Gå til innhold

SpinPoint-serien oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha opplevd at 2 Samsung disker stoppet i går, håper jeg at kvaliteten også har blitt bedre. Det var "morsomt" å høre "the click of death", noe jeg forbinder med Western Digital og "Deathstar" fra IBM.

Kjedlig da, har en femt pcr med 40/80gb versjonen som har blitt herja med ca 24/7 på en skole uten at en eneste av dem har dødd. Min erfaring er at de er stillegående og stabile :/

Lenke til kommentar

Skal hente min nye Samsung disk om knappe halvtimen, en 200GB. Var ikke klar over at Samsung har kommet med en oppgradert versjon. Om opplysningen stemmer, så er det den siste versjonen jeg har fått tilsendt.

 

Har fra før en SpinPoint P80, og er egentlig veldig overrasket over hvor stillegående og kjølig den er. Så det skal bli spennende og se hvordan P120 serien er i forhold til P80 serien.

Lenke til kommentar

nå har nå Samsung en noen "uggen" historie mht pålitelighet da, det var vel kun ett diskmerke som hadde dårligere statistikk enn IBM da de slet som verst med med sine disker(2001/2002), men det har vel de fleste glemt :)

 

Når det er sagt har jeg hatt IBM, Seagate, Maxtor og WD(flest IBM/Hitachi) og har faktisk aldri hatt problemer med noen av dem og min maskin sviver 24/7 hele året. Den eldste IBMen min er vel fra 2000 og sviver knirkefritt enda i en annen maskin her hjemme. Har også flere andre liggende som bakcup disker etterhvert som jeg har erstattet diskparken med disker med høyere kapasitet.

 

Den eneste disken jeg har hatt problemer med var en Fuijitsu, men det er 7-8 år siden. Etter det har jeg brukt diskeeper og det ser ut til å funke ettersom jeg aldri har hatt problemer med HDer uansett merke.

Lenke til kommentar
nå har nå Samsung en noen "uggen" historie mht pålitelighet da, det var vel kun ett diskmerke som hadde dårligere statistikk enn IBM da de slet som verst med med sine disker(2001/2002), men det har vel de fleste glemt :)

 

Når det er sagt har jeg hatt IBM, Seagate, Maxtor og WD(flest IBM/Hitachi) og har faktisk aldri hatt problemer med noen av dem og min maskin sviver 24/7 hele året. Den eldste IBMen min er vel fra 2000 og sviver knirkefritt enda i en annen maskin her hjemme. Har også flere andre liggende som bakcup disker etterhvert som jeg har erstattet diskparken med disker med høyere kapasitet.

 

Den eneste disken jeg har hatt problemer med var en Fuijitsu, men det er 7-8 år siden. Etter det har jeg brukt diskeeper og det ser ut til å funke ettersom jeg aldri har hatt problemer med HDer uansett merke.

Har heller aldri hatt noe problem med harddiskene mine, unntatt den første jeg hadde som var på 120 mb :!: Den tok jo kvelden etter noen år, var sågar av et merke jeg ikke har hørt noe til på mange år. (husker ikke i farta hvilket merke det var). da kjøpte jeg en 2 gb hitachi (i 1997), så en 8 gb IBM Deskstar (1999) så en 40gb IBM Deskstar (2002) også den jeg har nå da. (250gb S-ATA WD) Alle surrer og går enda. Tror enkelte er veldig uheldig med harddiskene sine siden de tydligvis ryker med jevne mellomrom :hmm: Denne samsungdisken virker helt fin for meg, godt mulig samsung blir det neste jeg kjøper. Er et merke jeg alltid har hatt god erfaring med når det gjelder andre produkter. :thumbup:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
Kanskje ikke Samsung klarer å produsere med høyere tetthet ?

Platestørrelse på 125GB er jo slett ikke ille da? Tipper vi får se store disker i denne serien etterhvert.

Heller tvilsomt desverre, Samsung har tidligere hatt en policy på å kun lage disker med opptil 2 plater. Seagate bruker opptil 3. Hitachi bruker opptil 5, husker ikke helt hva de andre produsentene bruker i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...