Gå til innhold

ATI R520 avbildet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hva den kontakten opp venstre hjørne er for noe, har de allikevel måttet ty til en form for kabel på innsiden for å få til CrossFire?

Det lurte jeg på også.

 

Kanskje det er utgang for flere skjermer?, slik at man kan få 1-2 ekstra DVI eller VGA porter på en brakket? Vi får vel svaret etter hvert. Hvis de da ikke fjernes i salgs versjonene da.

 

Men ytelsen lovet da ikke helt bra. De ble nevnt at 32 og 24 pipes versjonene slo Nvidia greit, men at 16 pipes versjonen måtte klokkes ekstra høyt for å konkurrere. Noe som ikke tyder bra for de kortene. Får håpe at ATI greier å presse prisen langt nok ned, slik at den har bedre pris/ytelse enn det Nvidia har med 7800 GT kortene da. Og at 24 og 32 ligger i pris klassen til GTX.

Lenke til kommentar
Det siste bildet av kortet så jo gigantisk ut.

Det var første som slo meg å. Har mange ganger vurdert bort nvidias kort pga dens lengde. Lurer på hva den kontakten opp venstre hjørne er for noe, har de allikevel måttet ty til en form for kabel på innsiden for å få til CrossFire?

Det er noe ala det samme på engineering samples fra nVidia og... Det brukes til debugging av hardware hos nVidia...

 

Mulig ATi har tenkt til å bruke det til noe annet?

Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg liker nVidia best og ikke er noe særlig begeistret for ATI og liker derfor ikke å kommentere negativt om ATI alt for mye.. men..

Når de kommer med et 3D kort, som tilsynelatende etter bildene ikke ville fått plass i kjøleskapet mitt begynner det å bli ganske ekstremt.

 

Tviler faktisk på at det får plass i mitt kabinett, som er et LianLI PC2000B Tower, som er veldig veldig stort, det kom hvertfall til å dekke over en god del andre ting.

 

Får bare håpe på at de bildene vi så var totalt ute av proposjoner.

Lenke til kommentar

ATI havner vel nå på samme størrelse som topp kortene til Nvidia har vært de siste generasjonene.

 

Men uansett så begynner kortene fra begge selskaper å bli litt i største laget, det er ikke alle som er like heldig og har store kabinetter. I mitt forrige Chieftech kabinett så fikk så vitt AC kjøleren plass, og dette kortet er lengre enn den kjøleren. Det er ikke bra. Bygg heller i høyde og bredde enn i lengde. Hvis bredden får en ekstra centimerter eller 2 gjør ingenting, de fleste kabinetter tåler det.

Lenke til kommentar
Hvis den blir hetende Radeon X1800 så tippet jeg riktig. Jeg venter og ser til den kommer. (er på grensa til tvilende)

Ser ikke ut til det ifølge Kombatant over på Rage3d.

 

X1800 is not the name.

 

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...86&page=3&pp=30

Kombatant er jo kun en vanlig innlegger, slik som de fleste her. Og der er like mye sannhet i det han sier som at en sier at navnet blir "Nvidia Trasher".

 

Han sier ingenting om hvor han har infoen fra. Så sannsynligheten er nok at han kun er en som vil starte en liten krangel men noen som tror og håper på "X1800".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...