Gå til innhold

Produsentenes geniale markedsføring – del II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke bort i fra at dette er bevisst. Stadig flere store internasjonale bedrifter i andre bransjer bruker såkalte blogger til å spre rykter om nye produkter og modeller, de har da en uoffisiell kanal ut mot markedet for å teste reaksjoner. Samtidig kan de via ofisielle kanaler ta avstand fra slike rykter.

 

Når det gjelder Canons 5Ds lansering og Nikons mulige 200Ds lansering, er det ikke umulig at Nikon valgte å trekke sin lansering tilbake da de så hva 5D faktisk var. Men dette blir bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i den andre tråden så kjenner jeg folk som har vært med på en slik bevisst markedsføring, dog i en helt annen bransje. Så jeg tviler ikke på at fenomenet eksisterer.

 

Men jeg regner med at akam.no har fått sin del av oppvasken til Canon etter insinuasjonene fra forrige artikkel om at Canon 5D ble lansert på denne måten. Nå kan det godt hende at det ikke var bevist markedsføringsteknikk fra Canon, men at slik type markedsføring eksisterer andre plasser er jeg overbevist om.

 

Edit: Pertm: Det er ofte de på akam glemmer å fullføre linken til forumet når de oppretter artikkelen. Det hadde jo vært fint for om det hadde blitt passet litt bedre på fremover *hint hint * ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men jeg regner med at akam.no har fått sin del av oppvasken til Canon etter insinuasjonene fra forrige artikkel om at Canon 5D ble lansert på denne måten. Nå kan det godt hende at det ikke var bevist markedsføringsteknikk fra Canon, men at slik type markedsføring eksisterer andre plasser er jeg overbevist om.

 

Edit: Pertm: Det er ofte de på akam glemmer å fullføre linken til forumet når de oppretter artikkelen. Det hadde jo vært fint for om det hadde blitt passet litt bedre på fremover *hint hint * ;)

Det kom faktisk ingen tilbakemeldinger fra Canon på artikkelen, men de opplyste om, og beklaget lekkasjene på pressekonferansen da de lanserte 5D.

 

Problemet med linken til forumet er en liten bug i systemet, som vi jobber med å finne og rette. I mellomtiden er det en workaround, som jeg skal prøve å huske å benytte for å unngå at dette skjer.

 

Takk for at dere minner meg på det :-)

 

Erik

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...