Gå til innhold

Apple kaster seg inn i mobilmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lagringskapasiteten til Apples nye telefon er av samme slag som vi har sett i andre musikktelefoner. Et 512 MB MiniSD-kort følger med i pakken. Det holder til rundt 100 sanger med musikk. Ønsker man mer plass å boltre seg på, kan man kjøpe flere kort.

 

Så der er en forskjell fra Motorola E398. Mens E398 brukte TransFlash/MicroSD så bruker Motorola ROKR E1 MiniSD. Det jeg lurer på er hvorfor de bestemte seg for å forandre dette? Slik jeg har forstått det så er de fleste enige at TransFlash/MicroSD er fremtiden for alle mobiltelefoner som ikke trenger SDIO interface. Med mindre de ikke kommer til å lansere forskjellige expansjoner basert på MiniSD til ROKR E1 da, lurer på isåfall hvilke?

Lenke til kommentar

Litt cheeky dette.

Revamper en gammel mobil, hyper den opp og kommer selvsagt til å selge sinnsykt siden folk flest ikke kjenner til E398 uansett og iTunes/iPod er veldig IN for tiden.

SonyE gjorde nesten samme med W800, men de brukte i det minste en nyere mobil.

 

Jeg synes personlig den er tåpelig, men forstår den store PR-effekten bak mobilen :)

Lenke til kommentar
Så der er en forskjell fra Motorola E398. Mens E398 brukte TransFlash/MicroSD så bruker Motorola ROKR E1 MiniSD. Det jeg lurer på er hvorfor de bestemte seg for å forandre dette? Slik jeg har forstått det så er de fleste enige at TransFlash/MicroSD er fremtiden for alle mobiltelefoner som ikke trenger SDIO interface. Med mindre de ikke kommer til å lansere forskjellige expansjoner basert på MiniSD til ROKR E1 da, lurer på isåfall hvilke?

 

Ifølge denne sida skal den fortsatt bruke MicroSD/TransFlash:

 

http://www.gsmarena.com/motorola_rokr_e1-1273.php

Lenke til kommentar

Ser at Amobil har forandret det nå til et MicroSD kort. Det er bra, ellers ville det vært veldig forvirrende om man får et MiniSD mens telefonen bruker MicroSD ;)

 

Ellers så håper nå jeg at dette bare er første telefon som de skal få ut så fort som mulig for å teste konseptet og for å komme på markede før andre rekker å komme på markede med noe lignende. Derfor håper jeg at de tok Motorola E398 og bare forandret den litt slik at de kunne bli ferdige fort og av samme grunn har jeg mye større forventiniger til neste telefon fra Moto/Apple siden da får de tid til å lære fra feilene sine med ROKR E1 og lage noe nytt og veldig fint (aesthetically). Noe som forhåpentligvis er helt nytt og ikke har vært sett før. Akkurat nå så er min mening at Sony Ericsson W800i er et bedre alternativt for de fleste, med mindre de er ute etter å bruke iTunes Music Store (siden bare ROKR E1 håndterer Apples DRM).

Endret av inzyr
Lenke til kommentar
Temmelig ubrukelig, spør du meg, og ihvertfall ingen revolusjon. Nei, de burde heller spikke iTunes for Symbian, så kunne man sitte med Nokia N91 og kjøpe sanger fra bussen eller jobb og laste de ned med 3G-hastighet til harddisken. :dribble:Det hadde vært revolusjon, det...

Tror N91 er som du her beskriver, dog ikke med iTunes-programvare, men en annen løsning.

Lenke til kommentar
Kan man shoppe fra steder som er like enkle å bruke som iTunes da?

Selv har jeg aldri brukt iTunes, men har inntrykket av at det er enkelt i bruk. Vet heller ikke så mye om programvaren i N91, men jeg vet at systemet skulle støtte nedlasting av sanger via programvare direkte til mobilen.

 

Jeg tror, og frykter litt, at programmet og tjenesten dog er satt mye opp mot operatøren, noe som kanskje resulterer i at vi får tjenesten sent. Dette er dog spekulasjoner fra min side.

 

Hvem vet, med Symbian er det ikke umulig at dette blir et veldig godt program.

Lenke til kommentar

Jeg også gleder meg til å kjøpe og bruke ROKR, selv om jeg er ikke så veldig begeistret for motorola mobiler. Itunes kommer ihvertfall til å bli et ganske avgjørende salgsargument for mange, særlig for oss iPod eiere.

 

Det er ingen tvil om at W800 er en fett mobil, men Sony gjorde en tabbe ved å ikke gi denne mobilen støtte for Sonic Stage (og heller ikke Sony's nedlastingstjeneste Connect, som kanskje kommer til Norge snart). Disc2Phone er et ganske fattig program, du kan ikke lagre spillelister på PC'en engang :no:

 

Men smaken er som ræ...baken. For de som liker iTunes (og for oss som har allerede kjøpt mange låter på iTunes og er derfor "stuck" med dette programmet og iPod), kan ROKR være en velsignelse, så ve slipper å ta med oss en iPod og en mobiltelefon overalt.

Endret av plankton
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...