnelsen.

 

De hermer da ikke etter Mac OS her..? :dontgetit:

Jo. Har du prøvd MS Office for Mac OS X? Greit nok at det fremdeles er MS, men det er et annet utviklerteam (et bedre et) som står bak. Selv om det er ganske gammelt (siste er MS Office for Mac 2004), er det bedre enn siste Office for windows. :)

 

Liker OpenOffice best, egentlig. 2.0 har potensiale til å bli ganske bra. :)

 

EDIT:

(jeg er av typen som f.eks. ser på konsollbruk som gammeldags, og vil helst slippe unna dette under all daglig bruk. Slike løsningen burde forsvinne syns jeg).

 

Konsollbruk er IKKE gammeldags. :) Du ser jo hvordan MS kommer etter med Monad Shell... ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Jojo. Jeg mener ikke konsoll burde fjernes for alltid, men en bruker burde ALDRI måtte åpne et konsollvindu (mener jeg). Dette burde heller være der for utviklere, administratorere osv. Tanken på å enda bruke konsoll i 2005 og videre utover får meg til å grøsse over hvor sakte det har gått i utvikling av interface generelt. Heldigvis er det så godt som aldri nødvendig i XP i dag.

 

Jeg håper dette nye konseptet i Office 12 vil bli fulgt av flere programmer etter Vista blir sluppet. Jeg tror dette vil være bedre for de fleste (spesielt nye PCbrukere).

Lenke til kommentar

Konsoll er utrolig praktisk, og gjør det utrolig mye lettere å gjøre spesifikke oppgaver enn å pek-og-klikke deg gjennom ørtenfjørten menyer. Men for sluttbruker er jeg enig at det er litt unødvendig, men for oss "power-users" burde vi kunne hente opp en konsoll og få gjort ting litt mer effektivt, noe MS aldri har latt oss gjøre, og sannsynligvis ikke kommer til å endre seg riktig enda, selv om MSH kommer.

Lenke til kommentar
Jo. Har du prøvd MS Office for Mac OS X?

Bare jeg som ikke kan se likheten mellom denne og denne? :dontgetit: Nr. 2 har jo et helt annet menysystem.

Greit nok at det teknisk sett er et annet system, men det at MS nå har startet en enorm fokusering på (over)forenkling, GUI og eyecandy, er noe som Apple har drevet på med helt siden OS X kom.

 

Og du kan vel ikke nekte for at Word 2004 for Mac ser bedre ut og er mer GUI-fiksert enn MS Word 2003 for Windows?

Lenke til kommentar
Og du kan vel ikke nekte for at Word 2004 for Mac ser bedre ut og er mer GUI-fiksert enn MS Word 2003 for Windows?

 

Faktisk, nei.

 

Greit nok at det teknisk sett er et annet system, men det at MS nå har startet en enorm fokusering på  (over)forenkling, GUI og eyecandy, er noe som Apple har drevet på med helt siden OS X kom.

 

Jaja, og siden Apple startet med det skal ikke Microsoft "få lov" til å gjøre det samme uten å bli rakket ned på?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...